var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29364;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29364","0","הערות לפסחים לב","22/07/13 23:39","טו אב","תשע"ג","23:39","המכריע","(לא:) תרומת חמץ בשוגג חייב. פירש"י משום לפי מדה. אע"פ שבגמ' דחו זאת, כפה"נ משום דזה יותר קרוב לפשט ללא אוקימתות רחוקות (דס"ל כריה"ג וכר"נ בן הקנה).

לב.

א. אחד תרומה טמאה. מזה אין להביא ראיה דלפי מדה, די"ל דמשלם רק דמי עצים.

ב. מעיקרא שויא ד' וכו'. עי' רש"י דאי לפי מדה, משלם השאר מדין גזלן. והיינו דהחומש רק על הסאה הראשונה, וכן יכול לשלם השאר לא רק בפירות.

ג. אכל גרוגרות ושילם תמרים. שמעינן מהכא (אולי נתפרש כן גם במתני') דיכול לשלם בפרי אחר ולאו דוקא באותו שאכל.

ד. סבר לה כרבי נחוניא בן הקנה. לכאורה מהאי סוגיא מוכח כרש"י לעיל כט. דחייבי כריתות לר"נ פטורין מתשלומין רק במזיד ודלא כתוס' שם, דהא הכא משוינן מיתה בידי שמים לכרת ומוכח בסוגיא דרק במזיד פטור מתשלומין. וצ"ע איך יישבוהו התוס'.

לב:

ה. כולהו ס"ל חמץ בפסח אסור בהנאה. יל"ע אי מוכרח דהיינו אסור מה"ת כר"י ולא סגי לזה מדרבנן כר"ש. וכמדו' דבדרך כלל אין הלכה כשיטה, דהיינו ככל הני כולהו ס"ל או אמרו דבר אחד. ואם הני כר"י שפיר אינן להלכה דקי"ל כר"ש. ואי ייתכן שיסברו אסור מדרבנן, יש ליישב דמ"מ אין זה סותר הכלל, כיון דכאן עיקר כוונת אביי לבאר טעמו דריב"נ, וכאומר גם ריב"נ קאי בשיטת האוסרין. ודוק.

ושוב שלחוני (הרב כוכב) למקורות שבהם מובא ממש כעין זה ממהר"ם חלאוה.","199","","3940","True","True","False","","814","213.151.53.72","0","0","פסחים|לב ע"א",""),new Message("29366","29364","ראה במאמר שבחזית הפורטל היום","22/07/13 23:50","טו אב","תשע"ג","23:50","דוד כוכב","את התשובה לקושיה מצאתי אתמול בדף המקורות של הרב הראל.","125","","3940","True","True","False","","111","95.86.64.38","0","29364","פסחים|לב ע"א",""),new Message("29383","29364","מה שכתב","25/07/13 10:13","יח אב","תשע"ג","10:13","כדי","שלדעת ר"ש חמץ בפסח אסור בהנאה רק מדרבנן וגם כתב שקיי"ל כן, לענ"ד צ"ע ואיני יודע היכן מצא כן, שמחלוקת ר"י ור"ש היא רק בלאחר זמנו (ובזה קיי"ל כר"ש) אבל בתוך ימי הפסח לכו"ע אסור מדאורייתא, וכן משמע פשטא דסוגיא לעיל (כח:). ודברי אביי שבכאן משמעם דקאי על חמץ בתוך הפסח ולא בשעבר עליו הפסח.","249","","3937","True","True","False","","195","109.65.223.206","0","29364","פסחים|לב ע"א",""),new Message("29369","29366","יישר כח","23/07/13 10:40","טז אב","תשע"ג","10:40","המכריע","לא הבנתי לאיזה מאמר הכוונה, יותר נכון היכן החזית.

בדף המקורות מצאתי הקושיא בשם מהר"ם חלאוה והוספתיה בהודעתי דלעיל.","199","","3939","True","True","False","","188","213.151.53.72","0","29364","פסחים|לב ע"א",""),new Message("29374","29369","ועוד","24/07/13 00:53","יז אב","תשע"ג","00:53","דוד כוכב","גם נתכוונתי לדברי הר"ן תחת הכותרת האם אין הלכה כשיטה תמיד - שאין אומרים אין הלכה כשיטה כשנפסק להדיא כמותם. וגם לדברי הר"ר מרגליות שם.

החזית - כוונתי לדף הכניסה הראשי לפורטל.","125","","3938","True","True","False","","131","95.86.64.38","0","29364","פסחים|לב ע"א",""),new Message("29382","29374","המאמר","25/07/13 02:15","יח אב","תשע"ג","02:15","המכריע","של הראל מיודעינו ומנהלינו. זו אותה רשימה בדיוק.

והר"ן ודברי הרב מרגליות זה רק בכללי מה נקרא שיטה, האם כולהו ס"ל או אמרו דבר אחד או שניהם. אבל לא נוגע להערה מסוגיין.","199","","3937","True","True","False","","157","213.151.53.72","0","29364","פסחים|לב ע"א",""),new Message("29392","29382","מדבריהם מתורץ הכיצד הלכה כשיטה","25/07/13 16:08","יח אב","תשע"ג","16:08","דוד כוכב","שחמץ אסור בהנאה.","125","","3937","True","True","False","","123","95.86.64.38","0","29364","פסחים|לב ע"א",""),new Message("29385","29383","יישר כח","25/07/13 11:24","יח אב","תשע"ג","11:24","המכריע","אכן, כוונתי בטעות לאחר הפסח. כי נשאר קצת מהסוגיא לעיל שאם אחר פסח לכל הפחות מותר בהנאה אזי אולי תלוי גם בגורם לממון ועוד, וכשלמדתי אמרתי לנפשי שאם סוברים שגם אחר פסח אסור בהנאה ודאי א"ש טעם הפוטרין. אבל ז"א וכמו שכתבת.","199","","3937","True","True","False","","181","213.151.53.72","0","29364","פסחים|לב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);