var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22519;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22519","0","שערי דמעה לא ננעלו","02/09/12 12:41","טו אלול","תשע"ב","12:41","שלמה שטרסברג","וא''ר אלעזר מיום שחרב בית המקדש ננעלו שערי תפלה שנאמר {איכה ג-ח} גם כי אזעק ואשוע שתם תפלתי ואע''פ ששערי תפלה ננעלו שערי דמעה לא ננעלו שנאמר {תהילים לט-יג} שמעה תפלתי ה' ושועתי האזינה אל דמעתי אל תחרש

מינין שהפסוק בתהילים מדבר לאחר חורבן ביהמ"ק? אולי מדובר קודם, אבל לאחר החורבן ישנה מחיצה גם לדמעתי?

השאלה היא כמובן רק כדי לנסות להבין את ההוכחה","205","","4258","True","True","False","","1265","213.151.53.219","0","0","ברכות|לב ע"ב",""),new Message("22522","22519","אם שערים לא ננעלו למה צריך שערים?","02/09/12 12:58","טו אלול","תשע"ב","12:58","בתר ממוצע","מלבי"ם - באור הענין שמעה תפלתי, מצד התפלה שהיא שפיכת הנפש כוונת הלב והתנשאות הרוח אל האלהים, ושועתי האזינה מצד שאני צועק לישועה, ואל תחרש אל דמעתי כי שערי דמעה לא ננעלו, שהם מעוררים הרחמים.

מיום שחרב בית המקדש מחיצה של ברזל מפסקת בין ישראל לאביהם שבשמים...


שערי דמעה לא ננעלו - אז למה צריך שערים?

אלא שמעתי פעם שיש דמעות ויש דמעות, דמעות לא אמיתיות שערי דמעות ננעלו, דמעות אמתיות - שערי דמעה לא ננעלו.","138","","4258","True","True","False","","525","193.27.93.1","0","22519","ברכות|לב ע"ב",""),new Message("22535","22519","זכור לי ששאלתי פעם שאלה זו על לימוד דומה","02/09/12 20:23","טו אלול","תשע"ב","20:23","ינון","בס"ד

והתשובה שקיבלתי היתה שניתן ללמוד זאת מההקשר בפרק.

אז חיפשתי פסוק נוסף בפרק לט שממנו אפשר להבין שמדובר בלאחר החורבן, ונלענ"ד שממש פסוק אחד קודם- פסוק יב -בתוכחות על עוון ייסרת איש ותמס כעש חמודו אך הבל כל אדם סלה - אפשר להבין כך:
בתוכחות על עוון ייסרת איש - זה שלמה, שעליו נאמר "והיה בהעוותו וייסרתיו בשבט אנשים ובנגעי בני אדם"

ותמס כעש חמודו - זה חורבן בית המקדש, שעל בית המקדש נאמר "כל חשק שלמה אשר חפץ" (זה אמנם לא "חמודו" במפורש, אבל חֶפֶץ, חֶשֶׁק וחֶמֶד די קרובים במובנם).

לכן - בגדר האפשר - אפ"ל שמדובר בלאחר החורבן.

להגדיל תורה ולהאדיר","301","","4258","True","True","False","","303","132.69.229.230","0","22519","ברכות|לב ע"ב",""),new Message("22575","22519","מיום שחרב בית המקדש ננעלו שערי תפלה","03/09/12 08:10","טז אלול","תשע"ב","08:10","דוד כוכב","כבר בתחילת דברי רבי אלעזר רואים שבזמן החורבן לא נבנים שערים חדשים, יכולים רק להנעל שערים קיימים.
שכן באיכה מתואר מה קרה בחורבן: גַּם כִּי אֶזְעַק וַאֲשַׁוֵּעַ שָׂתַם תְּפִלָּתִי - נסתמו שערי תפילה. אותם שערים שדוד נצרך להתפלל שיפתחו, בזמן החורבן כבר אינם נפתחים. אולם שערי דמעה היו פתוחים לרוחה תמיד, ולא נזכר שנסתמו.","125","","4257","True","True","False","","259","95.86.64.15","0","22519","ברכות|לב ע"ב",""),new Message("22525","22522","אני שאלתי על עצם הראיה מהפסוק","02/09/12 13:39","טו אלול","תשע"ב","13:39","שלמה שטרסברג","המלבים הסביר יפה את תוכן דברי חז"ל וכן מדוע צריך בכלל שערים
אני שאלתי על עצם הראיה מהפסוק","205","","4258","True","True","False","","259","213.151.53.219","0","22519","ברכות|לב ע"ב",""),new Message("22599","22575","תפילה ללא דמעות אין לה ערך?","03/09/12 23:47","טז אלול","תשע"ב","23:47","שלמה שטרסברג","דוד המלך מבקש שה' ישמע לתפילתו לשועתו ויאזין לדמעותיו "שמעה תפלתי ה' ושועתי האזינה אל דמעתי אל תחרש" אין חילוק בפסוק בין הדברים ומעבר לכך באופן פשוט הפסוק מדבר לפני החורבן ואין ראיה שכשנסתמו שערי תפילה אולי גם הדמעות כבר לא יפתחו אותם

