var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23508;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23508","0","לטהר טומאות","03/10/12 08:06","יז תשרי","תשע"ג","08:06","שלמה השואל","אומרת הגמ'
בשלמא הוא מטהר והם מטמאין לחומרא אלא הוא מטמא והם מטהרין היכי הוי.
והא תניא חכם שטמא אין חברו רשאי לטהר אסר אין חברו רשאי להתיר קסברי כי היכי דלא נגררו בתריה:


האם למסקנת הגמ' הם טהרו מה שהוא טימא דהיינו הייתה שאלה בהלכות נידה והוא אסר אישה לבעלה והם התירו או שאלה בשחיטה הוא הטריף והם הכשירו

ובהזדמנות זאת נאחל למנהל האתר ר' הראל שפע ברכות ויחולו כל הברכות על ראשו שאני אישית שומע שיעור דרך האתר וגם קורא ושואל בפורום וזה סיוע עצום תהיי משכורותו שלימה מעם ה' מועדים לשמחה","323","","4227","True","True","False","","934","82.80.196.44","0","0","ברכות|סג ע"ב",""),new Message("23523","23508","לא בהכרח","03/10/12 21:00","יז תשרי","תשע"ג","21:00","דוד כוכב","מסתבר שלא היה מי שהקל למעשה כפסיקתם, לפחות בדאורייתא, שהרי היתה שיטת חנינא בן אחי רבי יהושע החולק.","125","","4227","True","True","False","","135","95.86.88.81","0","23508","ברכות|סג ע"ב",""),new Message("23541","23508","יש הבדל בין דין ברור לבין שאלת חכם.","04/10/12 10:04","יח תשרי","תשע"ג","10:04","ינון","בס"ד

דבר שהוא דין ברור - למשל, שכבר פורסמה פסיקת ההלכה בו וכולם עושים כך - מן הסתם הוא נפסק בארץ ישראל והתפששט לבבל, ולכן אין מה לבצע סנקציה בדבר כזה.

אבל דבר שהוא שאלת חכם, והוא תלוי בפרטים ובשיקול הדעת של החכם הנשאל, ייתכן לתת כמה פסיקות שהן במסגרת הדין (כמו "לכל מראה עיני הכהן"- הכהן קובע לפי ראות עיניו ולעתים ניתן יהיה למצוא כהן אחד שיחליט וכהן אחר שיסגיר, בנוגע לאותו מראה, כך גם ניתן יהיה למצוא שאלה בה חכם אחד יחמיר ואחר יקל ושניהם כהלכה), ואז קי"ל הכלל שחכם שאסר לא יבוא חכם אחר ויתיר, ואחד הטעמים המובאים שם הוא שלא ירבו מחלוקת בישראל ושלא תיעשה תורה כשתי תורות.
אבל בנידון דידן, אם יאפשרו לו לפסוק הלכה עצמאית בבבל, כל שכן שעלולה לרבות מחלוקת וכ"ש שעלולה תורה להיעשות ח"ו כשתי תורות! לכן העדיפו להתעלם מהכלל שלא להתיר והפכו כל פסק שלו על פיו - גם לקולא - כדי לקעקע את האפשרות שתהיה פסיקת הלכה עצמאית בבבל ולהציל את התורה מסכנת פילוג נוראה.","301","","4226","True","True","False","","228","85.64.234.131","0","23508","ברכות|סג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);