var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21485;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21485","0","חובת אמירת שלום","14/08/12 08:45","כו אב","תשע"ב","08:45","הללל","לפי מה שרואים בגמרא יש דיון שלם מתי יוזמים אמירת שלום ומתי רק עונים.
וכל זה באמצע ק"ש.
זה מראה לנו את חובת אמירת שלום לאדם סתם כך באמצע הרחוב.
כמו שראינו שמי שאינו משיב שלום נקרא גזלן.","291","","4274","True","True","False","","1372","109.64.160.179","0","0","ברכות|יד ע"א",""),new Message("21487","21485","זה תלי בשני הפירושים","14/08/12 09:19","כו אב","תשע"ב","09:19","כדי","זה תלי בשני הפירושים בריב"ן סוף מכות (כג:) האם הותר לשאול בשם או שחייב. ועי' שבת (פט.) אין שלום בעירך (בתמיה).
ומן הראוי להזכיר את דעת החינוך שכל דיני הפסקה של שאילת והשבת שלום מפני הכבוד אינם נוהגים בזמנינו מכיוון שאין דרך להקפיד כיום, והביאוהו האחרונים ברסי' סו.","249","","4274","True","True","False","","242","79.176.213.177","0","21485","ברכות|יד ע"א",""),new Message("21500","21485","עוד על אמירת שלום (למי שלא פוחד משדים)","14/08/12 14:46","כו אב","תשע"ב","14:46","יהודי_קדום","כאן","233","","4274","True","True","False","","160","212.179.130.146","0","21485","ברכות|יד ע"א",""),new Message("21504","21487","חובת אמירת שלום","14/08/12 15:30","כו אב","תשע"ב","15:30","דוד כוכב","באוצר הגאונים איתא כלישנא אחרינא שבריב"ן שאמירת 'שלום' היא ברכה בשם. וכך משמע לשון "התקינו" - שאינו רק היתר.
ובירושלמי מסכת ברכות פרק ט ה"ה:
"א"ר יהושע דרומיא שלשה דברים גזרו בית דין שלמטן והסכים בית דין שלמעלן עמהן ואילו הן חרמה של יריחו ומגילת אסתר ושאילת שלום בשם".
לשון 'גזרו' נמצא גם ברות רבה פרשה ד.

גם בדברים שכתב ריב"ן מרבו: "ושאילת שלום בשם - דמותר לאדם לשאול בשלום חבירו בשם כגון ישים ה' עליך שלום ואין בו משום מוציא שם שמים לבטלה, מרבי", לא מבואר שחולק על כך שצריך לברך, אלא שכתב שמותר לברך אפילו בשם מלא, כמוכח בבעז.

והא דשבת דף פט ע"א היא ראיה טובה, ולשון חידושי הריטב"א שם: "אין שלום בעירך. פירוש למדתך תורה דרך ארץ".

ובשו"ת חתם סופר חלק ג (אה"ע א) סימן צז ד"ה ודע שלפע"ד:
"כי כן הדין כמבואר ברמב"ם וש"ע י"ד סי' רמ"ב סעי' ט"ז ויעי' ברע"ב ותי"ט פ"ב דברכות וכיון שאפי' בק"ש מפסיק מכ"ש מחויב להפסיק בעסקי עה"ז".

הזמנים שבהם צריך לברך בשלום מבוארים במדרש תנחומא פרשת פינחס סימן א:
"אם בא אדם מהדרך שואלין לו שלום, וכן בשחרית שואלין לו שלום, ובערב שואלין לו שלום". בבמדבר רבה פרשה כא, א הלשון במקום "ובערב וכו": "...ובאמש כך שואלין בשלום".

דברי ספר החינוך אינם אמורים אלא במקום שאין דרך לשוחח כשרואה את חברו שמתפלל ואינו מצפה אז כלל לברכת שלום. והמשנה ברורה הזכיר זאת רק בבית הכנסת. אבל לענין אמירת שלום בעלמא בודאי ששכיחה הקפדה, ובעדות המזרח יותר. ואם אינו מברכו נראה כשונא.
ונצרכת הקפדה בזה לתיקון עוון שנאת חנם שחרב הבית בעטיו, "שקשה עליהם טהרת כלים יותר משפיכות דמים" (מסכת יומא דף כג ע"א).","125","","4274","True","True","False","","265","31.44.135.35","0","21485","ברכות|יד ע"א",""),new Message("21555","21500","מדוע אתה כל כך מודאג מעניין השדים?","15/08/12 06:08","כז אב","תשע"ב","06:08","קותי","הקב"ה לא ברא בעולמו דבר מיתר

משברא את האדם נתייתרו השדים
והכל בא על מקומו בשלום

גם המאמינים בשדים אינם מתייחסים לזה ברצינות יתרה
הם יוצאים יחידי בלילי רביעי וכו'","217","","4273","True","True","False","","216","89.139.185.11","0","21485","ברכות|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);