var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29057;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29057","0","כל אדם שיש לו קרקע עולה לירושלים","28/06/13 06:31","כ תמוז","תשע"ג","06:31","הודו_כי_טוב","אבל רשום יראה כל זכורך ?","207","","3965","True","True","False","","950","46.117.14.249","0","0","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29059","29057","ועוד שאלה","28/06/13 07:22","כ תמוז","תשע"ג","07:22","לינקוש","מה הסברה בדין זה?","58","","3965","True","True","False","","176","84.228.46.94","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29064","29057",""..ברמב"ם נשמט דין זה, ותמהו אחרונים...","28/06/13 10:00","כ תמוז","תשע"ג","10:00","יהודי_קדום","תורה תמימה הערות שמות פרק לד הערה לה

לה) משמע מי שיש לו ארץ, וזה כתיב במצות עליית רגלים, וברמב"ם נשמט דין זה, ותמהו האחרונים ופלפלו בזה [ועיין בנו"ב תנינא ח' או"ח סי' צ"ד]. ואולי י"ל דס"ל לרמב"ם כמש"כ הה"מ בפ"ג ה' ז' משלוחין בשם הגאונים דלכן כותבין בהרשאות והקניתי לו ד' אמות, אף על פי כשידוע שאין לו קרקע, מפני שכל אדם יש לו חלק בארץ ישראל, ולפי"ז לא שייך כלל דיני' דר' אמי, ומש"כ ולא יחמוד איש את ארצך לשון מליצי הוא לכל אשר לך בארץ, וכבדרשה הקודמת, ועדיין צ"ע:"","233","","3965","True","True","False","","206","109.64.110.149","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29088","29057","מדוע כתוב כל זכורך?","29/06/13 22:31","כא תמוז","תשע"ג","22:31","קותי","המילה כל מיותרת היה מספיק לכתוב זכורך","217","","3964","True","True","False","","186","109.64.192.77","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29070","29059",""וְלֹא יַחְמֹד אִישׁ אֶת אַרְצְךָ","28/06/13 11:51","כ תמוז","תשע"ג","11:51","יהודי_קדום","בַּעֲלֹתְךָ לֵרָאוֹת אֶת פְּנֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ שָׁלֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה" (שמות לד,כד)

"...אֶת אַרְצְךָ ..." יצא זה שאין לו ארץ.

ועדיין קשה.","233","","3965","True","True","False","","158","109.64.110.149","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29087","29059","וְלֹא יֵרָאוּ פָנַי רֵיקָם:","29/06/13 22:24","כא תמוז","תשע"ג","22:24","קותי","התורה לא תדרוש להופיע במקדש עם קורבן וְלֹא יֵרָאוּ פָנַי רֵיקָם:
כאשר האדם לא קיבל דבר. מנין יביא קורבנו?","217","","3964","True","True","False","","181","109.64.192.77","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29111","29059","עלה מאמר כעת","30/06/13 21:08","כב תמוז","תשע"ג","21:08","מנהל האתר","בנושא זה - כאן.","1","","3963","True","True","False","","218","84.229.4.110","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29065","29064","אך לגבי הבאת ביכורים פסק הרמב"ם שרק מי","28/06/13 10:06","כ תמוז","תשע"ג","10:06","יהודי_קדום","שיש לו קרקע יכול להביא. (פירוש המשנה לרמב"ם מסכת פאה פרק ג)","233","","3965","True","True","False","","136","109.64.110.149","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29075","29064","תירוץ","28/06/13 12:49","כ תמוז","תשע"ג","12:49","דוד כוכב","איתא בספר קול אליהו על דברים פרק טז פסוק טז:
שלש פעמים בשנה יראה כל זכורך וגו' (שם טז. טז), הנה איתא במסכת פסחים (דף ח' ע"ב) אר"א כל אדם שיש לו קרקע עולה לרגל ושאין לו קרקע אין עולה לרגל עיין שם, והנה התוספות שם (דף ג' ע"ב) בד"ה מאליה מי קספו לך וכו' כתבו שם דר' יהודה בן בתירא שלא עלה לרגל מפני שלא היה לו קרקע וכו' ע"ש, ולכאורה קשה מדוע לא הי' לו לר' יהודה בן בתירא קרקע בזמן הבית וי"ל דהנה ידוע דארץ ישראל נחלקה ליוצאי מצרים או לבאי הארץ כדאיתא במס' ב"ב, והנה איתא במס' סנהדרין (דף צ"ב ע"ב) דהמתים שהחיה יחזקאל עלו לארץ ונשאו נשים וכו' עמד ר' יהודה בן בתירא על רגליו ואמר אני מבני בניהם והללו תפילין שהניח לי אבי אבא מהם, ומאן ניהו מתים שהחיה יחזקאל אלו בני אפרים שמנו לקץ וטעו ומתו בטרם שיצאו כל ישראל ממצרים וכו' ע"ש, א"כ לפי זה האנשים שהחיה יחזקאל לא היו מיוצאי מצרים וגם לא מבאי אר"י, והרי ר"י ב"ב הי' מבני בניהם לכן לא היה לו קרקע. (בית יצחק חיו"ד סי' נ"ה).

