var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29134;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29134","0","גזירה בזמן סעודה","01/07/13 23:23","כג תמוז","תשע"ג","23:23","דוד כוכב","למה לא חששו שייטעו בזמן סעודה?

על כך כאן.","125","","3955","True","True","False","","792","95.86.64.38","0","0","פסחים|יב ע"ב",""),new Message("29142","29134","תגובת מאירקה15","02/07/13 14:45","כד תמוז","תשע"ג","14:45","דוד כוכב","דברי התוס' מבוארים בתוס' הר''ש משאנץ
שמבאר שהטעם של זמן סעודה לא שייך אלא בערב פסח כשאדם רמי אנפשיה להבחין בשעות כדי שלא יעבור זמן אכילת חמץ
משא"כ בעדות שכשנשאל ע"י בי"ד לאחר זמן לשעה יכול להחליף ביו השעה השלישית לחמישית(מה עוד שבשתיהן אינו חש ברעב)
בפשטות זו גם הסיבה שאין חילוק בין כל אדם לת"ח ופועלים שהרי גם זמן סעודתם יגיע קודם השעה השביעית ולא יטעו לחושבה כרביעית
ובנוגע לקהילות הקודש של לודים לסטים ויורשים גם אם(ואני מסופק)היה מקום לגזור לגביהם הרי סו"ס גם לרבא אליבא דרבי יהודה לא טועה אדם בשלוש שעות ומעלה ולכן גם מי שחש צורך לאכול בשעה השלישית לא יטעה לחשוב שהשעה השביעית היא הרביעית

נ.ב בנוגע לצער הגדול שיש באיסור אכילת חמץ רק מפני כבודך אני לא מצרף כאן לינק למתכון של אורז ושאר ירקות

תגובתי:
זמן סעודת ת''ח, ושאר ירקות

במסכת שבת דף י ע"א: "עד מתי יושבין בדין? אמר רב ששת: עד זמן סעודה".
ורמב"ם הלכות סנהדרין ג, א: "עד אימתי יושבין הדיינים בדין סנהדרי קטנה ובית דין של שלשה יושבין מאחר תפלת השחר עד *סוף* שש שעות ביום".
הרי שלרמב"ם זמן סעודת ת"ח *בסוף* שש שעות שהוא תחילת זמן איסור תורה.

היום השפע רב.
בימיהם האורז היה מצרך נדיר ויקר ולא היה מצוי להמונים. אפילו הפת לא היתה בזול. סתם ירקות אינם משביעים כלל.","125","","3954","True","True","False","","138","95.86.64.38","0","29134","פסחים|יב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);