var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29056;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29056","0","אור הנר יפה לבדקה","28/06/13 06:14","כ תמוז","תשע"ג","06:14","הודו_כי_טוב","אם לא הייתי לומד דף זה לא הייתי שואל
אך מאחר שרשום אור הנר יפה לבדיקה והוא ניכנס לסדקים וחורים
אז עולה אצלי השאלה האם מותר גם נר מלאכותי - פנס דק , מנורת לילה ?","207","","3963","True","True","False","","829","46.117.14.249","0","0","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29060","29056","מותר לבדוק חמץ על ידי פנס חשמלי","28/06/13 07:50","כ תמוז","תשע"ג","07:50","Almuaddib","והיו שכתבו שאף עדיף, מהסיבות המפורטות בפוסקים על נר לעומת אבוקה.

ורוב העם נהגו לבדוק דוקא בנר, ודוקא לכבות את האור החשמלי, כפי שראו בבית אביהם, אע"פ שנראה כי עדיף להשאיר את האור דולק, ולהוסיף פנס עבור הסדקים - והשוה לבדיקה לאור היום של המרפסת (ראה בראש לגבי אכסדרא, דנפישא נהורא).","107","","3963","True","True","False","","165","77.127.133.76","0","29056","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29061","29060","להלן מקורות שבפנס הוא רק כשאין לו נר","28/06/13 08:19","כ תמוז","תשע"ג","08:19","יהודי_קדום","(ולא מצאתי בפ' השו"ת "שאף עדיף" - אודה לחכם אלמואדיבּ על הפניה למה שכתב.)

שו"ת יחוה דעת חלק א סימן צא
בדיקת חמץ ב' ערב פסח שחל להיות בשבת, בודקים את החמץ ביום חמישי בערב, אור ליום ששי י"ג ניסן, והבדיקה צריכה להיות לאור הנר, וכשאין מצוי אצלו נר שעוה יוכל לבדוק גם על ידי פנס כיס חשמלי, שאפשר לטלטלו ולהכניסו לחורים ולסדקים, לבדוק את החמץ כראוי.
שו"ת יביע אומר חלק ד - אורח חיים סימן מ
(ו) המורם מכל האמור שבמקום הצורך שקשה לו להשיג נר שעוה, אפשר להתיר הבדיקה ע"י פנס כיס, או נר חשמלי שאפשר לטלטלו ולהכניסו לחורים ולסדקים לבדוק כראוי. ומ"מ היכא דאפשר נכון לחוש לפשט דברי המג"א והאחרונים הבאים אחריו שסוברים שהזכוכית מפסקת בנ"ד. ויש לבדוק בנר של שעוה שהוא מצוה מן המובחר והטוב והנאות לבדיקה. וכמ"ש בארחות חיים (הל' חמץ אות ח) בשם הראב"ד. ובפרט שהיא מצוה הבאה פעם אחת משנה לשנה שראוי לעשותה בלי שום פקפוק ובדחילו ורחימו כדת מה לעשות. הנלע"ד כתבתי. והשי"ת יאיר עינינו בתוה"ק אמן.
שו"ת אור לציון חלק ג פרק ז - דיני בדיקת חמץ
ח. שאלה. האם אפשר להשתמש בנר חשמל כגון פנס חשמלי לבדיקת חמץ. תשובה. לכתחילה יש להשתמש בנר רגיל של שעוה או פרפין לבדיקת חמץ. ואם אין לו נרות אלו, יבדוק בנר חשמלי צר, כגון פנס חשמלי, הנכנס לחורים וסדקים, אך לא יברך על בדיקה זו.
שו"ת אור לציון חלק ג - הערות פרק ז -
דיני בדיקת חמץ ולכאורה היה מקום לומר, שאף בנר חשמלי אפשר להשתמש לבדיקת חמץ, ובלבד שנכנס לחורין וסדקין, וכגון פנס חשמלי צר, כמבואר בפסחים דף ח' ע"א, שצריך שיהא נר הנכנס לחורין וסדקין. אלא שעדיין יש להסתפק לענין נר חשמל, שאעפ"י שלפי פשוטם של דברים כל שמאיר את המקום ואף את החורין וסדקין שוב אין חשש, (וראה בשו"ע שם סעיף א', שאכסדרה שאורה רב, אם בדקה לאור החמה דיו), מכל מקום כיון שמצינו בגמ' דף ז' ע"ב שדרשו מה שצריך נר לבדיקת חמץ, דילפינן מציאה ממציאה ומציאה מחיפוש וחיפוש מנרות ונרות מנר דכתיב נר ה' נשמת אדם חופש כל חדרי בטן, וע"ש בגמ' שהאריכה בזה שם ובדף ח' ע"א, אפשר שיש קפידא שתהא הבדיקה דוקא בנר, ואפשר שלענין זה נר חשמלי לא מהני, ובעינן דוקא נר רגיל שיש בו פתילה, והסליל הנמצא בתוך המנורה לא חשיב כפתילה של נר רגיל, כי אינו דולק, אלא יש בו אש ואינו כלה, וצ"ע בזה. ועל כן מי שאין לו נר רגיל יבדוק בנר חשמלי, אך מספק לא יברך על הבדיקה.","233","","3963","True","True","False","","328","109.64.110.149","0","29056","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29063","29060","נשמטו הקישורים, הנה:","28/06/13 08:43","כ תמוז","תשע"ג","08:43","Almuaddib","תשובת הרב דב ליאור לשואל


סקירה מתלמיד בישיבת הר עציון","107","","3963","True","True","False","","177","77.127.133.76","0","29056","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29062","29061","להלן מהמתירים בדיקה בפנס:","28/06/13 08:38","כ תמוז","תשע"ג","08:38","יהודי_קדום","(ועדיין אני בודק מתחת הפנס ולא מוצא "שאף עדיף" בפנס)

שו"ת יחוה דעת חלק א סימן ד
"...ובעצם הדבר אם יוצאים ידי חובת הדלקת הנרות של שבת במנורת חשמל, כבר העלה הגאון רבי יצחק שמלקיס בשו"ת בית יצחק (חיו"ד סי' ק"כ), שיוצאים בו ידי חובה. והובאו דבריו באחרונים. ואם כן גם לענין בדיקת חמץ יש להתיר.

