var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19079;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19079","0","חטאת ועולה וסתומה ומפורשת","10/05/12 08:02","יח אייר","תשע"ב","08:02","עציוני","המשנה דנה במקרה בו כאשר יש לאשה אחת חטאת, לשניה עולה, ולשתיהן בשותפות קן מפורש וקן סתום. למעשה, זה מקרה של שני קנים מפורשים ואחד סתום.
הדין הוא שאם הכהן עשה מחצה למעלה ומחצה למטה, רק הסתום כשר.
על פי המפרש (בשם רש"י), מדובר במקרה שבו כל קן היה מובחן לעצמו, ולכן המפורשים פסולים, שמא נעשו שלא במקומם, אך הסתום כשר שהרי בעשייתו נתפרש כראוי.
אולם, אם עושים את החשבון, אין צורך להגיד שהקנים היו נפרדים ואפשר להסביר (כמו בכל המסכת!) שכל העופות היו מעורבים. בכל מקרה, יהיו חטאת אחת ועולה אחת כשרים.
אם הקן הסתום נעשה אחד למעלה ואחד למטה - ברור.
אם הקן הסתום נעשה כולו בצד אחד, נניח למעלה, אזי בהכרח יש קן אחד מן המפורשים שנעשה כולו בצד השני (למטה), ואחת הפרידות ממנו כשרה (החטאת, בדוגמה שלנו).
תאמרו: אם כך, מדוע נקטה המשנה בלשון "הסתומה כשרה"?
משום שבמקרה היותר כללי, בו יש כמה קנים מפורשים וכמה סתומים, מנין העולות והחטאות הכשרות הוא כמנין הקנים הסתומים.","159","","4372","True","True","False","","1109","93.172.153.58","0","0","קנים|כד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);