var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2012;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","32"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2012","0","קושיה בהבנת שיטת ר' יהודה לפי ר' אבהו","01/05/10 21:47","יז אייר","תש"ע","21:47","שאינו יודע לשאול","גמרא:
א''ר אבהו אמר שמואל הכא ברוצח שלא נגמר דינו שנתערב ברוצחים אחרים שנגמר דינן עסקינן
רבנן סברי אין גומרין דינו של אדם אלא בפניו הלכך כולן פטורין
ור' יהודה מיפטרינהו לגמרי נמי לא כיון דרוצחין נינהו הלכך כונסין אותן לכיפה


השאלה שלי היא:
לא מובנת לי דעת ר' יהודה, והרי משמע שהוא מסכים לדעת חכמים שאין גומרין דינו של אדם אלא בפניו, וא"כ יש כאן אחד שעדיין בחזקת זכאי, אז מדוע כונסין את כולם (כולל אותו) לכיפה, והרי אולי הוא זכאי?","48","","5129","True","True","False","","829","84.228.27.202","0","0","סנהדרין|עט ע"ב",""),new Message("2016","2012","תשובה","02/05/10 00:23","יח אייר","תש"ע","00:23","משיב מאורות דף היומי","שבוע טוב
מדובר במשנה שאין לנו ספק על הרוצח שלא נגמר דינו אולי הוא זכאי, אלא הוא ודאי חייב מאחר וקבלו את העדויות ונשאו ונתנו בדבר, (ע' רש"י ד"ה וכיון דרוצח), ורק א"א לגמור את דינו כלומר להרוג אותו, בלי לומר לו בפניו שהוא חייב מיתה. וכיון שהוא התערב עם אחרים ואינו ניכר, א"א לעשות זאת. ולכן רבי יהודה סובר שצריך להכניס את כולם לכיפה.","142","","5128","True","True","False","","190","85.130.130.141","0","2012","סנהדרין|עט ע"ב",""),new Message("2018","2012","[ללא נושא]","02/05/10 07:59","יח אייר","תש"ע","07:59","הראל","לקמן פא ע"ב:
"מתני' ההורג נפש שלא בעדים מכניסין אותו לכיפה ומאכילין אותו {ישעיה ל-כ} לחם צר ומים לחץ:
גמ' מנא ידעינן אמר רב בעדות מיוחדת ושמואל אמר שלא בהתראה ורב חסדא אמר אבימי כגון דאיתכחוש בבדיקות ולא איתכחוש בחקירות"

משמע, שאפילו רוצח שלא נגמר דינו, אך מסתבר בוודאות שהוא הרוצח - מכניסין אותו לכיפה.

וראה כך ביד רמ"ה - ומובא כאן באות טז.","46","","5128","True","True","False","","169","77.127.102.228","0","2012","סנהדרין|עט ע"ב",""),new Message("2017","2016","אך ראה רש"י הזה:","02/05/10 07:52","יח אייר","תש"ע","07:52","הראל","דפטירי. הואיל ואיכא חד דלא נגמר דינו אין לך ראיה לזכות גדולה מזו ורחמנא אמר והצילו העדה (במדבר לה):

משמע מדבריו לכאורה דלא בטוח שהוא חייב.","46","","5128","True","True","False","","218","77.127.102.228","0","2012","סנהדרין|עט ע"ב",""),new Message("2019","2017","כן, אבל","02/05/10 08:04","יח אייר","תש"ע","08:04","משיב מאורות דף היומי","קושיית שאי"ל שא"א לכנוס לכיפה אדם זכאי, כל כך חזקה, שברור שמדובר באדם חייב, ולגבי הרש"י שהבאת, נדמה לי שמוכרח מתוך רש"י שאים כוונתו כפשוטו שהוא באמת זכאי, שרש"י כותב אין לך ראיה לזכות גדולה מזו, והרי אין זה ראיה כלל, אלא הכוונה שיש צד זכות באירוע, כלומר שמכיון שהתערב אחד שלא נגמר דינו בתוך הרוצחים, יש לכולם צד זכות.","142","","5128","True","True","False","","184","85.130.130.141","0","2012","סנהדרין|עט ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);