var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1841;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1841","0","שאלה בענין גורל","16/04/10 11:34","ב אייר","תש"ע","11:34","מאיר רוז","הגמרא אומרת שה' אמר ליהושע בן נון וכי דילטור אני שאגלה לך מי מעל בחרם, וקשה הרי נאמר במשלי 'בחיק יוטל הגורל ומה' כל משפטו', אם כן הגורל הוא גם מה', אז מה ההבדל בין הגורל ובין אם ה' אומר זאת במפורש?","143","","5145","True","True","False","","935","77.127.225.197","0","0","סנהדרין|מג ע"ב",""),new Message("1842","1841","דילטור מלשין בסתר, גורל מעיד לעין כל","16/04/10 14:37","ב אייר","תש"ע","14:37","דוד כוכב","","125","","5145","False","True","False","","134","95.86.82.180","0","1841","סנהדרין|מג ע"ב",""),new Message("1845","1841","בכל זאת יש הבדל בין אמירה ישירה לעקיפה","16/04/10 16:01","ב אייר","תש"ע","16:01","בבא רגל","אמירה ישירה = דילטור
אמירה עקיפה = גורל","51","","5145","True","True","False","","156","77.124.211.89","0","1841","סנהדרין|מג ע"ב",""),new Message("1847","1841","החפץ חיים כתב ש:","16/04/10 16:22","ב אייר","תש"ע","16:22","לינקוש","מהכא מוכח דאסור לספר לשון הרע, אף לתועלת, היכא דאיכא דרכא אחרינא.
(הלכות איסורי לשון הרע באר מים חיים יא).

והובא בגליון מראה מקומות לעיון (יא ע"א אות ד) המותקן כאן בפורטל.","58","","5145","True","True","False","","190","77.124.211.89","0","1841","סנהדרין|מג ע"ב",""),new Message("1844","1842","יפה מאוד, אבל","16/04/10 15:37","ב אייר","תש"ע","15:37","מאיר רוז","לפי דבריך, ה' לא רצה רק לומר זאת בסתר אבל לא היתה לו מניעה לפרסם את עכן לעיני כל.
עיין בזה תשובת הפרי צדיק לשאלה זו.
דאיתא (סנהדרין מג ע"ב) בעכן שאמר הקב"ה וכי דילטור אני לך והפיל גורלות כו', ויש להבין מאי נפקא מינה הא הגורל גם כן על פי ה' ולא במקרה חס וחלילה. דאם לא כן מה אמר לו יהושע בבקשה ממך אל תוציא לעז על הגורלות כו', ואם היה במקרה היה טענת עכן טענה טובה אלא על כרחך שהיה הגורל על פי ה' וכמו שנאמר בחיק יוטל את הגורל ומה' כל משפטו. וכן מפורש בפסוקים והיה השבט אשר ילכדנו ה' וגו', והמשפחה אשר ילכדנה ה' וגו', והבית אשר ילכדנו ה' וגו', הכל בשם הוי"ה ומה נפקא מינה אם היה השם יתברך אומר לו מפורש שעכן העובר או שצוהו להפיל גורלות על פי ה'. אך באמת מצינו בתורה מצות גורל בשעירי יום הכיפורים אף דשניהן שוין במראה ובקומה ובדמים (כמו שאמרו יומא סב.) ולמה הוצרך הגורל יקח הכהן אחד לה' ואחד לעזאזל. אכן השעיר לעזאזל איתא (בראשית רבה פ' סה) ונשא השעיר זה עשו איש שעיר את כל עונותם עונות תם והוא שהשם יתברך מברר שהוא החייב בכל חטאי ישראל שעל ידי הרע שנמצא בו בשרש נכנס גם בלב ישראל השאור שבעיסה וכתיב הלא אח עשו ליעקב ואוהב את יעקב, והיינו אף שנדמה חס וחלילה במעשיו למעשה עשו וכן אם מתנהג עשו בנגלה למראה עין כיעקב השם יתברך דן את הלבבות ומברר שישראל קשורים בשורש בהשם יתברך מה שאין כן עשו. ולזה נצרך גורל שמורה על רצון העליון דכל שבא בנבואה הוא הארה בדעת הנביא כמו שנאמר במראה אליו אתודע. מה שאין כן הגורל שהוא רק מרצון העליון מעתיקא ואין לדעת המגריל חלק בו. וזה טעם מצות הגורלות בשעירי יום הכיפורים. וכן הענין בעכן אם היה השם יתברך מגלה שהוא החוטא היה מורה שעשה חטא נגד רצונו יתברך. ועל זה אמר וכי דילטור אני. מה שאין כן כשנתגלה על ידי הגורל שהוא מעתיקא שהוא עכן עשה הפעולה. שם לא נקרא חטא כלל דשם מברר השם יתברך חטאי ישראל אחר שעושין תשובה מאהבה.","143","","5145","True","True","False","","135","77.127.225.197","0","1841","סנהדרין|מג ע"ב",""),new Message("1848","1844","ביותר פירוט","16/04/10 16:28","ב אייר","תש"ע","16:28","דוד כוכב","לא ראוי שיהושע יאשים את עכן באומרו כי מה' נודע לו.
ואילו בעדות הגורל ניכרת לעין כל עדות ה'.

וכן פירש רש"י דילטור - רכיל,
ודרך לשון הרע בלחש, ככתוב בקהלת י, יא
אִם יִשֹּׁךְ הַנָּחָשׁ בְּלוֹא לָחַשׁ וְאֵין יִתְרוֹן לְבַעַל הַלָּשׁוֹן.

---

ראה עוד בקישור זה.","125","","5145","True","True","False","","100","95.86.82.180","0","1841","סנהדרין|מג ע"ב",""),new Message("1849","1847","ביאור נוסף","16/04/10 17:09","ב אייר","תש"ע","17:09","מאיר רוז","לי נראה יותר לבאר, כי הגורל הוא מה' אבל הוא חלק מהכוחות הרוחניים שנבראו בעולם ואפשר להשתמש בדרכים מסויימות, אבל אין זה נבואה וגילוי מפורש מה', לכן אין מניעה שיהושע ישתמש בו לגילוי המועל בחרם.","143","","5145","True","True","False","","86","77.127.225.197","0","1841","סנהדרין|מג ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);