מעתה מבואר שכל אדם יש לו חלק בארץ ישראל, חוץ מאותם בני אפרים. וכיון שאין כיום מי שמתייחס להם השמיט הרמב"ם דין זה.","125","","3965","True","True","False","","162","95.86.64.38","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29089","29070","לפי המימרא בגמרא זה לא רק בא למעט","29/06/13 22:45","כא תמוז","תשע"ג","22:45","קותי","כל אדם שיש לו קרקע עולה לירושלים
כלומר בא לרבות נשים כמו בנות צלופחד
זה מסביר אולי את המשנה הראשונה בחגיגה
שממעטים נשים מעליה לרגל
הרי כתוב זכורך מדוע למעט נשים?
רואים שיש באיזה מקום לרבות נשים
ואחר כך ממעטים

המיעוט של ארצך בעצם ממעט כמעט את כל הזכרים שהרי לאבות יש נחלה
ולבנים אין משמע שהם אינם חייבים לעלות לרגל
במשנה בחגיגה משמע שכל גדול עולה לרגל
אולי זאת הסיבה שרמב"ם אינו מביא את התנאי של מי שיש לו קרקע

ועדיין צריך עיון","217","","3964","True","True","False","","239","109.64.192.77","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29076","29075","איתא עוד קול של אליהו האומר שהתירוץ","28/06/13 13:34","כ תמוז","תשע"ג","13:34","יהודי_קדום","שהביא (הרב כוכב) קשה עליו:

התוס' במקום מביאים עוד שתי אפשרויות:

"...או
(2) זקן היה שאינו יכול להלך ברגליו דפטור מפסח כמו מראיה א''נ
(3) נציבין חו''ל היא כדמוכח בסיפרי בפ' ראה ועוד בתרגום ירושלמי (בראשית י) וארך ואכד וכלנה בארץ שנער מתרגם והדס ונציבין וקטיספי"

וע"כ אשאל: מדוע להידחק כל כך כל כך כל כך ולייחס לרמב"ם שמשום האנשים שהחיה יחזקאל וכו' ו- "...חוץ מאותם בני אפרים. וכיון שאין כיום מי שמתייחס להם השמיט הרמב"ם דין זה.".

וכי יש בכלל מקום שהרמב"ם יפסוק הלכה על סמך כגון מה שהביא???

איך קבע ומנין לו "שהשמיט הרמב"ם דין זה" מנימוק זה? תירוץ לא משכנע.","233","","3965","True","True","False","","151","109.64.110.149","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29091","29087","יקנה ?","29/06/13 23:22","כא תמוז","תשע"ג","23:22","הודו_כי_טוב","","207","","3964","False","True","False","","139","46.117.14.249","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29090","29088","כבודו מתכוון כולם ללא יוצא מהכלל ?","29/06/13 23:21","כא תמוז","תשע"ג","23:21","הודו_כי_טוב","כולל הלויים , חסרי הבית והגרים ?","207","","3964","True","True","False","","168","46.117.14.249","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29093","29090","לא מצאנו שום דרשה למילה "כל"","29/06/13 23:54","כא תמוז","תשע"ג","23:54","קותי","והדרשות שמצאנו אינן צריכות את המילה "כל" הדרשות נובעות מזכורך
אז לשם מה המילה "כל"

