var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29253;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29253","0","שאלה","11/07/13 20:58","ד אב","תשע"ג","20:58","ינון קליין","בגמ', "אמר רבה בר רב הונא אמר רב הפת שעפשה כיון שרבתה מצה מותרת".
הגמ' מעמידה שמדובר שאינו יודע אם היא חמץ או מצה ומקשה לפ"ז מאי איריא רוב? הרי הולכים אחרי האחרון? ומתרצת הגמ' "שאני הכא דעפושה מוכיח עילויה", ולכן לא אומרים בו קמא קמא אזיל והאי דהאידנא הוא.
ומקשה הגמ' "אי עפושה מוכיח עילויה כי רבתה מצה מאי הוי"?
וצ"ב, דהרי מה שעיפושה מוכיח הוא לא שהיא חמץ אלא שלא אמרינן כאן קמא קמא אזיל וממילא בהכרח צריך למצוא דרך לשער מה הייתה המציאות, והרי היה כאן רוב מצה ולמה לא נאמר שזה מצה?
ורש"י (ד"ה מוכיח) ביאר שהעיפוש מוכיח שמה שמונח לפנינו הוא חמץ. ולא ברור כיצד זה מוכח, הרי אפ רוב תשמיש התיבה הוא במצה, הרי זה מצה?
אשמח מאד לתשובות.
תודה.","322","","3963","True","True","False","","815","164.138.114.137","0","0","פסחים|ז ע"א",""),new Message("29254","29253","הנראה","11/07/13 21:24","ד אב","תשע"ג","21:24","דוד כוכב","דברי רש"י: "מוכיח עליה - שהרי הוא זה ימים רבים, וחמץ הוא", אין פירושם שיש פה ממש 'הוכחה' [במשמעות הלשון של היום] שחמץ הוא, אלא שיש פה ראיה מסוימת המעלה מאוד את הסבירות שחמץ הוא. אבל מצד שני כנגד סבירות זו עומדת הסבירות ההפוכה שמדובר דוקא במצה מהטעם של "האי דהאידנא הוא", כסברת: "קמאי קמאי אזלי ליה, והני אחריני נינהו". וכיון שהחזקות הסותרות מקזזות זו את זו, הרוב מכריע, וכיון שרבתה מצה תלינן דמצה הוא.","125","","3963","True","True","False","","129","95.86.64.38","0","29253","פסחים|ז ע"א",""),new Message("29264","29254","זה היה יכול להיות נכון","12/07/13 07:19","ה אב","תשע"ג","07:19","ינון קליין","אילולי הגמ' הייתה מכח זה דוחה ומגיעה למסקנה שמדובר ברבו ימי מצה","322","","3962","True","True","False","","76","164.138.114.137","0","29253","פסחים|ז ע"א",""),new Message("29267","29264","גם במסקנה הסברה דומה","12/07/13 08:25","ה אב","תשע"ג","08:25","דוד כוכב","במסקנה מדובר שקיים עיפוש רב המצביע לכאורה על חמץ.
מצד שני קיים סיכוי קטן יותר שהעיפוש הוא חדש, אלא שנתרבה משום מצה חמה רבה שהונחה עליו.
באה סברת (/חזקת) "האי דהאידנא הוא", ומכריעה את הכף בהצטרפותה לאפשרות השניה הקלושה.","125","","3962","True","True","False","","104","95.86.64.38","0","29253","פסחים|ז ע"א",""),new Message("29270","29267","נכון אבל,","12/07/13 10:43","ה אב","תשע"ג","10:43","ינון קליין","בה"א, אם יש ראייה ע"פ רוב שזה מצה לא צריך להגיע למסקנה שמדובר ברבו ימי מצה, שהרי הדין נכון אף בלא רבו ימי מצה.. וזה מה שקשה לי בגמ'.","322","","3962","True","True","False","","100","164.138.114.137","0","29253","פסחים|ז ע"א",""),new Message("29277","29270","אמנם","12/07/13 14:01","ה אב","תשע"ג","14:01","דוד כוכב","אמת שאם הגמרא היתה מסיקה שתולין שזה מצה כי מדובר באופן שרוב הסיכויים שזה מצה - לא היה לנו קושי להבין את דברי הגמרא.
אבל לגמרא לא ניחא בזה, כנראה משום שלא שכיחה ראיה מובהקת שכזו שבידה להכריע, או במילים אחרות: "כי רבתה מצה מאי הוי?" = מה בכך שהשתמשו במצה יותר מבחמץ, הרי לא משום כך רגילים להכריע שמדובר במצה (כי יש בזה גם את החסרונות של רובא דאיתא קמן וגם את החסרונות של רובא דליתא קמן, אין פה לא תערובת ולא כלל מציאותי סטטיסטי). ולכן העדיפה הגמרא את ההסבר האחר.","125","","3962","True","True","False","","115","95.86.64.38","0","29253","פסחים|ז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);