var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24973;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24973","0","שאלה בפשט גמרא ("והא דתני...")","19/11/12 20:44","ה כסלו","תשע"ג","20:44","שאינו יודע לשאול","איבעיא להו לחין מחמת עצמן או דילמא לחין מחמת דבר אחר
ת''ש לא בתבן ולא בזגים ולא במוכין ולא בעשבים בזמן שהן לחין אי אמרת בשלמא לחין מחמת דבר אחר שפיר אלא אי אמרת לחין מחמת עצמן מוכין לחין מחמת עצמן היכי משכחת לה
ממרטא דביני אטמי

והא דתני רבי אושעיא טומנין בכסות יבשה ובפירות יבשין אבל לא בכסות לחה ולא בפירות לחין כסות לחה מחמת עצמה היכי משכחת לה
ממרטא דביני אטמי:


לא מובן לי החלק השני של הסוגיה.
מה הכוונה "והא דתני..."? - זה נראה שזה בא בעקבות החלק הקודם של הסוגיה, אך לא מובן לי מדוע. הרי בסיום החלק הראשון הגמרא כבר תירצה את שתירצה, אז מה כעת קשה לה בדברי רב אושעיא? וכי לא ידעה שיהיה אותו התירוץ?
בקיצור - משהו לא חלק לי כאן בקריאה הפשוטה של הגמרא.","48","","4183","True","True","False","","822","84.229.186.146","0","0","שבת|מט ע"א",""),new Message("24976","24973","ההקשר פשוט","19/11/12 22:33","ה כסלו","תשע"ג","22:33","דוד כוכב","כיון שהסיקה הגמרא בחלק הראשון שבהחלט אפשרי שמדובר במשנה ובברייתא בלחין מחמת עצמן,
מנסה הגמרא להבין כיצד יתפרש באותו אופן גם הא דתני רבי אושעיא.","125","","4183","True","True","False","","96","95.86.85.44","0","24973","שבת|מט ע"א",""),new Message("25029","24976","תוספת הסבר","22/11/12 02:37","ח כסלו","תשע"ג","02:37","המכריע","מקודם דובר על מוכין, ותירצנו שפיר, וכעת מדובר על כסות ולא עלה על דעת השואלים שגם כסות אפשר שארגוה מהני מרטא, וזאת אשר תירצנו דיש לדחוק גם כסות בכה"ג שנוצרה כולה או חלקה מהני מרטא.","199","","4180","True","True","False","","152","212.76.105.45","0","24973","שבת|מט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);