var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1549;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","64"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1549","0","מה משמעות כל האוקמיתות בסוגיה?","20/02/10 20:33","ו אדר","תש"ע","20:33","שאינו יודע לשאול","בסוגיית מוציא שם רע (ח ע"א - ט ע"א) -
מובאים בגמרא 8 אוקימתות למחלוקת ר"מ ורבנן (עולא, רבה, אביי, רב פפא, רב אשי, רבינא, ואיבעית אימא, ואיבעית אימא).

האם כוונת כל תירוץ לטעון שזה אכן (כנראה) המקרה של מחלוקת ר"מ ורבנן, או שמא מלבישים כאן "סתם" אוקמיתות, למרות שברור שלא זו הכוונה המקורית של המשנה?

האפשרות השניה קשה לי מאוד,
אך מאידך גם האפשרות הראשונה קשה לי מאוד כי נוצרה אצלי תחושה ש"סתם" מלבישים מבנים אפשריים על המחלוקת במשנה לרווחא דמילתא בלבד.
התופעה כמובן מצוייה רבות בש"ס, אך כאן זה בולט יותר עקב ריבוי האוקמיתות האפשריות.","48","","5193","True","True","False","","1033","84.228.192.160","0","0","סנהדרין|ח ע"א",""),new Message("1552","1549","יש להוסיף עוד ולהקשות","21/02/10 17:34","ז אדר","תש"ע","17:34","תילתן","שלשון המשנה "וחכמים אומרים ב-23 מפני שיש בו דיני נפשות" (דהיינו שכעת אינו דיני נפשות) מתיישב רק לשיטת עולא ורבה. בשאר האוקימתות משמע שכבר כעת זה דיני נפשות לשיטת חכמים.","134","","5192","True","True","False","","104","212.179.142.25","0","1549","סנהדרין|ח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);