var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29317;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29317","0","כמה הערות לדף כז","17/07/13 22:40","י אב","תשע"ג","22:40","המכריע","כז.

א. וממאי דטעמא דר"א כאביי. יש לציין שלמסקנה ששיטת ר"א מוכחת ממקום אחר, שס"ל זה וז"ג אסור, דברי אביי נכונים, אלא דמכאן גופא אין להוכיח וע"כ הסתמך אביי עצמו על מקור אחר שאותו אנחנו עדיין מחפשים.

ב. רבי היינו ר"א. פירש"י דאז ליכא למיבעי. היינו אף דלהלן לא בעי כלום, כוונת רש"י דיש פלוגתא דאיכא דאמרי לגבי קדירה, ונידון זה משכחת לה רק אם מצינו תנא דס"ל יש שבח עצים בפת ומ"מ זה וז"ג מותר. ולנידון זה קורא רש"י בעיא. ודוק.

ג. וסבר אתנייה איפכא. פירש"י דלא יאמינו לו. וקצת תמוה ששמואל יאמר לתלמידיו דבזה הלכה כרבי ולא יקבלו ממנו. ולולא דברי רש"י היה אפשר לפרש דחשש שישכחו את דבריו שזה יוצא מהכלל ויילכו אחר הכלל הזכור.

כז:

ד. הקדש אפילו באלף לא בטיל. לכאורה זו סברא מאד מחודשת, דהרי מ"ד אין שבח עצים בפת, אינו משום דסבר שהשבח הנמצא בפת הוא מאד קטן ובטל ברוב גדול, אלא זו סברא מהותית שכשאתה אוכל פת אין אתה נהנה באותה שעה מהעצים. זה ענין של הגדרה. ושפיר היה אפשר דכך סבר רמי בר חמא, ולכן לא הבין מדוע הקדש אסור. וצ"ב דלרבא סברא זו כל כך פשוטה, דאם אין ביטול כלל לא יועיל גם הא דאין שעב"פ, עד כדי דיתמה הכי השתא ויאמר דודאי משהו אחר קשיא ליה לרמי ב"ח. וצ"ב.

ה. והא תניא כל הנשרפין. עי' תוס' דה"ה מצי לשנויי בעצי שלמים. ולכאורה ה"ה מצי לשנויי במזיד וכמו שכ' בעצמם לעיל.

ו. ודנו דין אחר. פירש"י גז"ש. אמנם לכ' הוא מה מצינו, אלא כוונת רש"י דאינו קל וחומר דשייך לבטלו כשהחומר יגרום קולא, אלא לימוד של השוואת דברים (אמנם לא בגלל תיבות שוות אלא בגלל שהעניינים שווים) ובזה לא איכפת לן אי נפיק גם קולא. ואין כוונת רש"י דאין משיבין כלל, דודאי משיבין על בנין אב, אלא אין משיבין סוג זה של פירכא. והבן.

ז. חלבו של שור הנסקל יוכיח. בסברא היה מקום לדון על פירכא זו, שהרי חלב זה, מצד שהוא חלב הוא מותר בהנאה, ומצד שהוא שור הנסקל אין בו כרת, ואה"נ דלמעשה בחתיכה זו יש גם איסור הנאה וגם כרת על אכילתו, מ"מ אלו שני דינים נפרדים, ואין סיבה לחייב שריפה אלא כשאותו איסור יש בו גם הנאה וגם כרת. וצ"ב.","199","","3946","True","True","False","","762","213.151.53.72","0","0","פסחים|כז ע"א",""),new Message("29318","29317","הע'","18/07/13 04:46","יא אב","תשע"ג","04:46","דוד כוכב","ג. כגון זה נמצא בכמה מקומות, ראה בקישור זה.

ד. כעין זה במסכת עבודה זרה דף סו ע"ב (ולקמן דף עו ע"ב) "רבא אמר מותר, ריחא לאו מילתא היא", והרי מסקנת רב פפא בסוגייתנו (מסכת פסחים דף כו ע"א) שיש בריחא ממש, אלא שפירוש "לאו מילתא" שזה זניח ובטל. וכמו שאמרו בכמה מקומות "מסייע אין בו ממש", שאמנם עשה, אלא שבטל לעיקר.

