var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15295;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","10")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15295","0","ק"ו לחייב חולין בחזה ושוק","14/11/11 09:15","יז חשון","תשע"ב","09:15","מתפעל",""ויהיו חולין חייבין בחזה ושוק מקל וחומר ומה קדשים שאין חייבים במתנות חייבין בחזה ושוק חולין שחייבין במתנות אינו דין שחייבין בחזה ושוק אמר קרא {דברים יח-ג} וזה יהיה משפט הכהנים זה אין מידי אחרינא לא".

הגמרא אומרת שיש קל וחומר, ומה אם קדשים שהם קלים כי אין בהם חיוב זרוע לחיים וקיבה, בכל זאת חייבים בחזה ושוק, אם כן חולין החמורים שכן חייבים בזרוע לחיים וקיבה, בודאי שיתחייבו בחזה ושוק.

לא ברור לי קל וחומר זה, בעצם יש לנו כאן מצב שקול, גם בקדשים נותנים מתנה לכהן וגם בחולין אלא שמדובר בחלקים אחרים בבהמה.
חולין נותנים זרוע לחיים וקיבה ובשלמים נותנים חזה ושוק.
זה נקרא שחולין יותר חמור? גם כאן נותנים וגם כאן נותנים.
וביותר, לכאורה נראה לי שחזה ושוק יש שם יותר בשר מאשר זרוע לחיים וקיבה, איני בטוח מה זה הלחיים אם זה מה שאנחנו קוראים לחיים, בראש של הבהמה, לא נראה שיש שם הרבה בשר, וגם הקיבה, מי אוכל קיבה, זה הרי בני מעיים, אז יש לנו שוק לעומת זרוע.
אולי אפילו מתנת חזה ושוק גדולה יותר מבחינת משקל הבשר וטיב הבשר מאשר זלו"ק. ואם כן איזה קל וחומר יש כאן?","148","","4549","True","True","False","","836","213.151.52.7","0","0","חולין|קל ע"א",""),new Message("15296","15295","השאלה אינה אם שוק גדול מזרוע","14/11/11 10:56","יז חשון","תשע"ב","10:56","דוד כוכב","כרגע הגמרא טרם יודעת שנותנים תמיד רק מתנה אחת.
רק ידוע שקדשים פטורים מהמתנה הרגילה של זרוע לחיים וקיבה, ואעפ"כ חייבים במתנה ה"מיוחדת" של חזה ושוק.
ומבינה הגמרא שקיים "מס כללי", ו"מס ייחודי".

משל לכך:
במס הכנסה חייבים רק בעלי הכנסה גבוהה - מעל לסכום מסויים.
בתשלום מע"מ חייבים אפילו חסרי הכנסה לגמרי.
קל וחומר שבעלי הכנסה גבוהה חייבים בתשלום מע"מ.","125","","4549","True","True","False","","104","95.86.111.53","0","15295","חולין|קל ע"א",""),new Message("15299","15296","דוגמא יפה הבאת","14/11/11 12:10","יז חשון","תשע"ב","12:10","מתפעל","אבל ניתן לחלק,
מס הכנסה זהו בלי ספק מס חשוב וגדול ומע"מ הוא קטן ושולי ולכן חל על הכל.
כאן אין שום חלוקה כזו, יש אברים שניתנים בקדשים ואברים פחותים שניתנים בחולין.
אני לא רואה כאן שום קל וחומר.
מדוע אתה קורא לזרוע לחיים וקיבה מתנה רגילה ולחזה ושוק מתנה מיוחדת?
אולי הפוך? בגלל שיש יותר בהמות חולין שנשחטים כל יום?

גם מה שכתבת שהגמרא טרם יודעת שנותנים מתנה אחת לא מדוייק.
הגמרא בהחלט יודעת שזה מה שהתורה ציוותה, לתת זלו"ק בחולין וחו"ש בקדשים.
רק מנסה ללמוד קל וחומר ולחייב בעוד מתנה. אבל נקודת המצוא זה מה שכתוב בפירוש בתורה.","148","","4549","True","True","False","","187","95.86.99.104","0","15295","חולין|קל ע"א",""),new Message("15323","15299","תוספת הסבר","15/11/11 02:54","יח חשון","תשע"ב","02:54","דוד כוכב","הקל וחומר אינו תלוי בגובה המתנה/המס.
הק"ו תלוי בהנחה שאין סיבה שסקטורים שונים יתנו דברים הפוכים. וחיוב המתנות מדורג על פי סדר כלשהו.

שוב משל,
בעל הכנסה מעל רף א' משלם 20%.
בעל הכנסה מעל רף ב' משלם כמו רף א' ועוד אחוז מסויים.
לא קיים מצב שמי שעבר רף מסויים משלם פתאום דבר אחר לגמרי,כמו חלק מהונו או שירות מילואים.

לכן, כיון שהגמרא יודעת שחולין נותנים א' וקדשים נותנים ב', והיא גם יודעת שקדשים אינם חייבים ב-א', בהכרח יש קולא מסויימת בקדשים מאשר בחולין. לכן יש ק"ו שחולין חמורים מקדשים.

ומסקנת הגמרא היא כמו שהבנת - שיש פסוק שמגלה שאין לקשר כלל בין מתנות שני הסקטורים.","125","","4548","True","True","False","","104","95.86.110.238","0","15295","חולין|קל ע"א",""),new Message("15328","15323","יישר כח","15/11/11 08:27","יח חשון","תשע"ב","08:27","מתפעל","בהחלט צריך לומר שהפשט כדבריך.
הקושי כאן הוא שבדרך כלל כשמשווים מה קל יותר ומה חמור, מביאים בכל צד דברים שונים. כאן בעצם מדובר בנתינה לכהן, כך שבעיקרון יש את אותה חומרה בשני המקרים. שצריך לתת בשר לכהן. אלא שיש הבדל קטן איזה בשר לתת.
בכל אופן, יישר כחך.","148","","4548","True","True","False","","230","94.188.248.67","0","15295","חולין|קל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);