var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24986;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24986","0","שאלה בתוס' ד"ה דזיתים","20/11/12 15:25","ו כסלו","תשע"ג","15:25","נחמן","באמצע הדיבור

אומר ר"ש וכו' ומבואר דשהיית בצל אסור באינו גו"ק משא"כ תפוחים דמותר באינו גו"ק.

ויל"ע דהא ודאי דבצל חי ראוי יותר ממאכל חי המבושל כמאכל ב"ד, ואם כן כמו שהוכיחו התוס' לגבי תפוחים דמותר דאינו גו"ק ה"ה לבצל.

צ"ב למה בצל חמור מתפוחים לפי הוכחת התוס' מהשוואה עם מאכב"ד.","182","","4180","True","True","False","","971","82.242.204.206","0","0","שבת|מח ע"א",""),new Message("24990","24986","לשון תוס': אף על פי שפעמים אוכלים בצל חי","20/11/12 15:54","ו כסלו","תשע"ג","15:54","דוד כוכב","שלא כבימינו, הם היו אוכלים בצל חי רק לפעמים, הבצל שלהם היה חריף ומר יותר.
וכיון שמבשלו גילה שלא נוח לו בבצל חי. משא"כ במבושל כמב"ד שיש שאוכלים אותו כך.","125","","4180","True","True","False","","120","95.86.85.44","0","24986","שבת|מח ע"א",""),new Message("25000","24990","מעניין. מניין לו המקור שהבצל שלהם שונה","21/11/12 07:31","ז כסלו","תשע"ג","07:31","יהודי_קדום","משלנו כפי שהביא: "הבצל שלהם היה חריף ומר יותר"?

האם החריפות המופיעה בגמרא בהרבה מקומות (גם של צנון, חילתית) שונה מהחריפות היום?

אם המקור הוא התוס' במקום "אע''פ שפעמים אוכלים בצל חי מ''מ אינו ראוי לאכול חי ..." הרי נאמר שהחריפות היא יחסית לאיזור הגיאוגרפי בו חי האדם...
דוקא באיזור המזה"ת והסביבה אכילת בצל היא עניין יום יומי (זה דוקא הולך מצויין עם שמן זית וסביר שגם בימיהם נהגו כך)

האם הבצל שינה את טבעו, או, ש-"בצל" כאן אינו הבצל הידוע היום?

ומה המקור ש-"הם היו אוכלים בצל חי רק לפעמים" -

אני חשבתי להשיב: שהואיל והבצל עשוי שכבות שכבות ודקות הרי כבר השכבה הראשונה נוחה להתבשל במהירות מה שאין כן תפוח .","233","","4179","True","True","False","","131","109.64.153.149","0","24986","שבת|מח ע"א",""),new Message("25002","25000","מהמילה "שפעמים" שבדברי התוספות","21/11/12 08:20","ז כסלו","תשע"ג","08:20","דוד כוכב","אתה אוכל בצל חי רק לִ'פְעָמִים'?","125","","4179","True","True","False","","92","95.86.85.44","0","24986","שבת|מח ע"א",""),new Message("25003","25002","מניסוח התוס' ברור לחלוטין שהוא משווה","21/11/12 08:31","ז כסלו","תשע"ג","08:31","יהודי_קדום","את יחס הפעמים של אכילת בצל חי לפעמים של אכילת תפוח וקובע שבצל חי אוכלים פחות מתפוח חי.
ואני בטוח שכך גם הבנתו את התוס' .
בכל מקרה אשמח לקבל תשובה מכבודו על השאלות שלי בגוף ההודעה שתמציתן:

מניין:
1. שלא כבימינו, הם היו אוכלים בצל חי רק לפעמים
3. הבצל שלהם היה חריף ומר יותר.

(אגב, נ"ל שהתשובה חשובה כמובן גם למקרים בהם אנו אומרים שחריפות מבשלת).","233","","4179","True","True","False","","110","109.64.153.149","0","24986","שבת|מח ע"א",""),new Message("25004","25002","התשובה היא כן, אני מאוד מאוד לפעמים","21/11/12 10:19","ז כסלו","תשע"ג","10:19","יהודי_קדום","אוכל בצל חי .

מה עלי ללמוד, משאלתו ומתשובתי, לגבי שאלתי המקורית?","233","","4179","True","True","False","","84","109.64.153.149","0","24986","שבת|מח ע"א",""),new Message("25011","25004","אז זהו שהתוספות לא היה אוכל כ"כ","21/11/12 17:45","ז כסלו","תשע"ג","17:45","דוד כוכב","מכאן שהתייחסות התוספות לדין בצל חי, שונה מהצורה שאנחנו צריכים להתייחס אליו.","125","","4179","True","True","False","","94","95.86.85.44","0","24986","שבת|מח ע"א",""),new Message("25021","25011","גם בן דרוסאי זה פחות מלפעמים","21/11/12 21:07","ז כסלו","תשע"ג","21:07","נחמן","כל אדם רגיל אוכל רק מבכ"צ, רק ליסטים כמו ב"ד אוכל שילש בישול.

א"כ עדיין הקושייה במקומה עומדת, לאכול מבושל כשליש או לאכול בצל חי בזמניהם זה אותו דבר.","182","","4179","True","True","False","","316","82.242.204.206","0","24986","שבת|מח ע"א",""),new Message("25024","25021","בן דרוסאי היה אוכל כך בקביעות","22/11/12 01:24","ח כסלו","תשע"ג","01:24","דוד כוכב","ואפשר שבצל, לא היה מי שהיה אוכלו חי בקביעות.
וראה עוד כאן על גדר שיעור מאכל בן דרוסאי.","125","","4178","True","True","False","","112","95.86.85.44","0","24986","שבת|מח ע"א",""),new Message("25047","25024","חילוק דחוק","22/11/12 15:16","ח כסלו","תשע"ג","15:16","נחמן","גם ב"ד כשהלא היה באמצע לרוץ היה אוכל כמו כולם מבכ"צ.

וגם בצל חי יש כאלו שאכלו אותו כך אם אין זמן לבשל אותו למשל","182","","4178","True","True","False","","322","82.242.204.206","0","24986","שבת|מח ע"א",""),new Message("25051","25047","'בקביעות' אינו 'תמיד'","22/11/12 16:17","ח כסלו","תשע"ג","16:17","דוד כוכב","לבן דרוסאי הספיק בישול מועט, וגם אפשר שהעדיף כך, כפי שיש היום המעדיפים והנהנים מהמרקם (טקסטורה) הזה המצריך לנגוס ולטרוף.
ואילו כשאין זמן לבשל בצל מר, מי שאינו אוהב אותו כך אינו אוכלו כלל.","125","","4178","True","True","False","","92","95.86.85.44","0","24986","שבת|מח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);