var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15136;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","66"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15136","0","על מטרת מתן הזרוע הלחיים והקיבה לכהנים","07/11/11 09:41","י חשון","תשע"ב","09:41","עלי","מתוך עיון בשלוש המתנות הנידונות בפרקנו, נראה לי שמטרת נתינתן ( בדווקא, בשונה מעזיבת מתנות העניים ) אינה רק 'פיצוי' לכהנים ( וללויים ) על אי מתן נחלה בארץ, אלא מטרה נוספת, והיא :
כדי שידע הישראל, שעליו לתקן שלושה חלקים בנפשו, היות והוא שקוע ועסוק בענייני חולין, ( ואיני כותב כאן לפי הסדר ) : את תאוות אכילת החולין ( הקיבה, שבהתמלאה נותנת תחושת שובע ), את מעשי החולין ( הזרוע, בעלת הכח העיקרי לעשיה, כדי להורות שעיקר מעשי האדם צריכים להיות לקדושה, בבחינת 'עשה מלאכתך ארעי ותורתך קבע' ) ואת דיבורי החולין ( הלחיים התחתונות ). שכן למשל את הלחי העליון אין לתת לכהן, כי הוא 'מייצג' את הדיבור העליון של הישראל, כלומר דיבורי הקדושה. כך גם אין חיוב לתת מתנות אלו מהמוקדשים, ומאותה סיבה.
לא עיינתי יותר אך נראה שיש עניינים נוספים הנגזרים מכך, ואכמ"ל.","209","","4563","True","True","False","","919","212.117.142.227","0","0","חולין|קלד ע"א",""),new Message("15151","15136","דורשי רשומות","08/11/11 08:29","יא חשון","תשע"ב","08:29","המכריע","בסוף הפרק אמרו נגד ידו של פנחס במעשה זמרי, לחייו נגד ויפלל, וקיבה נגד האשה אל קבתה. נראה שעיון במפרשים על סוגיא קטנה זו יניב מקורות לנידון.

על רגל אחת ייתכן שהלא פנחס נתכהן בזכות עצמו על ידי מעשה זה, ובאים להזכיר לכהנים, שלמרות שהם נתקדשו מלידתם, אל להם להסתפק בזאת, וילמדו לקח מפנחס להיכן אדם יכול להגיע וכמה הוא יכול לזכות על ידי מעשיו הוא.

ואולי גם הנותנים מרמזים זאת לעצמם, נולדתי יהודי, אני מברך על כך שלא עשני גוי, אבל אם אוסיף לזאת יגיעה והתקדשות משלי, אזכה לברית שלום מהקב"ה.","199","","4562","True","True","False","","220","212.179.87.180","0","15136","חולין|קלד ע"א",""),new Message("15156","15151","לדעת רבי אלעזר אמר רבי חנינא","08/11/11 11:56","יא חשון","תשע"ב","11:56","דוד כוכב",""לא נתכהן פינחס עד שהרגו לזמרי, דכתיב: (במדבר כה) והיתה לו ולזרעו אחריו ברית כהונת עולם" (מסכת זבחים דף קא ע"ב).","125","","4562","True","True","False","","115","213.151.50.147","0","15136","חולין|קלד ע"א",""),new Message("15159","15151","נא הסבר על קבתה","08/11/11 14:20","יא חשון","תשע"ב","14:20","עלי","כב' הרב המכריע, שלום וברכה.
לכאורה קובתה של כזבי הכוונה כמו נקובתה, ( ולכאורה אין שום קשר לקיבה שלה שלא היתה מעורבת בחטא ), כלומר פתח רחמה, שהרי זמרי והיא נתפסו בקלקלתם 'על חם' ע"י פינחס. ובכל זאת מפורש מדברי חז"ל שמדובר בקיבה ועל זה ניתנה המתנה לפינחס ולזרע הכהונה בזכותו. אם נאמר שבקובתה הכוונה לכלל בני המעיים, כלומר האיברים הפנימיים, מדוע אין נותנים את כלל בני המעיים לכהנים ? אם נאמר שפינחס דקר אותם יחד במרכז הבטן, כלומר בקיבותיהם, יהא הדבר מובן יותר, אך מדברי המדרש משמע שדקרם דרך מקורם כדי שלא יוכלו לפרוש זה מזו.
התוכל אתה או מי מהמשתתפים להסביר עניין זה ביתר שאת ( אולי בעלי פינת הלשון ? ).
תודה.","209","","4562","True","True","False","","818","212.117.142.227","0","15136","חולין|קלד ע"א",""),new Message("15160","15159","קיימים מספר פירושים","08/11/11 15:23","יא חשון","תשע"ב","15:23","דוד כוכב","לדברי הגמרא פה הוא דקר אותה בקיבה, ויש מפרשים קבתה מלשון נקב.
ולשון האבן עזרא במדבר כה, ח:
"אל קבתה - בקובה שהיתה שם עם אחי זמרי. וי"א, כי קבתה - מגזרת הזרוע והלחיים והקיבה".","125","","4562","True","True","False","","123","213.151.50.147","0","15136","חולין|קלד ע"א",""),new Message("15171","15160","שיטת הרמב"ם בטעם זרוע לחיים קבה וראשית ה","08/11/11 21:21","יא חשון","תשע"ב","21:21","איתן","הרעיון של עלי הוא יפה. ברשותכם אני מתכבד להציג את דברי הרמב"ם.
במשנה תורה (ביכורים פ"י ה"ה):
כיון שזיכה לו הקב"ה בתרומות שהן לחמו ויינו. וזיכה לו במתנות בהמה וקדשי מקדש שהבשר שלו. זיכה לו בראשית הגז ללבושו. ובגזל הגר והחרמים ושדה אחוזה ופדיון בכורות להוצאותיו ושאר צרכיו. שהרי אין לו חלק בנחלה ובבזה:
במורה נבוכים, חלק ג', פרק ל"ט (תרגום הרב קפאח):
אבל נטע רבעי ... הרי הוא נוהג מנהג התרומה והחלה והביכורים וראשית הגז, לפי שניתנו כל הראשיות לה', כדי להשריש מידת הנדיבות, ותמעט התאותנות באכילה וברכישה.
וכך הוא הענין עצמו בלקיחת הכהן זרוע לחיים וקבה, כי לחיים - מראשית גופת החי, והזרוע - הוא הימין, וגם הוא ראשית מה שמתפצל מן הגופה, וקבה - ראשית כל הקרב.
","123","","4562","True","True","False","","222","95.86.110.134","0","15136","חולין|קלד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);