var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21005;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","10")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21005","0","כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל","06/08/12 01:39","יח אב","תשע"ב","01:39","אלעד סטופל","א. הגמ' אומרת שלא כמידת ב"ו מידת הקב"ה, מידת ב"ו כאשר מוכר חפץ אז המוכר עצוב והקונה שמח ואילו כאשר הקב"ה מכר לעם ישראל את התורה (התורה מכונה לקח), הקב"ה שמח, ולכאורה קשה שכן מוכר אינו משייר זכות כלשהי בחפץ, אך התורה עדיין של הקב"ה שנאמר תורת ה', ואולי ניתן להסביר לפי הגמ' בע"ז שלאחר שאדם למד תורה היא הופכת להיות שלו, ובאופן דומה פירשו התוס' בסנהדרין י"ט כי תלמיד חכם שמחל על כבודו כבודו מחול שכן התורה דיליה היא, וראיתי שהביא בספר נאות דשא לסבי הרש"א דיכובסקי זצ"ל בשם השפת אמת כי מפרש השפת אמת את המילה "והערב" מלשון ערבוב, כלומר אנו מבקשים מריבונו של עולם שיערבב את דברי התורה בגופנו עד שיהפכו להיות חלק מעצמיותנו ומהגנים שלנו ואז ממילא יקוים בנו ונהיה אנחנו וצאצאינו...שכן התורה תעבור בגנים לצאצאים.

ב. זכורני שראיתי פעם פירוש יפה בעין אי"ה לראי"ה קוק זצ"ל על המימרא ג' מתנות טובות נתן הקב"ה לישראל", אודה למי מהכותבים בפורום אם יוכל להעלות את הפירוש של הראי"ה בענין שכן אין את הספר ת"י.

ג. "יהיב לי ידיה ואוקמיה" ומדוע נתן דווקא את ידו כדי לרפא? וראיתי בעבר שהסבירו שיד בגימטריא י"ד ועוד י"ד שמסר לו, הוי בגימטיא כח. יהי רצון שהקב"ה ייתן לנו כח ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים.","282","","4283","True","True","False","","1449","95.86.67.241","0","0","ברכות|ה ע"א",""),new Message("21022","21005","גם אני נתקשתי בזה","06/08/12 06:53","יח אב","תשע"ב","06:53","דוד כוכב","ותירצתי שגם בנתינת התורה התורה נתנה לישראל ונסתלקה מיד ה', כמו שאמרו במסכת בבא מציעא דף נט ע"ב:
"מאי (דברים ל') לא בשמים היא? - אמר רבי ירמיה: שכבר נתנה תורה מהר סיני, אין אנו משגיחין בבת קול, שכבר כתבת בהר סיני בתורה (שמות כ"ג) אחרי רבים להטת. - אשכחיה רבי נתן לאליהו, אמר ליה: מאי עביד קודשא בריך הוא בההיא שעתא? - אמר ליה: קא חייך ואמר נצחוני בני, נצחוני בני".

אותו חיוך הוא השמחה של סוגייתנו.

ובמסכת בבא מציעא דף פו ע"א:
"הקדוש ברוך הוא אומר: טהור, וכולהו מתיבתא דרקיעא אמרי טמא. ואמרי: מאן נוכח - נוכח רבה בר נחמני".

ובירושלמי מסכת ראש השנה פרק א הלכה ג:
"אמר רבי לוי למלך שהיה לו אורלוגין כיון שעמד בנו מסרה לו".","125","","4283","True","True","False","","148","95.86.116.250","0","21005","ברכות|ה ע"א",""),new Message("21027","21005","וראיה מידית לדבריו:","06/08/12 08:28","יח אב","תשע"ב","08:28","יהודי_קדום","אף כי הנה אני לקחתי כל דבריו הנאים וערבבתים בתוכי ובוודאי שנינו שמחים!","233","","4283","True","True","False","","144","109.67.176.52","0","21005","ברכות|ה ע"א",""),new Message("21025","21022","יש הרבה בחינות לתורה","06/08/12 07:47","יח אב","תשע"ב","07:47","אלף בית רשי","בחלק שנתן לנו לא נשאר כביכול להקב"ה","278","","4283","True","True","False","","178","70.52.25.102","0","21005","ברכות|ה ע"א",""),new Message("21036","21022","בחידושי הרא"מ הוורוויץ","06/08/12 10:36","יח אב","תשע"ב","10:36","כדי","כתב עפ"י מד"ר פרשת ראה שבמסירת התורה מסר גם את הנהגת העולם.