לעצם העיניין של ננעלו שערי תפילה אשמח להבין האם הכוונה שתפילה ללא דמעות לאחר החורבן אין לה ערך ואין לה סיכוי להתקבל? ומה נעשה לרוב תפילות עמך בית ישראל?","205","","4257","True","True","False","","269","31.44.137.199","0","22519","ברכות|לב ע"ב",""),new Message("22603","22599","יש לה ערך.","04/09/12 01:50","יז אלול","תשע"ב","01:50","דוד כוכב","לגבי א' ראה רש"י, לצורך קבלת התפילה והשועה נחוץ: שמעה, האזינה, כלומר שה' יעשה פעולה כדי שהתפילה תכנס אליו - וכניסה זו היא שנחסמה בגלות ככתוב באיכה. ואילו אל הדמעה רק - אל תחרש - אל תהיה חרש, אבל היא כבר בפנים, אין צורך "להכניס" אותה לפני ה' כלל.

התפילה יש לה תמיד ערך עצמי.
פה מדובר כאשר צריך 'לשבור' מחיצות, לנסות שיתקבלו בשמים בקשות שעד עתה אינן מתקבלות.
יש לכך שתי צורות:
א) תְּפִלָּה (דגש חזק באות ל' לציוּן ל' כפולה) - לתבוע במשפט (=פלילים), להתמקח ולשכנע בנימוקים, כמו שעשו משה וחנה, אפילו עד כדי הטחה. וזה כבר לא קיים אחר החורבן.
ב) פשוט לבכות. וכשהילד בוכה, אבא שומע ומזדעק.","125","","4256","True","True","False","","125","95.86.64.15","0","22519","ברכות|לב ע"ב",""),new Message("22619","22599","מעשה בשר שלום מבלז","04/09/12 11:25","יז אלול","תשע"ב","11:25","המכריע","בקשר לשאלה מה יהיה עם כל התפילות ה"יבישות", מעשה ברבה הראשון של חסידות בלז ר' שלום זצ"ל שבנה בית הכנסת גדול ומפואר, כידוע שבנאו במו ידיו בכוונות נשגבות במשך זמן רב. הבנייה הסתיימה סמוך מאד לחגים, אבל עזרת הנשים לא היתה עדיין ראויה לשימוש. העולם רצה מאד להיכנס לבית הכנסת החדש למרות אי כשירותה של עזרת הנשים. הרבי לא הסכים. וכך הוא אמר התפילות היבישות של הגברים מוכרחות לעבור דרך עזרת הנשים להתרטב קצת מדמעותיהן של נשים צדקניות בדרכן למעלה...","199","","4256","True","True","False","","223","85.130.221.217","0","22519","ברכות|לב ע"ב",""),new Message("22640","22619","קישורים קשורים","04/09/12 17:21","יז אלול","תשע"ב","17:21","דוד כוכב","השיר דמעותיה של בת מלך. מילים. לחן.
סרטון תפילת הנערות בבית הכנסת שבנוה דקלים - גוש קטיף.","125","","4256","True","True","False","","194","95.86.71.56","0","22519","ברכות|לב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);