var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29215;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29215","0","מי חטאת מטמאין במגע או במשא?","09/07/13 02:37","ב אב","תשע"ג","02:37","המכריע","ואי סלקא דעתך מכלים הוא דהדר ביה וכו'. כלומר רנב"י מנסה להביא מכאן ראיה דהדר ביה ר' יהודה לגמרי. ודברי רנב"י נדחים בשני אופנים. וא"כ הבעיה לא איפשטא אי לרבי יהודה משקין אינם מטמאין כלל מה"ת או מטמאין אוכלים.

באותו ענין יש להעיר שרש"י מזכיר כאן כמה פעמים נוגע במי נדה, ולכאורה מי נדה מטמאין רק את הנושאן. (אע"פ שלשון התורה והנוגע). ובלאו הכי מה שמצייר רש"י אדם וכלים שנגעו במי הנדה בעודן במעיה, לכאורה לא ייטמאו במגע משום דהוי מגע בית הסתרים, ולכאורה ע"כ דר"ל אדם או כלי שנושא את הפרה עם המים שבמעיה. וצ"ב.

וכעין זה יש לעמוד על טומאה קלה של המים מצד שנגעו בהן עצמן, כמבואר ברש"י. ואכן דין זה ידוע ממדרס שנחלק ואין ראוי למדרס, דמ"מ טמא מגע מדרס, אבל כאן נצטרך לחדש שנחשבים גם נושאין את עצמן.","199","","3950","True","True","False","","913","213.151.53.72","0","0","פסחים|יח ע"א",""),new Message("29222","29215","כמה הערות מקופיא","09/07/13 09:51","ב אב","תשע"ג","09:51","כדי","מי חטאת מטמאים גם במגע והיא משנה ערוכה בריש כלים ובכ"מ. ועי' יומא (יד.) וכנראה שהתחלף לו בזה.

מי החטאת הנמצאים בתוך מעיה הינם בגדר טומאה בלועה (ולא מגע בית הסתרים) ובהו קיי"ל דאף במגע אינם מטמאים כדאיתא בנדה (מב:). וכ"כ הרמב"ם בפ"א מטומאת מת ה"ח ז"ל: הנושא בתוך בית הסתרים נטמא, שאע''פ שאין הנגיעה שם נגיעה הנושא שם נושא הוא. אלא א''כ נבלע הטומאה בתוך מעיו, שמאחר שהגיעה לתוך בטנו אינו לא נוגע ולא נושא. עכ"ל.

ולכן אי קשיא הא קשיא, היאך יטמאו את עצמם בתוך מעיה בתורת מגע, הרי הם טומאה בלועה. ועוד קשה לכאורה, שהרי לא מצינו טומאה עושה כיוצא בה, והכא הוי משקין ומשקין. ושתי קושיות אלו מצאתים שנכתבו על הגליון מאז.","249","","3950","True","True","False","","250","79.182.165.234","0","29215","פסחים|יח ע"א",""),new Message("29229","29222","ולוואי יהא קיבעא דידי כקופיא דכדי","09/07/13 18:06","ב אב","תשע"ג","18:06","המכריע","וזיבורית דידיה טפי מעידי עידית דעלמא. אמנם ענייני טהרות בור אני בהם וכעת איני בהענין כלל, אבל בזכרוני דוקא מתחילת כלים שבתוי"ט ולפחות בתפאר"י לומדים שאין מגע במי נדה אלא שכל נוגע במים ע"כ נושא הוא ומדין משא הוא דמטמא. והאריכו לפרש מדוע במגע ( אם בכלל גורסים זאת שם) מטמא בלא בגדים שעליו משא"כ נושא. ובזכרוני שרבים דשו בזה והביאו לזה עוד ראיות.

לצערי גם לא לגמרי הבנתי מדוע כל טומאה בלועה, היא לא גם מגע ביה"ס. ועכ"פ איך שיהיה רצונו לומר שאילו מצד ביה"ס עדיין נטמא במשא שם, והיה עוד מקום לדון אם נחשבים המים כנושאי עצמם, אבל אם זו טומאה בלועה ג"ז לא יעזור.","199","","3950","True","True","False","","241","213.151.53.72","0","29215","פסחים|יח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);