var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22299;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22299","0","שאלות ביחס למחלוקת בן ר"ג לר' יהושע","29/08/12 15:44","יא אלול","תשע"ב","15:44","שלמה שטרסברג","א. מדוע לא סיפרה הגמרא מראש מי הוא אותו תלמיד (רשב"י) אלא רק בסוף
הסיפור?
ב.כיצד רשב"י הולך מרב לרב ושואל את אותה שאלה? (לכאורה בניגוד להלכה. רק
אח"כ הוא מספר לר"ג שר' יהושע סובר אחרת) ומדוע הוא נראה כמתאמץ להביא
את הדברים לידי עימות?
ג.מדוע ר' יהושע לא עומד על דעתו וחושש לחלוק על ר"ג והרי כבר מצאנו שנחלק עליו
ללא מורא (ב"ק ע"ד:)
ד. מדוע היה כ"כ חשוב לר"ג ליצור את העימות הרי ר' יהושע נימנע מלחלוק עליו באופן
פומבי?
ה.איך לא חששו להעביר את ר"ג מנשיאותו הרי בהמשך חששו למעלין בקודש ואין
מורידין?
ו. כיצד חשבו למנות את ר' יהושע לתפקיד כה חשוב כשראו שלא דיבר אמת ואמר
שאיש אינו חולק על ר"ג? הרי תפקיד מסוג זה דורש עמידה בלחצים וכ'
ז.מדוע לא העלו בדעתם למנות את ר"א בן הורקנוס שמכריע את כל חכמי ישראל
כעדות ריב"ז רבו?
ח. מה חשב ר"ג כשאמר לר' יהושע מכותלי ביתך ניכר שפחמי אתה וכי כך ראוי
שיפתח מי שרוצה לפייס את חברו שנפגע ממנו?
ט.מדוע לא מוחל ר' יהושע בתחילה ובשביל כבודו של בית אבא מסכים למחול?
י האם באמת חשש ר"ע שר"ג באמצעות עבדיו ינסה לקחת את הנשיאות בכוח? וכי
אם יפרצו לתוך הבית ר"ג יהפוך בחזרה לנשיא אם הציבור יתנגד לכך?","205","","4262","True","True","False","","1074","95.86.89.246","0","0","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22343","22299","בקוצר","30/08/12 02:18","יב אלול","תשע"ב","02:18","דוד כוכב","א. אין לפרט זה חשיבות לעצם מהלך המעשה.
ב. דובר על כך בפורום.
ג. יש תירוץ במאמרו של הרב ראובן מרגליות שהביא הראל בפורום. עי"ל שידע שמחלוקת זו תביא לידי עימות.
ד. השלטת סמכות הנשיאות.
ה. הוא לא יכל להמשיך לכהן כנשיא במצב כזה, כל עוד רבי יהושע לא מחל לו.
ו. מותר לשנות מפני דרכי שלום.
ז. הוא היה בנידוי.
ח. זו לא היתה פגיעה.
ט. מאותה סיבה שרבו ריב"ז דרש מהקיסר את שושילתא דרבן גמליאל (מסכת גיטין דף נו ע"ב). וְיָצָא חֹטֶר מִגֵּזַע יִשָׁי וְנֵצֶר מִשָּׁרָשָׁיו יִפְרֶה (ישעיהו יא, א).
י. "הרי הגט בטל, עד שישמעו קולו שיאמר לסופר כתוב ולעדים חתומו" (מסכת גיטין דף עב ע"א). כל עוד לא שמעו את קולו של רבי יהושע, למרות ש"מר בריה דרבנא חתים עלייהו" (מסכת יבמות דף כב ע"א), קיים חשש שמעורבים פה לחצים מטעם המשב"קים של ר"ג.","125","","4261","True","True","False","","138","212.76.113.73","0","22299","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22368","22299","לה' ולי'","30/08/12 07:03","יב אלול","תשע"ב","07:03","זקן ומסכן","ה. ע' במהרש"א כאן, שמזה הטעם ל"ג רש" הא דמעלין בקודש וכו'.
י. ר"ע אמר: דלא ליתו עבדי דר"ג ולצערו לרבנן. איפה כתוב שיהפכו את ר"ג בחזרה לנשיא?","320","","4261","True","True","False","","106","95.86.82.157","0","22299","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22373","22343","ל-א. של הרב כוכב: דווקא ראיתי","30/08/12 09:33","יב אלול","תשע"ב","09:33","יהודי_קדום","שהגמרא מביאה את שמו של רשב"י (שהיה אז בצעירותו) רק לבסוף - לאחר השלום - הרי היא מרחיקה אותו מהמחשבה שבעטיו הייתה המחלוקת שהרי לא רשב"י יצר את המחלוקות הרבות בין ר"ג לר' יהושע.
.
זהו יופי מיוחד וראוי ללמוד ממנו.

