var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14326;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14326","0","בדיני נתינת טעם","03/10/11 14:10","ה תשרי","תשע"ב","14:10","המכריע","א. בביצת אפרוח. לכ' מה הסברא דביצה אינה נותנת טעם, ע"כ משום דהקליפה מעכבת, ע' תוס' כאן בריש העמוד, וא"כ איך יועיל שזה אפרוח. ואף אם נימא דטעם בשר חריף ובוקע הקליפה, מ"מ איך נכנס לביצים האחרות. ונצטרך לומר דקליפה אינה מונעת מלקבל טעם רק מלפלוט, ועכ"פ טעם בשר היא ודאי לא מונעת מלהיקלט. ויל"ע.

ב. ומר פשיט לה מיפשט. עי' רש"י שאינך אומר ואיני יודע. משום דרש"י הוי קשיא לו שנקט אותו הלשון בדיוק שהם נקטו בששים ואחת מותרת. ולכן פירש"י דהוי לו לומר דאין ידוע. והם באמת לא הספיקו לומר עד ששאלום או לא עלה על דעתם להסתפק.

ג. וקי"ל ס"א בר מדידה. עי' הטעם ברא"ש דיש ביצים גדולות וקטנות וחיישינן דהאסורה גדולה מהאחרתו. ולפ"ז זה רק בביצים, וכמובן דאיירי שנראים לנו בערך אותו הדבר, אבל אם לעינינו המותרות גדולות מאד יתכן להתיר בפחות מס' ולהיפך. וכן אם ימדוד הנפח על ידי מים וכדומה לא יצטרך סא להתיר, ויל"ע בכ"ז.","199","","4595","True","True","False","","886","212.179.87.180","0","0","חולין|צח ע"א",""),new Message("14332","14326","לגבי סעיף א","03/10/11 14:22","ה תשרי","תשע"ב","14:22","לינקוש","ברמב"ן (צז: ד"ה הא) כתב באופן דומה לדבריך עם שינוי קל:
.
לדעתו, מאחר ונעשה בה אפרוח אז קליפתה רכה ולכן יוצא ממנה טעם האפרוח.
וטעם זה נבלע בביצים אף שאינן קלופות, מכיוון שדרך ביצים שאינן קלופות לבלוע אך לא לפלוט.","58","","4595","True","True","False","","157","84.228.145.17","0","14326","חולין|צח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);