var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29210;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","55"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","37"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29210","0","הערות לפסחים יז","07/07/13 23:24","כט תמוז","תשע"ג","23:24","המכריע","יז.
א. ונגע בכנפו כתיב. הגמרא מחפשת לפי שמואל ציור של חמישי בקודש, ודוחקת שבכנפו הכוונה שהלחם נגע בדבר נוסף שנגע בשרץ שבכנפו. וקצ"ע מדוע הוצרכו כ"כ לידחק אליבא דשמואל, הא יש לומר בפשטות ואל שמן ואל כל מאכל, שהשמן הרביעי נגע במאכל. ורש"י לעיל נדחק או שמן או מאכל, אע"פ שתפס אותו לשון כמו אל הלחם ואל הנזיד וכו', ולכ' שפיר היה לנו לפרש דשמואל פירש דהשמן נגע במאכל. וצ"ב.

ב. דנגעי כולהו בראשון. ר"ל רק בשאלה השניה של חגי, וכמו שפירש"י ודוק.

יז:
ג. ואי הלכתא מי גמרינן מינה, עי' רש"י שכתב שאר משקין. כוונתו למשקין שמחוץ לעזרה, וכן בכל ההמשך כמה פעמים.

ד. ר' יוסי ור' שמעון אומרים לכלים וכו' והכא קאמר ר"ש בכלים וכו'. יש לשים לב שהכלים הראשון הכוונה למשקין ספק טמאין שנגעו בכלים, והכלים השני הכוונה שהמשקין קיבלו טומאה (בעזרה) בעודן בכלים.

ה. קשיא. רש"י כ' דכך גרסינן. לכ' בא לאפוקי דל"ג תיובתא. ובדרך כלל המטרה היא לומר שלא נדחה לגמרי (ראה כאן בר"ח) ובכל זאת מסיים רש"י דדבריו לאו מילתא היא.","199","","3967","True","True","False","","877","213.151.53.72","0","0","פסחים|יז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);