var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22386;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","46"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22386","0","אחודה נא לדף כ"ט","30/08/12 11:27","יב אלול","תשע"ב","11:27","אלעד סטופל","אחודה נא לדף כ"ט

א. מה המקור לכך שרוב הזמן נחשב ככולו? כל השנה כולה מתפלל אדם הביננו חוץ מימות הגשמים. משך הזמן שאומרים ותן טל ומטר רב הינו גדול אך במעט מהזמן שמבקשים על הגשמים, ואפילו הכי נאמר כל השנה כולה [כמובן, ידוע שלענין אבלות מקצת היום ככולו].

ב. הגמרא אומרת שלא מתפללים הביננו במוצ"ש וכן לא אומרים הביננו בימות הגשמים. מדוע הגמרא לא מתייחסת גם לתפילת עננו הנאמרת בתענית, וחשבתי להסביר שכיון שהוספת עננו נעשית בברכת שומע תפילה, שהיא החותמת את ברכת הביננו, אין חשש שיטעה, וכפי שהגמ' אומרת שאין חשש לטעות בתחילת הביננו.

ג. מהגמ' משמע שמעין שמונה עשרה הכוונה לברכת הביננו, ואילו תפילה קצרה הינה תפילה קצרה באופן משמעותי מברכת הביננו, והנה רש"י לעיל ג ע"א פירש על הדו שיח בין אליהו לרבי יוסי, "היה לך להתפלל תפילה קצרה" "הביננו", ומדוע לא ציין את התפילה הקצרה שהגמ' מביאה בדף כ"ט.

ד. בזמנו, דנתי כאן בשאלה מתי צריך להתחיל לקרוא ק"ש כ"ותיקין". רש"י בסוגייתנו אומר "עם דמדומי חמה- תפילת יוצר עם הנץ החמה..." ומפרש המילים "ייראוך עם שמש..זו תפילת יוצר", והב"ח בסוגייתנו מפנה לדף ט ע"ב שדנתי בו בעבר ושם רש"י מפרש שהפסוק ייראוך עם שמש מוסב על ק"ש ולא על ברכת יוצר אור, ומצינו לכאורה סתירה בדברי רש"י בדף ט ע"ב שבתחילה אמר "מאי קראה דמצווה להתפלל עם הנץ החמה" שמשמע שמדבר בתפילת י"ח, ואילו לאחר מכן פירש הפסוק ייראוך עם שמש כמוסב על ק"ש, וראה בצל"ח בדף ט ע"ב שיישב הדברים. ולסיום, אודה למי שיאיר עיני וינסה להסביר שיטתו של רש"י כדבעי, הן בדף ט ע"ב והן בדף דידן.

האם אליבא דרש"י יש לקרוא יוצר אור בנץ או שמא ק"ש או שמא לסיים יוצר אור + ק"ש עד לתחילת הנץ, ומיד להתפלל י"ח?","282","","4266","True","True","False","","1204","212.76.110.83","0","0","ברכות|כט ע"א",""),new Message("22395","22386","לגבי ג' - תפילת הביננו","30/08/12 12:36","יב אלול","תשע"ב","12:36","בתר ממוצע","ראה מה שכתה תוס' בדף ג. - להלן דבריו

היה לך להתפלל תפלה קצרה. לכאורה משמע שאין זה הביננו. דהא קא בעי לקמן (ד' ל) מאי איכא בין הביננו לתפלה קצרה.
א''כ לפי' הקונ' שפי' בכאן דהיינו הביננו קשה. אלא ע''כ היינו תפלה אחרינא כדמפרש לקמן צרכי עמך מרובים וכו'. וגם על זה קשה דלקמן אמרינן שאין לומר תפלת של צרכי עמך אלא במקום סכנה. ורבי יוסי לא הוה במקום סכנה פי' במקום לסטים. מדהשיב לו שמא יפסיקו בי עוברי דרכים ולא השיב שמא יהרגוני לסטים.
ונראה לי כפ''ה תפלה קצרה דהכא היינו הביננו. ואע''ג דלייט עלה אביי אמאן דמתפלל הביננו. היינו דוקא בעיר אבל בשדה מותר. והא דאמרי' לקמן מאי איכא בין הביננו לתפלה קצרה. הכי קאמר בין תפלה קצרה דאמר בפ' תפלת השחר (דף כט:) כגון צרכי עמך וכו'. אבל ודאי תפלה קצרה דהכא צ''ל הביננו:","138","","4266","True","True","False","","179","193.27.93.1","0","22386","ברכות|כט ע"א",""),new Message("22396","22395","התוספות ידוע אך דברי רש"י עדיין קשים","30/08/12 12:41","יב אלול","תשע"ב","12:41","אלעד סטופל","שהרי לשון הגמ' היא שיש תפילה קצרה ויש תפילת הביננו, ומדוע רש"י משנה מפשט הגמרא.","282","","4266","True","True","False","","105","212.76.110.83","0","22386","ברכות|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);