למשפטו ב-א "שלעצם מהלך המעשה אין חשיבות" הייתי מוסיף : ישירה.","233","","4261","True","True","False","","177","109.64.148.147","0","22299","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22425","22343","הסבר לח' ובקשה לבאר את ט","31/08/12 00:37","יג אלול","תשע"ב","00:37","שלמה שטרסברג","ביחס לח' על פניו לא ברור מה ראה ר"ג לציין עובדה זו כשבא לפייס את ר' יהושע
ואולי חשבתי שרצה לומר לו כמה הוא מתפעל ממנו שעל אף שעכשיו הוא רואה שהוא פחמי שעובד קשה מאוד לפרנסתו הצליח להיות ת"ח כה גדול

ביחס לט' אשמח אם תבאר לא ברור מדוע בתחילה המשיך להקפיד ולא הסכים למחול על אף שר"ג ביקש את סליחתו וגם אם נבין מדוע היה נכון לא לסלוח לר"ג מה גרם לשינוי שסלח לו?","205","","4260","True","True","False","","354","95.86.89.246","0","22299","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22406","22373","אני מסכים לשתי ההערות","30/08/12 17:10","יב אלול","תשע"ב","17:10","דוד כוכב","ואוסיף, להערה הראשונה:

רשב"י מבקש לגלות את האמת.
בעה"ז קיימת מתיחות בין האמת לשלום, לכן נצרך הקב"ה להשליך את האמת ארצה בכדי לברא את האדם שכולו שקרים.
אבל למעלה - עושה שלום במרומיו, ואין סתירה בין האמת לבין השלום.

והאמת והשלום אהבו.","125","","4261","True","True","False","","132","212.76.113.73","0","22299","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22432","22425","כח התשובה - להביא לימות המשיח","31/08/12 02:51","יג אלול","תשע"ב","02:51","דוד כוכב","ח'
אפשר כמו שכתבת. גם חשבתי שאפשר שפתח עמו בדברים כדי להציע לו ג'וב, כפי שאכן קרה כהצעת הגליון בשטיינזלץ.

ט'
חשבתי על ב' טעמים, ולא הספיקותי לכתוב על כך להיותי עסוק בכיבוד אב שעבר ניתוח.

עכשיו שבתי וישבתי וכתבתי, על כך כאן.","125","","4260","True","True","False","","118","212.76.113.73","0","22299","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22459","22432","עיינתי בדברי הרב קוק זצ"ל","31/08/12 16:11","יג אלול","תשע"ב","16:11","שלמה שטרסברג","בספרו עין איה שם הוא מנסה ללכת בכיוון שר' יהושע רצה שינוי מהותי בהנהגה של ר"ג שישים לב יותר לכבוד החכמים ולכן כשרק ביקש סליחה והבין שלאיכול שינוי בהנהגה לא סלח אבל כשהזכיר את כבוד בית אבא שלא חטא לא הבין מכך שיכול שינוי גם בהנהגה של ר"ג מכאן ולהבא ולכן סלח (איך בדיוק כבוד בית אבא רומז לכך עדיין קצת דחוק אבל הרעיון לכשעצמו על ההבדל המהותי מאוד מצא חן בעיני ואני מצרף את דברי הרב קוק בפרושו עין איה אות כ"ג

.
"א"ל נעניתי לך מחול לי, לא אשגח ביה, א"ל עשה בשביל כבוד אבא, איפייס" .
ר"ג עמד בשיטתו שלפי הנהגת הנשיאות יפה עשה עכ"פ בזרקו מרה אף בצדיק כביר כר"י. ועל מה שלא ידע בפרטיות יתרונו וקדושת נפשו אין להאשימו. ע"כ אם שראוי הוא שיבקש ממנו סליחה כאשר ביארנו, כי חשב שעכ"פ עצם הזלזול בכבוד ת"ח גדול כמותו יחשב לחטאת, אלא שהנשיאות הכריחתו וצריך לתקן הדבר עכ"פ, אך לפ"ז אם יחזור לנשיאות לא תשתנה שיטתו. ור"י רצה להשריש, שיכיר ר"ג כי חובה גדולה היא גם בנשיאות לשום עין הרבה על ערך הת"ח הפרטיים הגדולים, שבזה תבא הצלחת הכלל ע"י הרמת קרן התורה. ע"כ לא רצה להתפייס עד שיודה ר"ג [כי] גם בערך הנהגת הנשיאות הי' משגה הדבר, וההכרה תועיל ג"כ אם יחזור לנשיאות, שיפלה הנהגתו עם גדולי התורה הצדיקים האמיתיים. והנה אם כדברי ר"ג שהיתה בחטאת דבר מוכרח, א"כ בעצם יש בפעלו צדק אלא שעכ"פ צריך תיקון, א"כ ראוי וכדאי גם כבוד עצמו שיתפייס עבורו ר"י, כי ערך עצמו לא נגרע כלל בזה מאחר שעשה את המוטל עליו. אבל ר"י לא איפייס, עד שאמר; עשה בשביל כבוד אבא, שהורה בזה שהכיר שמצד עצמו לא עשה בזה עמו כדרך הראוי אפי' בערך הנשיאות וצריך לעורר זכות אביו שלא חטא לו מאומה, ובזה הי' בטוח כי מעתה תהיה ההנהגה הכוללת אצל ר"ג מסויימה בהשגחה פרטית לרומם קרן צדיקים וחכמים הפרטיים, שבהם תהי' הרמת קרן ישראל לעולמים, ע"כ אתפייס...","205","","4260","True","True","False","","222","213.151.53.219","0","22299","ברכות|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);