var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23265;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","36"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","16")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23265","0","ברכה בהרהור","23/09/12 12:05","ז תשרי","תשע"ג","12:05","מתפעל",""א''ר רב יהודה שכח והכניס אוכלין לתוך פיו בלא ברכה מסלקן לצד א' ומברך תניא חדא בולען ותניא אידך פולטן ותניא אידך מסלקן ל''ק הא דתניא בולען במשקין".

בפשטות, הפסיד את הברכה.
ולמה לא תיקנו שלכל הפחות יברך בהרהור? לכל הפחות למ"ד הרהור כדיבור, יצא ידי חובה.","148","","4235","True","True","False","","1141","212.29.198.117","0","0","ברכות|נ ע"ב",""),new Message("23299","23265","[ללא נושא]","24/09/12 01:30","ח תשרי","תשע"ג","01:30","דוד כוכב","לשון הרמב"ם בהלכות ברכות ח, יב:
"אם היו משקין בולען ומברך עליהן בסוף".

הרמב"ם הוא הפוסק שהרהור כדיבור. ומשמעות דבריו שעדיף שיסמוך על הברכה האחרונה (כפירוש הגר"א) שיברך אחר כך, מאשר שינסה להרהר ברכה כאשר אין לבו פנוי משום המשקים המציקים לו בפיו.","125","","4234","True","True","False","","124","95.86.117.202","0","23265","ברכות|נ ע"ב",""),new Message("23408","23265","למה לדעתך הפסיד הברכה וכי מי שאכל שום...","27/09/12 14:01","יא תשרי","תשע"ג","14:01","שלמה שטרסברג","כל עוד לא בלע ונהנה מהאוכל סביר להניח שחייב עדיין לברך ודאי למנ"ד הנאת בטנו וגם למנ"דהנאת גרונו הרי צריך הנאה בסמוך לבית הבליעה וכאן עוד לא נהנה אלא רק הכניס לפיו ולכן מחויב בברכה ולא הפסיד הברכה כל עוד לא סיים את האכילה כמו שלמדנו מי שאכל שום וריחו נודף יאכל עוד שום שריחו ימשיך לנדוף?","205","","4231","True","True","False","","254","95.86.127.201","0","23265","ברכות|נ ע"ב",""),new Message("23324","23299","לא מובן לי מברך בסוף","24/09/12 14:57","ח תשרי","תשע"ג","14:57","מתפעל","אם הכוונה כפי שהבאת מהגר"א על ברכה אחרונה,
מה החידוש?
אולי הייתי חושב שמי שלא הבירך ברכה שלפני יהיה פטור מברכה שאחרי?
מי שאכל שום יחזור יאכל שום?


איני רואה כל קשר בין הברכה שאחרי ובין ההרהור של הברכה שלפני.
אני לא חושב שקשה להרהר בגלל שיש משקים בפה. תעשה ניסוי ותראה שזה די קל.","148","","4234","True","True","False","","175","212.29.198.117","0","23265","ברכות|נ ע"ב",""),new Message("23328","23324","שתי תשובות בדבר","24/09/12 15:13","ח תשרי","תשע"ג","15:13","דוד כוכב","ככה מברכים?! - לא מכובד...

א"נ, זה ממילא לא נחשב לברכה לפני השתיה, השתיה כבר החלה ואין זה מוסיף על הברכה האחרונה שממילא תהיה.","125","","4234","True","True","False","","144","95.86.117.202","0","23265","ברכות|נ ע"ב",""),new Message("23380","23328","שתי תשובות לשתי התשובות","26/09/12 19:43","י תשרי","תשע"ג","19:43","מתפעל","א: ככה מברכים בדיעבד, זה לא עדיף על לא לברך כלל? וברי אתה רואה שבמאכל כשניתן לסלק לצד אחד, מברכים כך.
ב: השתיה הזוקקת ברכה היא רק שתיה שכבר עברה את בית הבליעה. והראיה, אם אדם יברך, יכניס מים לפיו ויירק את זה החוצה, תהיה ברכתו לבטלה.
והגם שיש מ"ד (כמדומני ריש לקיש) שהנאת גרונו מחייבת ולא הנאת מעיו, עדיין הכוונה לא בפה אלא כשנכנס לוושט.","148","","4232","True","True","False","","263","95.86.83.101","0","23265","ברכות|נ ע"ב",""),new Message("23437","23408","אולי יש סכנה שלא יצליח לכוון ויבוא לומר","28/09/12 10:37","יב תשרי","תשע"ג","10:37","ינון","בס"ד

את הברכה בפיו ויסתכן בשניקה וחניקה ח"ו","301","","4230","True","True","False","","252","132.69.229.230","0","23265","ברכות|נ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);