var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22116;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","25"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22116","0","בענין תקנת עזרא","26/08/12 12:29","ח אלול","תשע"ב","12:29","מתפעל","המשניות והגמרות שעוסקות בתקנה זו, מדברים על לימוד תורה ותפילה וברכות שבכולם יש בעיה לבעל קרי.

לכאורה הגמרא לומדת את זה מסיני, שם זה היה באימה וברתת ובזיע.
ובאמת בגמרא ב"ק פ"ב ע"ב שם המקור לתקנת עזרא נאמר כך:
"ותיקן טבילה לבעלי קריין דאורייתא הוא דכתיב {ויקרא טו-טז} ואיש כי תצא ממנו שכבת זרע ורחץ את בשרו במים? דאורייתא הוא לתרומה וקדשים, אתא הוא תיקן אפילו לדברי תורה: וברש"י שם: 'שלא ישנה עד שיטבול'.

אם כן היה ניתן לומר שכל תקנת עזרא היא אך ורק על לימוד תורה.
מנא לן אם כן שיש בעיה גם כשמתפללים או כשמברכים?
ואולי פשוט לה לגמרא שתפילה וברכה ששם אומרים שם השם יותר מאשר בתורה, בודאי שיש בעיה. ובכל זאת, הרי המקור הוא מסיני, הוי אומר לימוד תורה בלבד.

ויותר ראיתי אצלינו באחד התוספותים שהביא דעה כי תפילה יותר חמורה מלימוד תורה.

השאלה היא האם עזרא תיקן לגבי לימוד תורה ובאו חכמים אחריו והרחיבו לתפילה ולברכות, או שעזרא כבר תיקן כל זה לכתחילה.

עוד יש לעיין, אם אכן התקנה היתה גם על תפילה, מה לגבי מי ששר זמירות שבת ושם מוזכר שם השם, גם אז צריך טבילה?
כמובן שאין זה נוגע לימינו שלא נהוג ענין זה, אבל יש חסידים ואנשי מעשה שמקפידים בכך עד כמה שניתן, השאלה עד איפה ההקפדה.
או למשל ניתן לשאול על הזמן שהיו אנשים דורשים בשלום חבר ונהגו לברך: 'ה' עמך', ואם הוא בעל קרי, האם מותר לו להזכיר שם השם?","148","","4281","True","True","False","","1150","212.29.198.117","0","0","ברכות|כב ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);