var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1564;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","30"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1564","0","שאלה בפשט רש"י","24/02/10 08:11","י אדר","תש"ע","08:11","בבא רגל","ת''ר
אין מעברין את השנה לפני ראש השנה
ואם עיברוה אינה מעוברת
אבל מפני הדחק מעברין אותה אחר ראש השנה מיד.


וברש"י:
אין מעברין. אין יושבין ב''ד קודם ראש השנה לעיין ולומר תתעבר שנה זו בשני אדרים מפני שיש שכחה בדבר קודם שיגיע ומזלזלי בחמץ: אבל מפני הדחק. שמא לא יהא שם ב''ד מופלא סמוך לאדר או שמא יבא המלך אדומי ויעכב על ידן מעברין אותה ומודיעין לגולה אחר ר''ה מיד שעיברנוה:

מה כוונת רש"י - (1) שמפני הדחק כן מעברין אותה לפני ר"ה, או (2) שמפני הדחק מעברין אותה אחר ר"ה מיד ?

איך יש לקרוא (על מה מוסבות המילים "אחר ר"ה מיד")? -
אפשרות (1):
אבל מפני הדחק ... מעברין אותה,
ומודיעין לגולה אחר ר"ה מיד שעיברנוה

אפשרות (2):
אבל מפני הדחק ...
מעברין אותה ומודיעין לגולה
אחר ר"ה מיד שעיברנוה","51","","5195","True","True","False","","888","87.70.2.214","0","0","סנהדרין|יב ע"א",""),new Message("1565","1564","אפשרות (1)","24/02/10 11:52","י אדר","תש"ע","11:52","תילתן","שאל"כ נמצא שאין הבדל בין שעת הדחק לזמנים כתיקונם (ולא מסתבר לומר שבזמנים כתיקונן אין מעברים ומודיעים מיד לאחר ראה"ש)","134","","5195","True","True","False","","86","212.179.142.25","0","1564","סנהדרין|יב ע"א",""),new Message("1567","1565","דעת היד רמ"ה כאפשרות (2)","24/02/10 14:48","י אדר","תש"ע","14:48","אבינועם","שכתב:
"אבל מפני הדוחק... מעברין אותה אחר ר"ה מיד...".

וכך גם משמע לי מהרמב"ם (הלכות קידוש החודש פרק ד הלכה יג):
יש לבית דין לחשב (ולקבוע) ולידע איזה שנה תהיה מעוברת בכל עת שירצה אפילו כמה שנים, אבל אין אומרין שנה פלונית מעוברת אלא אחר ראש השנה הוא שאומרין שנה זו מעוברת, ודבר זה מפני הדחק אבל שלא בשעת הדחק אין מודיעין שהיא מעוברת אלא באדר הוא שאומרין שנה זו מעוברת וחדש הבא אינו ניסן אלא אדר שני, אמרו לפני ראש השנה שנה זו שתכנס מעוברת אינה מעוברת באמירה זו.","45","","5195","True","True","False","","203","87.70.2.214","0","1564","סנהדרין|יב ע"א",""),new Message("1570","1567","נראה לי שהרמב"ם ורש"י חלוקים כאן","24/02/10 15:41","י אדר","תש"ע","15:41","תילתן","","134","","5195","False","True","False","","76","212.179.142.25","0","1564","סנהדרין|יב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);