var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2071;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","51"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","34"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2071","0","דין רוב בתערובת בני אדם","04/05/10 18:09","כ אייר","תש"ע","18:09","משיב מאורות דף היומי","א. מצאנו כמה מקרים שלא הולכים בהם אחר דין רוב, וצ"ב למה,
א. אין ביטול באדם דהיינו שאין ביטול בישראל אחד שהתערב עם שני גויים ולהיפך, וצ"ב מאי שנא מתינוק המושלך ששם הולכים אחר רוב ישראל או רוב עכו"ם,
ב. לגבי להגדיר מי מתוך עשרה בני אדם הרג, ויש רוב שאחד מהם הרג, לא אומרים שיש רוב שפלוני הרג.

ב. א"א להגדיר מי הרג ע"י דין רוב, דכל שהספק הוא חשוב, אין לתלות אותו ברוב סיבות של כל צד, אלא יש להישאר בעצם הספק. וכן הטעם למה אין ביטול ברוב ביהודי וגוי, ורק בתינוק מושלח הולכים אחרי הרוב, דצדדי הספק במציאות הם מי השליך אותו, וזה לא דן באופן ישיר על מהות התינוק אם הוא יהודי או גוי, משא"כ בביטול של תינוקות חד בתרי, הצדדים של הספק הם מהות התינוקות.

ג. וכן מצאנו בדין דנתערבו נסקלין בנשרפין סנהדרין עט' ב'
א. ע' תוס' שם פ' ב' ובתוס' חולין יא' ב' ובתוס' זבחים עא' א' [בא"נ] דהקשה ריב"ם לר"ת למה לא אזלינן בתר רובא דנתערבו נסקלין בנשרפין אלא ידונו במיתה הקלה, ות' ר"ת בתירוץ א', דכיון דאפשר שהוא זכאי לגמרי מהמיתה החמורה לא אזלינן בתר רובא משא"כ בהרג ודאי דאזלינן בתר רובא לומר שהרג ב"ק.
ב. לכא' כוונת ר"ת ז"ל לחדש שההבדל בין מיתה חמורה למיתה קלה נכלל גם בדין דאין הולכין בפק"נ אחר הרוב, דלא רק במצב בין חיים למות נאמר הדין דאין הולכין בפק"נ אחר הרוב, אלא גם באיכות אופן שלילת החיים, נאמר ג"כ דין זה.
ג. וכאן הרוב מכריע באופן ישיר נגד מיעוט של מיתה קלה, לומר שהוא כרוב החמור, ואין כאן דיון עקיף להגדיר את המעשה המחייב אותו מיתה, אם הרג טריפה או ב"ק, אלא הרוב חל על עצמו אם הוא זכאי ממיתה חמורה או לא, ועל זה הדר דינא, דנפש האדם אפ' רק לעניין איכות מיתתו, שקול כהרוב, וה"ל פו"פ.","142","","5127","True","True","False","","975","82.166.18.134","0","0","סנהדרין|עט ע"ב",""),new Message("2080","2071","ובקצרה...","05/05/10 19:52","כא אייר","תש"ע","19:52","משיב מאורות דף היומי","תינוק גוי שהתערב בשני תינוקות יהודיים, או להיפך, האם הולכים אחר הרוב, וכולם יהודיים/גויים?

תשובה: ייתכן שאין דין ביטול ברוב בבני אדם, דכל שהספק הוא חשוב, אין לתלות אותו ברוב סיבות של כל צד ספק, אלא יש להישאר בעצם הספק, ולא חל דין ביטול.","142","","5126","True","True","False","","244","85.130.130.141","0","2071","סנהדרין|עט ע"ב",""),new Message("2086","2080","אמנם, עיין במשנה הבאה","06/05/10 00:32","כב אייר","תש"ע","00:32","ברוך","מצא בה תינוק מושלך אם רוב עכו"ם עכו"ם ואם רוב ישראל ישראל מחצה למחצה ישראל רבי יהודה אומר הולכין אחר רוב המשליכין (מכשירים ב,ז)","86","","5125","True","True","False","","259","77.127.70.116","0","2071","סנהדרין|עט ע"ב",""),new Message("2089","2086","ביורה דעה סימן קי","06/05/10 01:37","כב אייר","תש"ע","01:37","דוד כוכב","מבואר (על פי כמה סוגיות) ההבדל בין פירש מהרוב, כגון תינוק שנמצא, שאז הולכים אחר הרוב,
לבין תערובת, שכולה לפנינו. שאז דבר חשוב אינו בטל. ואפילו בעלי חיים נחשבים לדבר חשוב, ודאי תינוקות בני אדם.","125","","5125","True","True","False","","91","213.151.46.131","0","2071","סנהדרין|עט ע"ב",""),new Message("2092","2086","החילוק בין תינוק מושלך לתקרובת תינוקות","06/05/10 07:49","כב אייר","תש"ע","07:49","משיב מאורות דף היומי","מבואר בהודעתי הראשנה. והושמט בקצרה.","142","","5125","True","True","False","","210","85.130.130.141","0","2071","סנהדרין|עט ע"ב",""),new Message("2094","2086","עיין ההודעה ראשונה","06/05/10 07:55","כב אייר","תש"ע","07:55","משיב מאורות דף היומי","שם השאלה ישירות החילוק בין תינוק מושלך לתערובת תינוקות.","142","","5125","True","True","False","","182","85.130.130.141","0","2071","סנהדרין|עט ע"ב",""),new Message("2093","2089","מן התורה חד בתרי בטל","06/05/10 07:54","כב אייר","תש"ע","07:54","משיב מאורות דף היומי","ובעלי חיים אינן בטלים רק מדרבנן, ולא תמיד. והראיה משאלת ריב"ם את ר"ת על תערובת רוצחים בתוס' פ' ב' ד"ה הסקלין בנשרפין.","142","","5125","True","True","False","","188","85.130.130.141","0","2071","סנהדרין|עט ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);