var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20942;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","40"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20942","0","אונס שינה","05/08/12 02:58","יז אב","תשע"ב","02:58","כדי","בגמ' מקשה: מאי שנא בכל דוכתא דלא קתני חייב מיתה ומאי שנא הכא דקתני חייב מיתה. ומתרץ בתירוץ הראשון: משום דאיכא אונס שינה.
ופירש"י: משום אונס שינה. התוקפתו לעבור על דברי חכמים, הוזקקו להזהירו יותר. ע"כ.

ויש להסתפק בפירוש דבריו, האם ר"ל דכיוון שיש מונע גדול למצווה, לכן הפריזו ואיימו עליו דרך גוזמא והפלגה, אע"פ שאינו כן באמת, וכעין שכתב בשו"ת הריב"ש (סימן קעא) שדרך החכמים להפליג בהגדלת העונות, כדי שישמר אדם מהכשל בהן, והביא כמה כיוצ"ב (וכ"כ עוד כמה אחרונים. ואין כאן מקומו של בירור עניין זה).
או שמא באמת העונש ע"ז הוא מיתה בידי שמים ממש (ול"ק מסנהדרין פג. עי' תוס' בכורות כו: ושיטמ"ק ערכין יא: ורא"ש מו"ק פ"ג סי' ג, וכו' וכו'), אלא דקשיא ליה מאי שנא דבכל איסורי דרבנן לא הוצרך להזהיר ע"כ בפרטות בכל איסור, ורק כאן מצאנו שהזהיר על כך.","249","","4284","True","True","False","","1408","109.64.192.102","0","0","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("20943","20942","רבינו יונה","05/08/12 04:34","יז אב","תשע"ב","04:34","עם הארץ","שערי תשובה שער ג:

ה.ועתה הלא לך לדעת מפני מה העובר על דברי חכמים חייב מיתה יותר מן העובר על מצות עשה ועל מצות לא תעשה. וזה פשר הדבר. כי העובר על דברי חכמים אשר מלאו לבו לעשות כן. כי תקל מצותם בעיניו לא מהתגבר יצרו עליו. אבל כי תכהין עיניו מראות אור דבריהם ולא יהלך לנוגה האמונה. ולא משך בעול גזרתה. ולא יטרח לקיים מאמרם כי לא נכתב בספר התורה. ולא נהג כדרך העובר על דברי התורה אשר נפשו מרה לו ונקוט בפניו. ויירא וייצר לו כי ישיאהו יצרו לחטא. על כן משפט מות יהיה לאיש כי הפיל דבר מאחד מכל [דבריהם הטובים.והוא כאומר ננתקה את מוסרותימו ודומה למה שכתוב בענין זקן הממרה את פי חכמים (דברים יז) והאיש אשר יעשה בזדון לבלתי שמוע אל הכהן וגו': ","248","","4284","True","True","False","","264","108.132.45.109","0","20942","ברכות|ד ע"ב",""),new Message("20952","20942","אני הבנתי משהו באמצע","05/08/12 07:58","יז אב","תשע"ב","07:58","דוד כוכב","חייב מיתה במזיד ובמורד, והביאו זאת להזהיר שלא יבוא לידי כך בשוגג קרוב למזיד.


וכבר נמצא בפירוש המשנה לרמב"ם מסכת סנהדרין פרק ז, ד:
"וכבר הזהירו חכמים מאד על ההרהור והרחיקו מגורמיו, והאריכו לירא ולהפחיד...".
ובספר תולדת אדם.","125","","4284","True","True","False","","206","95.86.116.250","0","20942","ברכות|ד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);