var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1916;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1916","0","יולדת לשבעה, אין עוברה ניכר לשליש ימיה","22/04/10 12:32","ח אייר","תש"ע","12:32","דוד כוכב",""אמר רבי כרוספדאי: כל ימיו של בן סורר ומורה אינו אלא שלשה חדשים בלבד...
אמרי במערבא בן ולא הראוי לקרותו אב...
יתיב רבי יעקב מנהר פקוד קמיה דרבינא ויתיב וקאמר משמיה דרב הונא בריה דרב יהושע: שמע מינה מדרבי כרוספדאי אמר רבי שבתי: יולדת לשבעה - אין עוברה ניכר לשליש ימיה. דאי סלקא דעתך עוברה ניכר לשליש ימיה - למה לי שלשה? בתרי ותילתא סגיא!
- אמר ליה: לעולם אימא לך עוברה ניכר לשליש ימיה - זיל בתר רובא".

לדעת רב הונא בריה דרב יהושע, מוכח מדברי רבי כרוספדאי שיולדת לשבעה אין עוברה ניכר לשליש ימיה,
ולדעת רבינא אין הדבר מוכח.

במקום נוסף דנו בענין זה, במסכת נדה דף ח:
"מעוברת משיודע עוברה. וכמה הכרת העובר? סומכוס אומר משום רבי מאיר: שלשה חדשים, ואף על פי שאין ראיה לדבר - זכר לדבר, שנאמר (בראשית ל"ח), ויהי כמשלש חדשים וגומר.
זכר לדבר?! קרא כתיב, וראיה גדולה היא!
משום דאיכא דילדה לט', ואיכא דילדה לשבעה".
ופירש רש"י:
"דילדה לז' - שמא ניכר עוברה לשליש ימיה דהיינו שני חדשים ושליש קמ"ל דאזלינן בתר רוב נשים".
מדבריו יוצא, שפשוט שהיולדת לשבעה - אין עוברה ניכר לשליש ימיה. וכן כתבו הראשונים שם.

לסתמא דגמרא היה פשוט איפא, שהיולדת לשבעה אין עוברה ניכר לשליש ימיה, ובכל זאת נחלץ רבינא לחלוק על רב הונא בריה דרב יהושע, כי הדברים לא היו מוסכמים. לדברי סומכוס יש המשך המובא בין השאר בירושלמי (יבמות פרק ד הלכה י ונדה פרק א הלכה ג)
"עד כמה הכרת העובר? סומכוס אומר משום רבי מאיר עד שלשה חדשים אף על פי שאין ראייה לדבר זכר לדבר שנאמר: ויהי כמשלש חדשים...
רבי זעירא רבי בא בר זוטרא אמ' רבי חנינה בשם רבי חייה רובה {בבראשית רבה וישב פרשה פה - ר' הונא/חמא בשם ר' יוסף. ע' יבמות מג.} אפילו רובו של ראשון ורובו של אחרון והאמצעי שלם. ר' אסי אמר תשעים יום שלימין".

ולכן אמר רב נחמן במסכת יבמות דף לז. "רוב היולדת לתשעה - עוברה ניכר לשליש ימיה", ולא אמר סתם רוב יולדות עוברה ניכר לשליש ימיה, כי לא רצה לעסוק במחלוקת שביולדת לשבעה, "בפלוגתא לא קא מיירי".

ופסק הרמב"ם (ממרים ז, ו; איסורי ביאה ט, ד; מטמאי משכב ומושב ד, א) כמ"ד שיולדת לשבעה, אין עוברה ניכר לשליש ימיה.
ומסתבר שדעה זו אינה חולקת על כך שכל משך הריון היולדת לשבעה היה מהיר יותר, ולכן אינו מצוי בימינו. אלא שכיון שעובר היולדת לשבעה בהגיעו לשליש גידולו, קטן יותר מעובר היולדת לתשעה שבאותו שלב, אין ניכר ההריון.","125","","5139","True","True","False","","970","95.86.78.4","0","0","סנהדרין|סט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);