var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20347;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20347","0","אינני מבין טומאת נבלת עוף טהור","13/07/12 12:50","כג תמוז","תשע"ב","12:50","aharongal","להבנתי ישנם שני סוגי טומאת נבלת עוף טהור
האחת - בבית הבליעה בלבד וזה אם לא חשבתי על העוף כמאכל
השניה - אם חשבתי על העוף כמאכל אזי והיה והעוף נטמא בשרץ אזי יטמא אותי במגע

האם כך הוא?

אהרן","276","","4314","True","True","False","","835","173.63.179.43","0","0","נידה|נ ע"ב",""),new Message("20356","20347","כמעט צודק","13/07/12 15:49","כג תמוז","תשע"ב","15:49","המכריע","כי הטומאה השניה היא גם כאשר לא יגע העוף בשרץ וכמבואר בסוגיא שדבר שסופו לטמא טומאה חמורה אינו זקוק להכשר מים ולא להכשר שרץ.
וגם לגבי המחשבה הוא רק בכפרים או בנפל לגת לת"ק.","199","","4314","True","True","False","","173","85.130.221.217","0","20347","נידה|נ ע"ב",""),new Message("20365","20347","בלימוד נבלת עוף טהור:","13/07/12 16:37","כג תמוז","תשע"ב","16:37","יהודי_קדום","בנבלת עוף טהור :

1.יש טומאת נבלה רק בבית הבליעה
2.הנוגע או הנושא אותה אינו נטמא .
3.אם יגע בה אחד משמונה השרצים היא תטמא מהשרץ, ובכך היא נטמאת טומאת אוכלין ומטמאת אוכלין הנוגעים בה.
4.אם אינה עומדת לאכילה אינה מקבלת טומאת אוכלין (כך מבואר בתחילת מסכת טהרות) ורק אם חישב עליה לאכילה בפירוש, רק אז היא עצמה תיחשב כאוכל ותקבל טומאת אוכלין אפילו בלי הכשר משקה מאחר שכל דבר שסופו לטמא טומאה חמורה (טומאת נבלה בבית הבליעה) מטמא טומאה קלה (אוכלין) בלא הכשר .




משנה טהרות א,א: "שְׁלֹשָׁה עָשָׂר {א} דָּבָר בְּנִבְלַת הָעוֹף הַטָּהוֹר, צְרִיכָה מַחֲשָׁבָה, וְאֵינָהּ צְרִיכָה הֶכְשֵׁר, וּמְטַמְּאָה טֻמְאַת אֳכָלִין בְּכַבֵּיצָה {ג}, וְכַזַּיִת בְּבֵית הַבְּלִיעָה, וְהָאוֹכְלָהּ טָעוּן הַעֲרֵב שֶׁמֶשׁ, וְחַיָּבִים עָלֶיהָ עַל בִּיאַת הַמִּקְדָּשׁ, וְשׂוֹרְפִין עָלֶיהָ אֶת הַתְּרוּמָה, וְהָאוֹכֵל אֵבֶר מִן הַחַי מִמֶּנָּה סוֹפֵג אֶת הָאַרְבָּעִים, שְׁחִיטָתָהּ וּמְלִיקָתָהּ מְטַהֶרֶת אֶת טְרֵפָתָהּ, (דִּבְרֵי רַבִּי מֵאִיר). רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, אֵינָן מְטַהֲרוֹת. רַבִּי יוֹסֵי אוֹמֵר, שְׁחִיטָתָהּ מְטַהֶרֶת, אֲבָל לֹא מְלִיקָתָהּ: "","233","","4314","True","True","False","","129","109.67.181.221","0","20347","נידה|נ ע"ב",""),new Message("20369","20347","ברוך הבא לפורטל...","13/07/12 17:01","כג תמוז","תשע"ב","17:01","יהודי_קדום","","233","","4314","True","True","False","","101","109.67.181.221","0","20347","נידה|נ ע"ב",""),new Message("20367","20356","האם הבנתי שהרב המכריע מאשר ש:","13/07/12 16:43","כג תמוז","תשע"ב","16:43","יהודי_קדום",""אם חשבתי על העוף כמאכל אזי והיה והעוף נטמא בשרץ אזי יטמא אותי במגע" שלהבנתי התכוון כב' השואל לשאול:

