var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29096;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29096","0","שלוחי מצוה אינן ניזוקין","30/06/13 00:16","כב תמוז","תשע"ג","00:16","אלעד סטופל",""שלוחי מצוה אינן ניזוקין". שאלני חבר, האם הכוונה במילה "שלוחי" הינה לאנשים שנעשו שליחים לקיים מצווה לאחר שמישהו שלח אותם, או שמא הכוונה לכל הולך לדבר מצוה. וחשבתי להביא ראיה מדברי האור החיים הקדוש בפרשת וישב, שפירש שיעקב אמר ליוסף "ועתה לכה ואשלחך...והשיבני דבר" כי ציווה אותו גם להשיב לו כדי שיהיה מצווה גם בחזרה, שכן יעקב אבינו חשש למ"ד ששלוחי מצוה אינן ניזוקין רק בהליכתן, ולא בחזירתן, ומכל מקום נראה בפשטות שאמנם שם היה מדובר בשליחות אבל ה"ה כל הולך לדבר מצוה אינו ניזוק. ובאור החיים הקדוש שאל, והרי יוסף ניזוק, ושלוחי מצוה אינן ניזוקין? ותירץ שני תירוצים: האחד שעלה לגדולה ובסופו של דבר היה להצלה, והשני שיוסף שינה מדברי יעקב, שכן הציווי היה ללכת לשכם אבל כשהגיע וראה שאינם בשכם ופנה למקום אחר לחפשם, שוב לא היה עוד שליח ולכן לא חל הכלל שלוחי מצוה אינם ניזוקין, ולכאורה לפי תירוץ זה צ"ל שכל הדין של שלוחי מצוה הינו בשליח כפשוטו, אבל קשה לומר הכי ואודה למי שיאיר עיני במאור תורתו.","282","","3960","True","True","False","","919","164.138.122.51","0","0","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29098","29096","מפורש בסוגייתנו","30/06/13 00:23","כב תמוז","תשע"ג","00:23","דוד כוכב",""תנא: אין מחייבין אותו להכניס ידו לחורין ולסדקין לבדוק - מפני הסכנה... והא אמר רבי אלעזר: שלוחי מצוה אינן ניזוקין?".
הרי שמדובר בכל עוסק מצוה, גם אם אינו שליח של אחר.

ויוסף - עד שהגיע לשכם היה עוסק במצות כיבוד אב, וכשהמשיך לעמק דותן כבר לא היה עוסק במצוה.","125","","3960","True","True","False","","152","95.86.64.38","0","29096","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29101","29096","לגבי מקיים המצווה מתקיים","30/06/13 01:09","כב תמוז","תשע"ג","01:09","קותי","תלמוד בבלי מסכת סוטה דף כא עמוד א

א"ר יוסף: מצוה, בעידנא דעסיק בה - מגנא ומצלא, בעידנא דלא עסיק בה - אגוני מגנא, אצולי לא מצלא;","217","","3960","True","True","False","","223","109.64.192.77","0","29096","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29102","29096","עד שאתה מרחיק לאור החיים, הגמרא לפניך","30/06/13 06:42","כב תמוז","תשע"ג","06:42","Almuaddib","ראשית, אצלנו, בבדיקת חמץ, וכי הוא שליח של מישהו? בפשטות האדם בודק את ביתו שלו.

שנית, ראה חולין קמב., שדברים אלו יש בהם סייגים, כגון מקום שהסכנה מצויה, ושאלה היא מדוע בפסחים לא נענתה אותה התשובה.","107","","3960","True","True","False","","165","84.228.55.160","0","29096","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29103","29098","בקידושין לט ב מובא הסיפור על","30/06/13 07:26","כב תמוז","תשע"ג","07:26","אלעד סטופל","הבן שאמר לו אביו לעלות לבירה ולהביא לו גוזלות ובחזרתו נפל ומת, ושם הגמרא דנה בענין שלוחי מצוה אינן ניזוקין, ושם דובר בבן שהלך בשליחות אביו, ולכן לכאורה יש מקום אולי לומר שמדובר דווקא בשליח.

ועוד, היכן מצינו שאדם שמקיים מצוות ה' מעצמו ולא עקב שליחות של חברו נקרא שליח, אלא שנראה שמצינו לגבי כהנים שהגמרא ביומא ל"ה (וגם בנדרים) מסתפקת אם הם "שלוחי דרחמנא" או "שלוחי דידן". משמע שגם אדם שמקיים מצווה נקרא שליח.","282","","3960","True","True","False","","164","95.86.101.148","0","29096","פסחים|ח ע"א",""),new Message("29104","29103","הביטוי שלוחי מצוה","30/06/13 09:32","כב תמוז","תשע"ג","09:32","דוד כוכב","הביטוי שלוחי מצוה נמצא גם למשל במשנה במסכת סוכה ב, ד "שלוחי מצוה פטורין מן הסוכה", וגם שם הכוונה לכל העוסקים במצוה כמבואר בגמרא (שהלכו להקביל פני ראש גולה) ובהלכה.
דוגמה אחת שהיתה באדם שנשלח אינה שוללת אפשרויות אחרות.","125","","3960","True","True","False","","148","95.86.64.38","0","29096","פסחים|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);