var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13786;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13786","0","בדיני אותו ואת בנו","13/09/11 00:20","יד אלול","תשע"א","00:20","המכריע","א. קדשים בחוץ. מבואר דלוקה משום אותו ואת בנו על השני. וכה"ג עוד דוגמאות בהמשך, שעובר משום אוא"ב גם כשהשני אסור באכילה ואין שחיטתו מתירתו לאכול. ולכ' יש לעיין אם זה תלוי בשאלה של שחיטה שאינה ראויה. דלמ"ד לאו שמה שחיטה הרי השחיטה כאן אינה מתרת מכיון שהקדשים בחוץ ולישנא קרא הוא לא תשחטו. ויל"ע.

ב. עוד חידוש צ"ב. בכמה גווני במשנה השני הוא מחוסר זמן לקדשים מכיון שאמו או בנו נשחטו היום, ולכן הוא פסול. ולכ' היה מקום לעיין בזה שהרי בחולין אין השני נאסר באכילה. נמצא שחיסרון זה אינו אוסר. ולגבי קדשים הרי לא נמסר דין נפרד של אוא"ב, אלא הוא אותו הדין של חולין שנוהג גם במוקדשים. וא"כ תמוה שהרי מצד דיני הקרבן אינו מחוסר זמן, אלא אסור לשוחטו כמו כל חולין במצב זה, וזה לא פסול בהלכות קרבן, ולמה שייפסל בזה הקרבן. וצל"ע.

ג. (בעמ' ב') הניחא לרבנן דמייתר להו אותו. עיין להלן בסוף העמוד דיש שני מהלכים לפי רבנן. למהלך ראשון לומדים מאותו דרק אם, ורק אם נפשך לומר אז לומדים מבנו ואותו מייתר.","199","","4617","True","True","False","","919","31.44.133.19","0","0","חולין|עח ע"א",""),new Message("13842","13786","לשאלה הראשונה","15/09/11 09:45","טז אלול","תשע"א","09:45","המכריע","בינתיים הגענו לדף פ ונוכחנו שזה דיון בגמרא, ורבי אושעיא באמת אומר דמתני' דלא כר' שמעון.
מצד אחד שמחנו, בבחינת ברוך שכיוננו, ומצד שני אוי לאותה בושה, "לכוון" לגמרא מפורשת..","199","","4615","True","True","False","","119","95.86.85.116","0","13786","חולין|עח ע"א",""),new Message("13848","13786","לאות ב'","15/09/11 13:35","טז אלול","תשע"א","13:35","עציוני","נדמה לי שכאן תמצא דיון ומקורות בנושא (החל מן הפיסקה השניה בעמוד).","159","","4615","True","True","False","","231","132.70.40.183","0","13786","חולין|עח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);