וכן העלה ידידנו המנוח הגאון רבי ישראל וועלץ זצ"ל בספר חק לישראל (עמוד ט"ז), שמותר לבדוק החמץ לאור החשמל.

וכן כתב בספר שערים המצויינים בהלכה (סי' קי"א סק"ד).

וראה עוד בשו"ת בית ישראל (סי' נ"ב). ע"ש.

וכן העידו לי מגידי אמת בשם הגאון מופת הדור החזון איש, שהורה כן להלכה ולמעשה. ..."","233","","3963","True","True","False","","191","109.64.110.149","0","29056","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29097","29062","האם מותר לבדוק באמצעות גפרור?","30/06/13 00:22","כב תמוז","תשע"ג","00:22","אלעד סטופל","לכאורה הכל תלוי בנימוקים של הגמרא. לטעם שמפחד, ודאי שבדיקה באמצעות גפרור לא תהיה טובה.","282","","3961","True","True","False","","172","164.138.122.51","0","29056","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29071","29063","ואלה דברי הרב יוסף משאש זצ"ל","28/06/13 12:21","כ תמוז","תשע"ג","12:21","שלום","בספרו נר מצווה. עמ' 8. שפשוט וברור לו שבמקדש היו מדליקים במנורה נורות חשמל במנורה (!) לו היה בזמנם. ובהתאם לכך התיר בפשטות להדליק נרות חנוכה בנרות חשמל.","136","","3963","True","True","False","","113","212.143.134.129","0","29056","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29077","29071","ואלה דברי הגאון מרן עובדיה יוסף שליט"א:","28/06/13 13:49","כ תמוז","תשע"ג","13:49","יהודי_קדום","שו"ת יחוה דעת חלק ד סימן לח

אין יוצאים ידי חובת מצות הדלקת נרות חנוכה על ידי הדלקת חנוכיה חשמלית. ואם אין לו נר חנוכה אחר, אלא מנורת חשמל בלבד, ידליקנה בלא ברכה. ואם אחר כך הזדמן לו נר חנוכה הכשר להדלקה, ידליקנו בברכה. וגם בבית הכנסת אין לברך על הדלקת חנוכיה חשמלית. וכן הרואה חנוכיה חשמלית דולקת מעל גג בית הכנסת במרומי קרת, אין לו לברך על ראייתו, אף על פי שאין לו להדליק נר חנוכה, וגם אין מדליקים עליו בתוך ביתו, שהואיל ואין יוצאים ידי חובה בהדלקת נרות חשמל, אין לברך על הראיה שלהם.","233","","3963","True","True","False","","235","109.64.110.149","0","29056","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29078","29071","ואיך נזכור שהנס היה בשמן ולא בחשמל?","28/06/13 13:59","כ תמוז","תשע"ג","13:59","יהודי_קדום","קטונתי ותולעת אני לפני הרב משאש אך נראה הדבר תמוה ביותר ואודה למי שיבהיר לי.","233","","3963","True","True","False","","170","109.64.110.149","0","29056","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29126","29078","למה להדליק בשמן זית ?","01/07/13 11:11","כג תמוז","תשע"ג","11:11","שלום","או משום הנס או משום שאורו יפה. הראי"ה קוק כבר פסק שאורו יפה עדיף (ראה כאן למשל) ולכן כתב שעדיף להדליק בחנוכה בשמן שומשומין. מאותו סברה ניתן לומר שאור החשמל עדיף.","136","","3960","True","True","False","","56","199.203.172.65","0","29056","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29127","29078","ומדוע לא תשאל את אותה השאלה על נרות?","01/07/13 11:40","כג תמוז","תשע"ג","11:40","Almuaddib","וכי יש מי שחולק שמותר להדליק בנרות סטיארין - החומר ממנו עשויים הנרות הנמכרים כיום - או נרות פרפין?","107","","3960","True","True","False","","177","84.228.55.160","0","29056","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29132","29127","האם מסקנתך אכן יוצאת מפסק הרב קוק?","01/07/13 22:43","כג תמוז","תשע"ג","22:43","יהודי_קדום","ובכן, אור יפה לא חסר לי בבית - יש לי מערכת תאורה מתקדמת מאוד המאירה באור יום את כל הבית; ומה יוסיפו עוד כמה נורות? אפילו תשעה? אפילו כל אחד בצבע שונה? אפילו אורן מרצד? אפילו במקום מיוחד שאין מדליקים שם במשך השנה?

במקדש הדליקו רק בשמן זית זך, בו היה הנס והוא נבחר ע"י הקב"ה להעלות הנרות למאור במנורה.

ב"ה, אני חושב שכל אחד יכול להדר היום בהדלקה בשמן זית - וכשאין ידליק בנרות כשרים אחרים.

עכ"פ ראה הפוסקים נגד נרות חשמל.","233","","3960","True","True","False","","127","79.179.140.108","0","29056","פסחים|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);