var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15070;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15070","0","מדוע החזרה על אותו עיקרון שוב ושוב?","01/11/11 12:49","ד חשון","תשע"ב","12:49","שאינו יודע לשאול","אמר רבא ומאי קושיא דלמא בשהוכשר אמר ליה רבה בר רב חנן לרבא למה לי הכשר הרי מטמא טומאה חמורה אגב אביו אמר ליה כששימש מעשה עץ שימש

אמר אביי הרי אמרו כופת שאור שיחדה לישיבה בטלה טומאתה לאו דאורייתא דאי סלקא דעתך דאורייתא מצינו לאוכלין שמטמאין טומאה חמורה כששימש מעשה עץ שימש

אמר אביי הרי אמרו תקרובת עבודת כוכבים של אוכלין מטמאין באוהל טומאתה לאו דאורייתא דאי סלקא דעתך דאורייתא מצינו לאוכלין שמטמאין טומאה חמורה כששימש מעשה עץ שימש

אמר אביי הרי אמרו חבורי אוכלין ככלים דמו טומאתן לאו דאורייתא דאי סלקא דעתך דאורייתא מצינו לאוכל שמטמא טומאה חמורה כששימש מעשה עץ שימש

א''ל רב פפא לרבא הא דתניא חלב נבלה בכפרים צריך מחשבה והכשר טומאתו אגב כוליא לאו דאורייתא דאי סלקא דעתך דאורייתא מצינו לאוכל שמטמא טומאה חמורה כששימש מעשה עץ שימש

אמר רב מתנה הרי אמרו בית שסככו בזרעים טהרו טומאתו לאו דאורייתא דאי סלקא דעתך דאורייתא מצינו לזרעים שמטמא טומאה חמורה כששימש מעשה עץ שימש


מדוע בא אביי להדגיש את אותו העיקרון 3 פעמים? למה לא מספיק פעם אחת?
(אני לא שואל על שאר המקרים, כי שם ניתן לטעון שמדובר באמוראים אחרים ולא שמעו את דברי אביי)","48","","4564","True","True","False","","930","84.228.181.242","0","0","חולין|קכט ע"א",""),new Message("15073","15070","מסתבר שחכמי התלמוד צירפו את הדברים ביחד","01/11/11 21:35","ד חשון","תשע"ב","21:35","איתן","מסתבר שבפועל הדברים קרו בנפרד, ועורכי התלמוד צירפו את הדברים ביחד בגלל הדמיון.","123","","4564","True","True","False","","192","95.86.122.226","0","15070","חולין|קכט ע"א",""),new Message("15078","15070","אין אלו דברי אביי","02/11/11 02:45","ה חשון","תשע"ב","02:45","דוד כוכב","פירש רש"י:
"ומשני - לעולם טומאתם דאורייתא ודקאמרת מצינו לאוכלים שמטמאים כו' כששימש אותו שימוש טומאה חמורה לאו בתורת אוכל שימשה אלא מעשה עץ שימש ע"י מעשה עץ הוא עושה אותה שבטל מתורת אוכל ונעשה עץ".

כלומר,
אביי עצמו חידש שלושה חידושים על פי הבנתו, שכל אחד מהם יש בו חידוש דין. דומה לדברי אביי טענו גם רב פפא ורב מתנה.
ואילו רבא חידש את העיקרון שאוכל המשמש מעשה עץ אינו נחשב לאוכל. והוא זה שדחה את שלושת חידושי אביי ואת דברי רב פפא ורב מתנה. א"נ לא רבא עצמו אלא סתמא דגמרא היא שדחתה - על פי העיקרון שחידש רבא.","125","","4563","True","True","False","","120","213.151.53.187","0","15070","חולין|קכט ע"א",""),new Message("15074","15073","אבל:","01/11/11 21:42","ד חשון","תשע"ב","21:42","שאינו יודע לשאול","לא מדובר במעשיות שהתרחשו,
אלא במימרות הלכתיות שנאמרו ע"י אביי.

כך שגם קשה לי מדוע אביי ראה צורך לומר את אותה ההלכה 3 פעמים,
וכן אף לשיטתך קשה מדוע חכמי התלמוד ראו לנכון להביא את 3 המימרות של אביי. היינו, גם לשיטתך שבפועל הדברים קרו בנפרד, קשה לי מה טעם ראו חכמי התלמוד להביא בפנינו את 3 המקרים ולא הסתפקו במקרה אחד?","48","","4564","True","True","False","","231","84.228.181.242","0","15070","חולין|קכט ע"א",""),new Message("15076","15074","לכל דוגמא היחודיות שלה","01/11/11 23:43","ד חשון","תשע"ב","23:43","איתן","אף אחד מאלה אינו זהה לחבריו:

תקרובת ע"ז - יכולה להיות אוכל גמור, אלא שאסורה בהנאה.
גם בית שסיככו בזרעים – יכול להיות שמדובר על זרעים הראויים לאכילה, כגון קטניות, והם גם נשארים מותרים באכילה.
אך אי אפשר לומר זאת על הדוגמאות האחרות:
- חלב נבלה נאכל רק על ידי הדחק, (רש"י),
- השאור הוא בצק שהתקשה והתייבש, אך הוא מהווה אוכל בכך שהוא מחמיץ עיסות אחרות.
- חיבורי אכלים בכלים, כמו בצק שבסדקי עריבה (רש"י), כבר לא ישמשו לאוכל, גם בימים הראשונים כשעוד ניתן לאכול מהבצק.

נ"ל ע"כ שניתן לומר שלא בהכרח שאפשר ללמוד אחד מהאחרים.","123","","4564","True","True","False","","197","95.86.122.226","0","15070","חולין|קכט ע"א",""),new Message("15090","15076","ואולי מה שמייחד כל דוגמא הוא הטומאה","03/11/11 00:12","ו חשון","תשע"ב","00:12","איתן","במחשבה נוספת,
נראה לי לחפש את הייחודיות של כל דוגמא בטומאה שאליה היא מגיעה:
- כופת השאור - תהפוך להיות מדרס הזב, מטמא במגע ומשא
- תקרובת ע"ז - מטמא כמת, באוהל
- חיבורי אכלים בכלים - הכלי יכול להיטמא מטמא מת
- חלב נבלה - מטמא כנבלה, במגע ומשא (כך הבנתי מרש"י)
- בית שסככו בזרעים - ברגע שהפכו להיות גג יכולים לטמא באוהל, אם תפרח צרעת בבית.","123","","4562","True","True","False","","189","95.86.125.20","0","15070","חולין|קכט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);