var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23327;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23327","0","אין מחזרין על האור","24/09/12 15:10","ח תשרי","תשע"ג","15:10","מתפעל",""אמר רב יהודה אמר רב: אין מחזרין על האור כדרך שמחזרים על המצות. א''ר זירא: מריש הוה מהדרנא, כיון דשמענא להא דרב יהודה אמר רב, אנא נמי לא מהדרנא אלא אי מקלע לי ממילא מבריכנא".

ומה לגבי ברכה על הבשמים? האם שם כן חייבים לחזר אחרי זה יתר מאשר הנר?

ולגבי הנר, מה אם החיזור אחר הנר הוא קל מאד, לא מדובר שיתחיל לחפש ברחובות אלא שיודע שלשכן ממול יש נר, ובטירחה ממש מועטת יכול לדפוק ולקבל נר, גם את המאמץ הקטן הזה אינו צריך?

גם צריך להבין מה בדיוק הגדר של ברכת האור אם זו לא מצוה. מנהג זה גם לא?
האם לא צריך לחזר עבור מנהג?","148","","4239","True","True","False","","1156","212.29.198.117","0","0","ברכות|נג ע"ב",""),new Message("23333","23327","סי' רצז ס"א דאין צריך.","24/09/12 20:19","ח תשרי","תשע"ג","20:19","כדי","","249","","4239","False","True","False","","181","79.182.190.1","0","23327","ברכות|נג ע"ב",""),new Message("23339","23327","לענ"ד בטירחא קלה צריך לחזר","24/09/12 23:44","ח תשרי","תשע"ג","23:44","שלמה שטרסברג","שולחן ערוך אורח חיים הלכות שבת סימן רצז

(א) מברך על [א] הבשמים אם יש לו, ואם אין לו (ב) <א> א"צ לחזור אחריהם.

ט"ז אורח חיים סימן רצז

(א) (א) אין צריך לחזור אחריהם. - שאין מברכין עליהם אלא להשיב הנפש שהיא כואבת ביציאת השבת:

שולחן ערוך אורח חיים הלכות שבת סימן רצח

(א) מברך א על הנר: (ב) בורא מאורי האש, אם יש לו (ג) <א> וא"צ לחזור אחריו. וה"מ במוצאי שבת, אבל ב במוצאי יוה"כ י"א שמחזיר אחריו.

לשון השו"ע היא אם אין לו ולא פרט לענ"ד אם בקל יכול להשיג משכן בקלות אין הדבר מוגדר כאין לו אבל אין לי ראיה מוחצת דברי רק פוק חזי מאי עמא דבר ואם אינם נביאים בני נביאים הם ובטירחא קלה כולם משתדלים שיהיה להם נר ובשמים
כך נראה לענ"ד

והנה זאת מצאתי עוד
ערוך השולחן אורח חיים הלכות שבת סימן רצז

וכיון שאין הבשמים מעיקרי דיני הבדלה לכן אם יש לו בשמים מברך ואם לאו א"צ לחזור אחריהם וק"ו הוא מאור דעיקר ברכתו הוא במוצאי שבת מ"מ א"צ לחזור אחריו [ברכות נ"ג.] ויתבאר בסי' הבא וכ"ש בשמים שאינו אלא להשיב את הנפש דא"צ לחזור אחריו ומיהו המדקדקים רואים שיהיה להם בשמים להבדלה וכן עושים כל יראי ד':

ודעת המאירי (ברכות נג:) לאחר שהביא שגדולי המפרשים (הראב"ד) למדו בשמים ק"ו מנר כתב הוא שם, ומ"מ נראה שעל הבשמים מחזרין, שלכבוד שבת הותקנו להודעת נשמה יתירה. עכ"ל. (על אף שלא ראיתי מי שהביאו להלכה למעשה)","205","","4239","True","True","False","","235","95.86.127.201","0","23327","ברכות|נג ע"ב",""),new Message("23343","23339","כל הטורח בע"ש יריח במוצ"ש","24/09/12 23:53","ח תשרי","תשע"ג","23:53","דוד כוכב","בהדי פניא דמעלי שבתא חזו ההוא סבא דהוה נקיט תרי מדאני אסא, ורהיט בין השמשות.
אמרו ליה: הני למה לך?
- אמר להו: לכבוד שבת.
- ותיסגי לך בחד?
- חד כנגד זכור, וחד כנגד שמור.
- אמר ליה לבריה: חזי כמה חביבין מצות על ישראל!
יתיב דעתייהו.

מסכת שבת דף לג ע"ב.","125","","4239","True","True","False","","209","95.86.117.202","0","23327","ברכות|נג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);