var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13887;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","40"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13887","0","בענין עגלה ערופה","16/09/11 16:20","יז אלול","תשע"א","16:20","המכריע","אלא אמר רבי חייא בר אבא אמר ר' יוחנן עגלה ערופה אינה משנה. לכ' צ"ב הא תינח דדחינן דלא ר"ל אמרה, אך מנין דר' יוחנן אמרה. ואם נאמר דסברא היא דמחליפין בין ר"ל לבר פלוגתיה, עדיין מנין דוקא דר' חייא בר אבא הוא דאמרו בשם ר' יוחנן. ולכ' היה נראה דלא סתמא דגמרא אומרת שרחב"א אמרה בשם ריו"ח, אלא רחב"א הוא המיישב כעת דריו"ח אמרה. או דהיתה כזו מימרא גם בשם רחב"א בשם ריו"ח וכוונת הגמרא כעת לומר אלא הנכון הוא כהגירסא רחב"א בשם ריו"ח.

באותו ענין קצ"ב מקודם דר"ל יליף גז"ש קיחה קיחה דלא כריו"ח (עי' תוס' דאין זו המסקנה במק"א). וצ"ב דאין אדם דן גז"ש מעצמו אלא א"כ קיבלה מרבו, ואם ריו"ח רביה דר"ל לא שנאה ר"ל תלמידו המובהק מנא ליה.

עוד הערה ברש"י, לאחר שמסיים שלר"ל נאסרת מחיים ומתניתין אתי שפיר מסיים שמה יענה ר"ל על המשנה בסוטה דתרעה בעדר וכו'. וצ"ב הרי מקודם אמרנו דהסובר נאסרת מחיים היינו משעת ירידתה לנחל, ואמרנו שלפ"ז יש ליישב דמתני' היינו שכבר ירדה וההיא דתרעה בעדר היינו בנמצא ההורג קודם ירידתה לנחל, ומאי קשיא לרש"י שהוצרך כעת להביא ממרחק לחמו שמיישבין דפלוגתא דתנאי היא.","199","","4608","True","True","False","","846","212.76.124.54","0","0","חולין|פב ע"א",""),new Message("13891","13887","לר"ל היו רבנים נוספים","16/09/11 16:54","יז אלול","תשע"א","16:54","דוד כוכב","כדברי תוספות במסכת עירובין דף סה ע"ב:
"ריש לקיש ותלמידי ר' חנינא - כאן מוכיח כדברי ר"ת דר"ל גברא רבה הוה קודם שבא לפני רבי יוחנן דהאי עובדא הוה סמוך לפטירתו של רבי כיון דשייליה לרבי אפס".

אבל בימים האחרונים למדנו שהקשו על אחד האמוראים מדוע אינו לומד דין מסויים מהפסוק {מי זוכר איפוא?}. ולכאורה קשה הרי "אין אדם דן גזירה שוה מעצמו" (מסכתות פסחים דף סו ע"א, נדה דף יט ע"ב). ואולי לאחר שנדרשה הגזירה השוה יש ללמוד ממנה כל מילי, דאין ג"ש לחצאין.","125","","4608","True","True","False","","105","31.44.141.220","0","13887","חולין|פב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);