ו. ראה עוד באשכול שכן.","125","","3945","True","True","False","","117","95.86.64.38","0","29317","פסחים|כז ע"א",""),new Message("29328","29317","שוב ראיתי בגליון הגמ' שלי","19/07/13 00:52","יב אב","תשע"ג","00:52","המכריע","שציינתי שם בעבר לאות ו דהרש"ש פירש שכוונת רש"י מה מצינו ובפנ"י פירש גז"ש. ולא עיינתי בו כעת.
ולאות ז צויין אצלי שכעי"ז תמה בקוב"ש אות קכז.","199","","3944","True","True","False","","171","213.151.53.72","0","29317","פסחים|כז ע"א",""),new Message("29320","29318","יישר כח ופינתו של המכריע","18/07/13 09:59","יא אב","תשע"ג","09:59","המכריע","לאות ג. יישר כח ובעקבות דבריך הוספתי בקובץ שלי בזה הלשון;
והעירוני דמצינו בכ"מ שאמורא משנה דבריו כי היכי דליקבלו מיניה, כגון רבה לבני ביתו בשבת קטו. ורבה לרב יוסף בעירובין נא. ולוי בדרשה בגיטין כ. ומ"מ עדיין לא מצינו לתלמידיו כהכא. ואפשר דכאן נמי לא היה זה לתלמידיו המובהקים.

לאות ד. דומני שאין בזה כדי ארוכה כלל. ודאי שיש דברים כאלו אין בו ממש ולאו מילתא, אבל אין זה מדיני ביטול, שהמיעוט בטל ברוב, אלא שההלכה אומרת לא להתייחס למשהו מפני חוסר חשיבותו, אבל לא ביטול הוא זה, ולכן ההשוואה של אפילו באלף לא בטיל, לאין שבח עצים היא תמוהה, דבאמת אין שבח עצים בפת, הוא מהמשפחה של אין בו ממש או לאו מילתא, ולא שייטא לביטול. ואף דיש מקום כמובן לסברת רבא דמ"מ שמעינן מיניה על חשיבות ההקדש, וכעין דלא בטיל ברוב ה"ה אין לומר בעציו דכמאן דליתנהו דמו בשעת אכילת הפת, אבל הערתי היתה שסברא זו מחודשת מאד ואיך שייך לתמוה על רמי ב"ח דלא סבירא ליה.

ו. ראיתי, אך אין ביהמ"ד בלא חידוש.

ולפינתו של המכריע -

בדף כז: אפר הקדש, נפלה דליקה בעצי הקדש וכו'. נלמד ביום עשירי באב, יום שריפת המקדש!","199","","3945","True","True","False","","200","213.151.53.72","0","29317","פסחים|כז ע"א",""),new Message("29321","29320","בכל זאת","18/07/13 13:30","יא אב","תשע"ג","13:30","דוד כוכב","ד. דומני שיש ארוכה, כי כל השאלה היא אם יש משהו או שלגמרי אין כלום. אם יש משהו כלשהו, יהא קטן ככל שיהיה, באנו לאיסור לא ידבק בידך מאומה מן החרם. בשאר דברים אזלינן תמיד בתר העיקר - בתר רובא, בתר חזקה, בתר החשוב וכד'.

ו. גם אני דקתי לכתוב "ראה עוד באשכול שכן".","125","","3945","True","True","False","","123","95.86.64.38","0","29317","פסחים|כז ע"א",""),new Message("29322","29321","מאומה מן החרם","18/07/13 14:43","יא אב","תשע"ג","14:43","המכריע","זה על עבודה זרה ואנו דנים על הקדש, או שלא הבנתיך נכון.
בכל אופן למעשה זה לא משנה, הקדש לא בטל.
אבל אחדד שוב. כל הנידון הוא כשיש משהו. המשהו קטן עד מאד. למאן דאמר אין שבח עצים בפת אין אפילו משהו. מה שקורה בעצים אין לו התייחסות לפת. אמנם ניתן להבין שרבא יחדש שניתן להקיש מהא דאפילו באלף לא בטיל, שבהקדש כן תהיה התייחסות בין העצים לפת, אבל על חידוש שכזה לא יפול הכי השתא על רמי ב"ח.","199","","3945","True","True","False","","208","213.151.53.72","0","29317","פסחים|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);