ומן העניין להזכיר כאן את דברי האור החיים בפרשת בשלח:

אכן תנאי זה הוא בכלל התנאים שהתנה ה' על כל מעשה בראשית להיות כפופים לתורה ועמליה ולעשות כל אשר יגזרו עליהם וממשלתם עליהם כממשלת הבורא ברוך הוא, ולזה תמצא כמו כן בשמים ובארץ ובכוכבים ובשמש וירח שלטו עליהם הצדיקים יחידים ואין צריך לומר מרובים כאשר חקק ה' להם בעת הבריאה, והוא סוד אומרו (ישעיה מ'ג) בוראך יעקב וגו' ואמרו ז''ל (ויקר"ר פל''ו) שאמר הקדוש ברוך הוא לעולמו מי בראך מי יצרך ישראל והכל בכח התורה. וצא ולמד מ''ש בפסוק בראשית. והנה ביציאת ישראל ממצרים עדיין לא קבלו התורה ואין גזירתו על הנבראים גזירה, ולזה לא הסכים הים ליחלק להם, וטען למשה אתה נבראת בששי ואני בג', זה רמז כי אינו בן תורה שאם היה בן תורה הנה הוא קודם לו כי התורה קדמה לעולם כולו, ולזה נתחכם ה' והוליך ימינו לימין משה פירוש הראהו כי הוא בן תורה המתיחס לה ימין דכתיב (דברים לג ב) מימינו וגו' וכשראהו תיכף ומיד נקרע כתנאי הראשון, ולזה כל צדיק וצדיק שיעמוד אחר קבלת התורה יביא בידו שטר חוב א' לכופו ליחלק לפניו, ותמצא שכשלא רצה ליחלק לר' פנחס בן יאיר ולהמתלוה עמו רצה לקונסו ופחד הים ממנו.","249","","4283","True","True","False","","425","109.65.217.15","0","21005","ברכות|ה ע"א",""),new Message("21066","21036","ובמסכת מועד קטן דף טז ע"ב","06/08/12 16:01","יח אב","תשע"ב","16:01","דוד כוכב","אמר רבי אבהו, הכי קאמר: אמר אלהי ישראל: לי דבר צור ישראל, אני מושל באדם, מי מושל בי - צדיק. שאני גוזר גזרה ו[הוא]מבטלה.

וכן בלשונות קרובים במדרשים.","125","","4283","True","True","False","","117","95.86.116.250","0","21005","ברכות|ה ע"א",""),new Message("21278","21036","אדם חייב להטעים לעצמו את דברי התורה","08/08/12 18:25","כ אב","תשע"ב","18:25","קותי","סיפור חסידי עם שמות (אבל שכחתי)
האחד היה רבי ואחיו יהודי פשוט
אמר הרבי אם הקב"ה היה נותן בידי את העולם הייתי יודע לסדר את הכל אבל הוא אינו נותן לי
אבל אחי כאשר הוא יושב לומר תהילים הקב"ה אומר לו הרי כל עולמי בידך עשה בו כרצונך
אבל אחי הוא עבד נאמן הוא מחזיר לקב"ה את העולם בדיוק כפי שקבלו","217","","4281","True","True","False","","185","89.139.181.20","0","21005","ברכות|ה ע"א",""),new Message("21071","21066","הדגש היה על "התורה" ועל השליטה ב"טבע".","06/08/12 16:43","יח אב","תשע"ב","16:43","כדי","","249","","4283","False","True","False","","134","109.65.229.35","0","21005","ברכות|ה ע"א",""),new Message("21279","21278","אני מכיר סיפור דומה","08/08/12 18:38","כ אב","תשע"ב","18:38","כדי","שהיה דו שיח מעין זה בין ר' לוי יצחק מברדיצ'וב לבין בעל התניא בחתונת ילדיהם, מה שמכונה "החתונה הגדולה".
שר' לוי יצחק, מרוב אהבתו לישראל אמר שלוּ הקב"ה היה מוסר בידו את הנהגת העולם אזי היה הופך את העניים לעשירים, ומרפא את החולים, ומחכים את כל הטיפשים, ומתיר את כל האסורים ומביא את כל בריה על סיפוקה. ולאחר שגמר את תכניותיו הפנה את השאלה לעבר מחותנו: "וכיצד כבודו היה נוהג אילו היה העולם מסור בידו?". ענה בעל התניא: "אני? מה הייתי עושה? אם הקב"ה היה מוסר לי את המושכות הייתי משאיר את העולם בדיוק כמות שהוא עכשיו. שהרי הקב"ה הוא טוב ומטיב, ואם העולם נמצא במצבו הנוכחי, אין זאת אלא שזהו המצב הטוב ביותר שיכול להימצא".","249","","4281","True","True","False","","305","109.64.247.177","0","21005","ברכות|ה ע"א",""),new Message("21291","21279","יישר כח","08/08/12 20:33","כ אב","תשע"ב","20:33","קותי","","217","","4281","False","True","False","","136","89.139.181.20","0","21005","ברכות|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);