var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1574;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","32"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1574","0","שתי שאלות!","25/02/10 09:22","יא אדר","תש"ע","09:22","יוני","1. "אין מעברין.. מפני התקופה"- מה המשמעות? לא הצלחתי להבין את רש"י..

2. אין מעברין בל' אדר מפני שראוי להיות ניסן, ואם עיברו- ר' עולא: לא יקדשו את אדר (רש"י)- לפי זה העם אינו יודע שהחודש הוא אדר! עצם זה דבר מוזר מאד לומר, מה גם שהוא יחגוג את פסח בטו אדר ב'..","135","","5194","True","True","False","","852","79.180.116.128","0","0","סנהדרין|יב ע"ב",""),new Message("1575","1574","שתי תשובות","25/02/10 11:00","יא אדר","תש"ע","11:00","אבינועם","ברוך בואך!

לגבי שאלה 1 -
כנראה שהתכוונת לרש"י הבא:
אין מעברין את השנה. על התקופה אא''כ חישבו ומצאו שתקופת תמוז חסירה מהשלמת תשעים וא' יום שלה רובו של חדש תשרי: ששה עשר יום. ותקופת תשרי נופלת בי''ז אבל אם היתה תקופת תשרי נופלת בששה עשר אין מעברין ולקמיה יליף טעמא:

הנה אולי ההסבר:
כידוע, יש בשנה 4 תקופות (תקופת תשרי, תקופת טבת, תקופת ניסן, תקופת תמוז), כאשר כל תקופה היא כ-91 יום.
התקופות הם לפי שנת החמה (מזג האוויר), ואילו חודשי השנה הם לפי הלבנה.
המצב האידיאלי הוא כמובן שכל תקופה תתפוס 3 חודשי לבנה. היינו: תקופת תשרי תתחיל בר"ח תשרי ותימשך 3 חודשים, תקופת טבת תתחיל בר"ח טבת ותימשך 3 חודשים וכן הלאה, אלא שכמובן אין כזו חפיפה כי החודשים הם לפי הלבנה ואילו התקופות הם לפי החמה (ושנת החמה יתירה 11 יום על שנת הלבנה).
לפי דעת רבי יהודה (שרש"י הנ"ל עוסק בדעתו) - לא מעברים את השנה כל עוד תקופת תמוז מסתיימת עד ט"ז תשרי (ותקופת תשרי מתחילה בט"ז תשרי).
כאמור, המצב האידיאלי היה שתקופת תשרי תתחיל בר"ח, אבל רבי יהודה מוכן לספוג איחור של תחילת תקופת תשרי עד ט"ז תשרי (וסיום תקופת תמוז ב-ט"ז תשרי).
אגב, ראה בדף הבית של האתר בקטגוריה של "ללמוד ולהבין" ותמצא שם כמה הסברים בענייני התקופות, אם הנושא הזה חדש לך ועדיין לא מובן.

לגבי שאלה 2:
נראה לי שהעם כמובן כן יודע שהחודש הוא אדר ב, אלא שהטקס עצמו של קידוש החודש לא נעשה בבי"ד.
אגב, במסכת ר"ה (והובא גם במסכתנו) יש 4 דעות אפשריות לגבי אלו חודשים מקדשים בבי"ד ואלו חודשים לא מקדשים [דעה 1: בין חודש מלא בין חסר מקדשים. דעה 2: בין חודש מלא ובין חודש חסר לא מקדשים. דעה 3: מלא - מקדשים, חסר - לא מקדשים. דעה 4: הפוך מדעה 3] - לכן, ברור שגם לדעות אלו (2,3,4) למרות שבבי"ד לא מקדשים, הרי שהעם כן יודע על כך.","45","","5194","True","True","False","","231","87.68.48.172","0","1574","סנהדרין|יב ע"ב",""),new Message("1576","1575","תודה רבה!","25/02/10 12:49","יא אדר","תש"ע","12:49","יוני","","135","","5194","False","True","False","","75","79.180.116.128","0","1574","סנהדרין|יב ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);