האם אדם הנוגע בנבלת עוף טהור, ששרץ נגע בו ובכך טמאו טומאת אוכלין, מטמא האדם טומאת מגע ?","233","","4314","True","True","False","","147","109.67.181.221","0","20347","נידה|נ ע"ב",""),new Message("20368","20367","האם ללימוד מהריבוי "בכל" התכוון?","13/07/12 16:49","כג תמוז","תשע"ב","16:49","יהודי_קדום","אוֹ אִישׁ אֲשֶׁר יִגַּע בְּכָל שֶׁרֶץ אֲשֶׁר יִטְמָא לוֹ אוֹ בְאָדָם אֲשֶׁר יִטְמָא לוֹ לְכֹל טֻמְאָתוֹ:","233","","4314","True","True","False","","123","109.67.181.221","0","20347","נידה|נ ע"ב",""),new Message("20371","20367","ליתר דיוק","13/07/12 18:35","כג תמוז","תשע"ב","18:35","המכריע","אכן טומאת אוכלין היא טומאה קלה ומטמאה רק אוכלין ומשקין ולא אדם וכלים. אבל באתי להדגיש דלא כדברי השואל ודלא כדברי יהודי קדום בהמשך דצריך שייגע בו שרץ כדי שהוא יטמא טומאה קלה שהרי מבואר בסוגיא דדבר שסופו לטמא טומאה חמורה מטמא כמו שנגע בו שרץ גם ללא כל מגע כזה.","199","","4314","True","True","False","","145","85.130.221.217","0","20347","נידה|נ ע"ב",""),new Message("20388","20367","טומאת נבלת עוף טהור","15/07/12 16:00","כה תמוז","תשע"ב","16:00","aharongal","<"אם חשבתי על העוף כמאכל אזי והיה והעוף נטמא בשרץ אזי יטמא אותי במגע" שלהבנתי התכוון כב' השואל לשאול:

האם אדם הנוגע בנבלת עוף טהור, ששרץ נגע בו ובכך טמאו טומאת אוכלין, מטמא האדם טומאת מגע ?>

אכן לכך התכוונתי, אך במחשבה שניה הדבר לא ייתכן, שכן אם יגע זה העוף בשרץ,
הוא יהיה ראשון לטומאה, ואז כמובן לא ייטמא אותי במגע.

אהרן","276","","4312","True","True","False","","77","173.63.179.43","0","20347","נידה|נ ע"ב",""),new Message("20370","20369","תודה רבה","13/07/12 17:40","כג תמוז","תשע"ב","17:40","aharongal","תודה על תשובתך
עכשיו ברור לי

אהרן","276","","4314","True","True","False","","59","173.63.179.43","0","20347","נידה|נ ע"ב",""),new Message("20372","20371","מדברי פשוט וברור שהבהרתי","13/07/12 18:55","כג תמוז","תשע"ב","18:55","יהודי_קדום","שיש טומאה קלה ללא נגיעת שרץ בסעיף 1.
ואח״כ הבאתי את סעיף 3. לגבי נגיעת שרץ.

אנא יעיין שוב ויאמר לי מה ההבנה המשתמעת משם.

שבת שלום.","233","","4314","True","True","False","","129","109.65.147.179","0","20347","נידה|נ ע"ב",""),new Message("20379","20372","אכן. עדיין","15/07/12 02:14","כה תמוז","תשע"ב","02:14","המכריע","בסעיף 1 מביא כבודו את דין טומאת "נבילה, ובסעיף 3 את דין טומאת אוכלין אחרי מגע, ואני מנסה להדגיש שגם הדין של סעיף 3 במקרה המיוחד של נבילת עוף טהור הוא ללא מגע כלשהוא. וכן גם בקטע הראשון כבודו הסביר את שאלת השואל שהיא האם יש טומאת אוכלין בנבילת עוף טהור ללא מגע. ותשובתי שלמרות שבשאר אוכלין שבעולם אין טומאת אוכלין ללא מגע שרץ באותו אוכל, נבילת עוף טהור שאני.

אם גם כבודו מתכוון כך דומני שעדיין יש מקום לשפר את הניסוח כדי למנוע אי הבנה.","199","","4312","True","True","False","","165","85.130.221.217","0","20347","נידה|נ ע"ב",""),new Message("20395","20388","בדיוק כך! וע״כ הבעתי תמיהתי על","15/07/12 22:36","כה תמוז","תשע"ב","22:36","יהודי_קדום","דברי כב׳ הרב המכריע על אפשרות להבנה מדבריו שהנוגע בנבלת עוף טהור שנגע בו אחד משמונה שרצים יטמא.
ופשוט וברור לי שלא להבנה זו התכוון הרב המכריע.","233","","4312","True","True","False","","111","81.218.127.19","0","20347","נידה|נ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);