var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15993;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15993","0","שאלה על תקנת הכותים","16/12/11 12:30","כ כסלו","תשע"ב","12:30","לומד א","בדף ו ע"א הגמרא שואלת למה הוצרכו רבי אמי ורבי אסי לתקן שכותים הרי הם כגויים (והרי כבר תיקן זאת ר"ג), ומתרצת שבזמן ר"ג לא התקבלה התקנה. ולכ' צ"ע למה הגמ' לא אומרת שחידשו שהם כעובדי ע"ז לכל דבריהם- גם לעניין "לבטל רשות וליתן רשות"- כמו שהגמ' אומרת להלן.
היה מקום לכ' לתרץ שקושיית הגמ' היא למה רבי אבהו שלח להביא יין מהכותים (והרי דין זה כבר נתקן), אך א"כ יוצא שהגמ' לא דק בלישניה, שמשמע מהלשון שהקושיא היא על התקנה, וצ"ע.","250","","4518","True","True","False","","1606","213.151.36.118","0","0","חולין|ו ע"א",""),new Message("15994","15993","ברוך בואך, והנה תשובה של המהר"ם:","16/12/11 14:14","כ כסלו","תשע"ב","14:14","הראל","המהר"ם (המודפס ליד המהרש"א) הקשה בדיוק כקושייתך ותירץ כך:
י"ל דע"כ צ"ל דגזור נמי איין נסך דהא ההוא עובדא דמחמתיה גזרו עלייהו ביין נסך הוה כדאמר רב יוסף שדריה רבי אבהו לאתויי חמרא מבי כותאי וכו' הלך רבי אבהו וסיפר דברים לפני ר' אמי ור' אסי וכו'.

ובחידושי הר"ן ביאר כך את הגמרא - וגם בזה מתיישבת קושייתך:
דאי לשחיטה וה"ה לשאר איסורי של תורה ר"ג גזר,
ואי ליין נסך וה"ה לשאר איסורים של דבריהם ר"מ גזר וא"כ מאי גזרו ר' אמי ור' אסי.
[וראה כך באופן דומה גם בחידושי הרמב"ן המובא כאן באות ו]

ברוך הבא ","46","","4518","True","True","False","","234","84.228.78.98","0","15993","חולין|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);