var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22377;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22377","0","איפה היה ר' אליעזר בן עזריה?","30/08/12 10:19","יב אלול","תשע"ב","10:19","בתר ממוצע","מובא לאחר מינוי של ר' אליעזר בן עזריה....

"ההוא יומא הוה ולא היתה הלכה שהיתה תלויה בבית המדרש שלא פירשוה ואף ר''ג לא מנע עצמו מבית המדרש אפילו שעה אחת דתנן בו ביום בא יהודה גר עמוני לפניהם בבית המדרש אמר להם מה אני לבא בקהל א''ל ר''ג אסור אתה לבא בקהל א''ל ר' יהושע מותר אתה לבא בקהל א''ל ר''ג והלא כבר נאמר {דברי הימים ב כג-יט} לא יבא עמוני ומואבי בקהל ה' א''ל ר' יהושע וכי עמון ומואב במקומן הן יושבין כבר עלה סנחריב מלך אשור ובלבל את כל האומות שנאמר {ישעיה י-יג} ואסיר גבולות עמים ועתידותיהם שוסתי ואוריד כאביר יושבים וכל דפריש מרובא פריש אמר לו ר''ג והלא כבר נאמר {ירמיה מט-ו} ואחרי כן אשיב את שבות בני עמון נאם ה' וכבר שבו אמר לו ר' יהושע והלא כבר נאמר {עמוס ט-יד} ושבתי את שבות עמי ישראל ועדיין לא שבו מיד התירוהו לבא בקהל"

כך הוקשה אתמול בשיעור אצלנו.
איפה היה ר' אליעזר בן עזריה? מה היתה דעתו? הרי הוא ראש הישיבה עכשיו?

נראה לי לתרץ בסייעתא דשמייעא,
שאכן ר' אליעזר בן עזריה ידע את מקומו, כלומר נכון שהוא עכשיו ראש הישיבה אבל הרי 2 הגדולים "מדברים" ביניהם (הנשיא לשעבר ור"י שהיה מספיק גדול ואלולא הויכוח עם ר"ג היה בגללו היו ממנים אותו), לכן "מה לי להכניס את עצמי בין שתי הרים"

זה מראה על גדלות של אדם!

לכאורה הוא עכשיו בראש הוא צריך להנהיג ולהביע את דעתו ובעצם הוא בחר לא להיות שותף פעיל בפני גדולים ממנו ולתת להם להגיע להלכה הברורה מתוך דיון שלהם פנימי.

אשמח לשמוע הסברים נוספים","138","","4262","True","True","False","","1088","193.27.93.1","0","0","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22398","22377","נראה להסביר כדבריך שכן","30/08/12 12:57","יב אלול","תשע"ב","12:57","אלעד סטופל",""בו ביום" מובא במשנה מסכת ידים שנחלק רבי אלעזר עם רבי טרפון, וכנראה שלא רצה להכניס ראשו בין שני הרים אלו


"ד,ג בו ביום אמרו, עמון ומואב מה הם בשביעית. גזר רבי טרפון, מעשר עני; וגזר רבי אלעזר בן עזריה, מעשר שני. אמר רבי ישמעאל, אלעזר בן עזריה, עליך ראיה ללמד, שאתה מחמיר--שכל המחמיר, עליו הראיה ללמד. אמר לו רבי אלעזר בן עזריה, ישמעאל אחי, אני לא שניתי מסדר השנים; טרפון אחי שינה, ועליו ראיה ללמד. השיב רבי טרפון, מצריים חוצה לארץ, ועמון ומואב חוצה לארץ--מה מצריים מעשר עני בשביעית, אף עמון ומואב מעשר עני בשביעית. השיב רבי אלעזר בן עזריה, בבל חוצה לארץ, ועמון ומואב חוצה לארץ--מה בבל מעשר שני בשביעית, אף עמון ומואב מעשר שני בשביעית. אמר רבי טרפון, מצריים מפני שהיא קרובה, עשאוה מעשר עני, שיהו עניי ישראל נסמכין עליה בשביעית--אף עמון ומואב שהן קרובין, נעשים מעשר עני, שיהו עניי ישראל נסמכין עליהן בשביעית. אמר לו רבי אלעזר בן עזריה, הרי אתה כמהנן ממון, ואין אתה אלא כמפסיד נפשות: קובע אתה את השמיים מלהוריד טל ומטר, שנאמר "היקבע אדם אלוהים, כי אתם קובעים אותי, ואמרתם, במה קבענוך; המעשר, והתרומה" (מלאכי ג,ח). השיב רבי טרפון. אמר רבי יהושוע, הריני כמשיב על דברי טרפון אחי, אבל לא לעניין דבריו: מצריים מעשה חדש ובבל מעשה ישן, והנידון שלפנינו מעשה חדש; יידון מעשה חדש ממעשה חדש, ואל יידון מעשה חדש ממעשה ישן. מצריים מעשה זקנים, ובבל מעשה נביאים, והנידון שלפנינו מעשה זקנים; יידון מעשה זקנים ממעשה זקנים, ואל יידון מעשה זקנים ממעשה נביאים. נמנו וגמרו, עמון ומואב מעשר עני בשביעית. וכשבא רבי יוסי בן דורמסקית אצל רבי אליעזר ללוד, אמר לו, מה חידוש היה לכם בבית המדרש היום. אמר לו, נמנו וגמרו, עמון ומואב מעשר עני בשביעית. בכה רבי אליעזר ואמר "סוד ה', ליראיו; ובריתו, להודיעם" (תהילים כה,יד); צא והודיעם ואמור להם, אל תחושו למניינכם--מקובל אני מרבן יוחנן בן זכאי, ששמע מרבו, ורבו מרבו הלכה למשה מסיניי, שעמון ומואב מעשר עני בשביעית.","282","","4262","True","True","False","","157","212.76.110.83","0","22377","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22405","22377","ומה בכל המחלוקות שבין חכמים.","30/08/12 17:10","יב אלול","תשע"ב","17:10","זקן ומסכן","תמיד נאמרה גם דעתו של רה"י?","320","","4262","True","True","False","","89","95.86.82.157","0","22377","ברכות|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);