var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24865;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","51"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24865","0","תוכו כברו","13/11/12 18:14","כח חשון","תשע"ג","18:14","איש","הגמ' בדף היומי, היום, או' רחץ בחמין ולא שתה מהן דומה לתנור שהסיקוהו מבחוץ ולא הסיקוהו מבפנים
אומר הראי"ה קוק, בעין איה, עיקר ומהות הדבר, צריך שיהיה האדם תוכו כברו.

"לתנור שהסיקוהו מבחוץ ולא הסיקוהו מבפנים" הינו לבוש בהידור, אך פנימיותו איננה כזו.
אידך זיל גמור","352","","4203","True","True","False","","702","94.159.162.136","0","0","שבת|מא ע"א",""),new Message("24868","24865","יפה, אך חסר לי קצת הסבר לרישא","13/11/12 19:23","כח חשון","תשע"ג","19:23","שאינו יודע לשאול","רחץ בחמין ולא שתה מהן
דומה לתנור שהסיקוהו מבחוץ ולא הסיקוהו מבפנים


הסברת יפה (בשם הראי"ה) את "תנור שהסיקוהו מבחוץ ולא הסיקוהו מבפנים",
אך מה זה קשור/תלוי ברישא: "רחץ בחמין ולא שתה מהן"?","48","","4203","True","True","False","","225","84.228.210.94","0","24865","שבת|מא ע"א",""),new Message("24871","24865","ראיתי שאלה ואיני יודע מה התשובה בהקשר","13/11/12 20:50","כח חשון","תשע"ג","20:50","יהודי_קדום","ל-"רחץ בחמין ולא שתה מהן" .

כיצד ישתה אם אסור לברך בבית המרחץ?","233","","4203","True","True","False","","109","79.183.172.73","0","24865","שבת|מא ע"א",""),new Message("24889","24865","רמז לתוכו כברו","14/11/12 12:27","כט חשון","תשע"ג","12:27","בתר ממוצע","תוכו - האותיות הפנימיות הינם "וכ"

כברו - האותיות החיצוניות הינם "כו"

בשניהם יש "כו" בפנים ובחוץ - ניתן לרמוז גם גימטריא 26=הויה

ולהוסיף "כי שם השם נקרא עליך.." מתי ששם השם (מפנים ומבחוץ) נקרא עליך אז זוכה "ויראו ממך..."

אני מקוה שכל "אוהבי" הגימטריא לא יקפצו על "השלל" - חבל לפתוח דיון ישן....","138","","4202","True","True","False","","199","94.188.248.67","0","24865","שבת|מא ע"א",""),new Message("24869","24868","תנור שהסיקוהו מבחוץ ולא הסיקוהו מבפנים","13/11/12 19:38","כח חשון","תשע"ג","19:38","איש","שאינו יודע לישאול, נראה שהינך יודע לישאול.
לשאלתך, אומר הראי"ה קוק, בספרו עין איה.
הרחיצה החיצונית, צריך שיידע האדם, טובתה הינה בהיותה מחוברת לרחיצה הפנימית.נקיון חיצוני, פיסי בלבד, אין בו מן הטוב לולא הרחיצה פנימית, רחיצת הרוח.
טהרה חיצונית ענינה הגעה לידי טהרה רוחנית, מחשבתית פנימית.","352","","4203","True","True","False","","94","94.159.162.136","0","24865","שבת|מא ע"א",""),new Message("24875","24871","מענה","13/11/12 21:23","כח חשון","תשע"ג","21:23","איש","בע"ה מחר אסביר","352","","4203","True","True","False","","89","94.159.162.136","0","24865","שבת|מא ע"א",""),new Message("24894","24875","רחיצה ושתיה רוחנית","14/11/12 13:10","כט חשון","תשע"ג","13:10","איש","בס״ד
ואל״כ
רחיצה ענינה המהותי, בפנימיות.הרחצה החיצונית הינה אמצעי, דרך להיטהרות פנימית.מהית האדם הינה תוכו כברו.
ברכה על אכילה/ שתיה מהותה הנאה , בשתיה במקווה, שתיה אשר אין ענינה הנאה, אין לברך כנלע״ד.
בכל מקרה הרחיצה והשתיה עינינה רוחני
וכי נחש ממית וכי נחש מחיה, אלא בשעה שמביטים כלפי מעלה...
כך ענינה של רחיצה ושתיה","352","","4202","True","True","False","","105","46.19.80.114","0","24865","שבת|מא ע"א",""),new Message("24891","24889","נחמד ביותר! איני חושב שיש מי שלא","14/11/12 12:50","כט חשון","תשע"ג","12:50","יהודי_קדום","יהנה מפרפראות.
הבעיה מתחילה כשבונים עליה תלי תילים של הנהגות ודרך חיים ומסקנות לדרישות וחקירות בתורה.

כמו שהובא כאן אני אוהב מאוד !","233","","4202","True","True","False","","157","109.64.158.182","0","24865","שבת|מא ע"א",""),new Message("24892","24891","יישר כח","14/11/12 12:52","כט חשון","תשע"ג","12:52","איש","אכן תוכו כברו","352","","4202","True","True","False","","78","80.74.107.118","0","24865","שבת|מא ע"א",""),new Message("24899","24891","מה בין פרפרת לתורה","15/11/12 04:50","א כסלו","תשע"ג","04:50","קותי","ר' עובדיה מברטנורא מסכת אבות פרק ג משנה יח

פרפראות לחכמה - כמו הפרפראות שרגילין לאכול בסוף הסעודה לקנוח דרך תענוג, כך החכמות הללו מכבדות את בעליהם בעיני הבריות:

התורה היא תבלין והיא מטעימה את הכל ואין פרפרת לתבלין בדיוק כדברי הברטנורא
שהפרפרת היא רק לחוכמה להרבות כבוד בעליה ואין זאת תורה כלל","217","","4201","True","True","False","","234","109.186.227.34","0","24865","שבת|מא ע"א",""),new Message("24900","24899","עכשיו איני יודע איך להתייחס לדברים שכתב","15/11/12 05:03","א כסלו","תשע"ג","05:03","יהודי_קדום","כתורה או כפרפרת ","233","","4201","True","True","False","","119","109.64.158.182","0","24865","שבת|מא ע"א",""),new Message("24910","24900","דברי הברטנורא הם תורה","15/11/12 12:00","א כסלו","תשע"ג","12:00","קותי","ומותר להנות מהפרפרת","217","","4201","True","True","False","","162","109.186.227.34","0","24865","שבת|מא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);