var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21012;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21012","0","הערות לברכות דף ג","06/08/12 03:00","יח אב","תשע"ב","03:00","המכריע","א. ליקום וליקרי, ר"ל משכיבתו שאין לקרוא בשכיבה, אבל בישיבה סגי ואין במשמעות ליקום להצריך עמידה.

ב. בתוד"ה למאן. מש"כ קודם שיקום, כוונתם בעוד שיקום.

ג. תפילה קצרה. בסוף התוס' כתבו צ"ל הביננו, ופירושו "צריך לפרש" או דיש לגרוס בתוס' ר"ל הביננו. ודוק.

ד. (ג:) מעולם לא עבר עלי חצות לילה בשינה. קצ"ב דלפ"ז נפל טעמיה דרבי לעיל, די"ל קדמו עיני אשמורות, דהיינו מתחילת הלילה כל הג' אשמורות.

ה. אלא אמר רבא תרי נשפי הוו. רש"י העתיק רב אשי.

ו. בתוד"ה ואין הבור. מה שהביאו מתוספתא, ברשב"א הביאו ממדרש שמואל (והוא הנקרא אצלינו לקח טוב).","199","","4289","True","True","False","","1059","85.130.221.217","0","0","ברכות|ג ע"א",""),new Message("21014","21012","הע'","06/08/12 04:35","יח אב","תשע"ב","04:35","דוד כוכב","ד. עוד קשה, לפירוש זה של 'מעולם לא עבר' מהו: חצות לילה אקום?
ובס' זהב שוא וכן בשטיינזלץ מבואר שפעמים קם סמוך לחצות ופעמים בנשף.
לפי זה קים לגמרא (בגזירה שוה) שהפסוק קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ הוא בזמן של חֲצוֹת לַיְלָה אָקוּם לְהוֹדוֹת לָךְ עַל מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ.","125","","4289","True","True","False","","121","95.86.116.250","0","21012","ברכות|ג ע"א",""),new Message("21020","21014","כבר ציינתי למהרש"א בסנהדרין","06/08/12 06:46","יח אב","תשע"ב","06:46","אלף בית רשי","","278","","4289","False","True","False","","160","70.52.25.102","0","21012","ברכות|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);