אני מעריך שהמילה "כל" זאת מילת זירוז שהרי זה לא פשוט לעזוב את הבית 3 פעמים בשנה לעלות לירושלים מהלך כמה ימים ויש מספיק תירוצים מדוע לא לעלות

בשלב מסויים זירוז רגיל לא יעזור

שמות פרק לד

(כד) כִּי אוֹרִישׁ גּוֹיִם מִפָּנֶיךָ וְהִרְחַבְתִּי אֶת גְּבֻלֶךָ וְלֹא יַחְמֹד אִישׁ אֶת אַרְצְךָ בַּעֲלֹתְךָ לֵרָאוֹת אֶת פְּנֵי יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ שָׁלֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה:

ותגיע טענה חזקה, שעובד ה' האמיתי לא יעלה אותה, שעזיבת הבית באופן ידוע מראש יפתה את האוייבים לכבוש את הארץ שננטשה מיושביה על כך באה הבטחה "לא יחמוד"","217","","3964","True","True","False","","189","109.64.192.77","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29094","29091","תורת ה' תמימה משיבת נפש","29/06/13 23:57","כא תמוז","תשע"ג","23:57","קותי","התורה אינה דורשת דבר אלא אם כן היא נתנה קודם לכן
כך בביכורים וכך במעשר ועוד
מי שלא ניתן לו דבר ירגיש רע אם יצטרך לתת
והתורה חסה על כבוד האדם.","217","","3964","True","True","False","","227","109.64.192.77","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29099","29093","יגעת ומצאת תאמין","30/06/13 00:26","כב תמוז","תשע"ג","00:26","הודו_כי_טוב","כל זכורך - כולל קטנים
מאתר של הלכה ברורה","207","rtf","3963","True","True","False","","187","46.117.14.249","0","29057","פסחים|ח ע"ב","0-rtf"),new Message("29100","29099","אתה יגעת ואני לא מצאתי","30/06/13 00:39","כב תמוז","תשע"ג","00:39","קותי","זכורך כולל גם קטן ימול לכם כל זכר
חוץ מזה "כל" זאת אסמכתא ולא דרשה ממשית","217","","3963","True","True","False","","228","109.64.192.77","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29136","29100","רש"י דורש שזה כולל קטנים","02/07/13 03:21","כד תמוז","תשע"ג","03:21","הודו_כי_טוב","עכשיו השאלה הנשאלת לקטנים אין קרקע והם בכל זאת חייבים
אז איך זה מסתדר שרק מי שיש לו דרשה חייב בעליה ?","207","","3961","True","True","False","","178","46.117.14.249","0","29057","פסחים|ח ע"ב",""),new Message("29138","29136","אולי רש"י לומד מהמלה","02/07/13 08:31","כד תמוז","תשע"ג","08:31","קותי","רש"י שמות פרק כג פסוק יז

"כל זכורך - הזכרים שבך" כלומר למי שאתם קוראים זכר
ולכן זה הולך אחרי לשון העם וממעט טומטום ואנדרוגינוס
נשאר לשאול מדוע ממעטת המשנה בחגיגה נשים ברור שמדובר בזכרים

ונשארת המלה "כל" לדרשה שאינה נדרשת ונשאר לשאול מדוע לא מרבים משהו?
וגם למה לא מרבים מהפעמים הבאות שמוזכר "כל זכורך" כמו בסוכות שמרבים דפנות

לעומת זאת במלה הִמּוֹל לָכֶם כָּל זָכָר דורשים
תורה תמימה בראשית פרק יז פסוק י

כל זכר - כל - לרבות אנדרוגינוסכח) [שבת קל"ה א']:","217","","3961","True","True","False","","225","79.180.168.198","0","29057","פסחים|ח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);