var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29391;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29391","0","יוצא שדמאי ובמעשר","25/07/13 15:39","יח אב","תשע"ג","15:39","sha","וקקשה לי אמאי לא יוצא והרי דמאי גזירה דרבנן היא ואילו אכילת מצה מצות עשה דאורייתא
ואם כן אף על פי שהוא דמאי שהוא ספק מעושר ספק לא וזה איסור דרבנן אמאי לא יוצא והרי מצוה דאורייתא חשובה יותר מאיסור ספק דרבנן ?","399","","3939","True","True","False","","706","212.150.112.56","0","0","פסחים|לה ע"ב",""),new Message("29394","29391","החשיבות כאן אינה רלוונטית","25/07/13 17:09","יח אב","תשע"ג","17:09","כדי","ראשית, היה יותר פשוט וכדאי להציב את הקושיא על מצה של טבל מדרבנן שבה באמת לא יצא, מאשר על דמאי שבו התקשתה הגמרא למה יוצא וענתה שראוי לו אילו היה מפקיר נכסיו, ומזה הסקת דאי לאו הכי ש"מ שלא יצא אע"פ שאינו אלא מדרבנן (כך אני מוכרח לפרש את כוונת קושייתך. ואילולא כן, דבריך סתומים).

והתשובה לזה, שבסוף העמוד מביאה הגמרא דרשה דרק מי שאיסורו משום בל תאכל חמץ אתה יוצא בו ולא שאיסורו משום בל תאכל טבל (או כל דבר אחר). ואע"פ שהדרשה עצמה היא במישור של דאורייתא ולכן לכאורה מסתבר שממעטת רק איסורי דאורייתא שרובצים על המצה, מ"מ כיוון שתוכן הדרשה הוא שלא יוצאים במצה שיש בה בל תאכל ממקום אחר, לאחר שתיקנו חכמים את איסור אכילת טבל מדבריהם, שוב הדבר נכלל בכלל הדרשה והוא בכלל כוונת התורה המקורית. ויש עוד הרבה כיוצא בזה.

והדברים נוגעים גם לפלוגתא דתנאי בסוכה (כב:) אם אינו ראוי מדרבנן חשיב גם אינו ראוי מדאורייתא. ועי' בהגהות מלא הרועים בסוטה (כד.).

ובשני הנידונים הנ"ל, אכ"מ (וגם אין לי כח) להאריך.","249","","3939","True","True","False","","220","79.179.216.253","0","29391","פסחים|לה ע"ב",""),new Message("29397","29394","תשובה אחרת","25/07/13 21:38","יח אב","תשע"ג","21:38","דוד כוכב","לשון השפת אמת כאן:
"ויש לעיין הא דא"י בטבל דרבנן אי הפי' דמדרבנן אינו יוצא וצריך לחזור לאכול מצה המותרת אבל מה"ת נפיק בי' וממילא אפשר דגם לכתחילה באין לו רק טבל דרבנן י"ל דמצות מצה דוחה האיסור דרבנן או נימא דכיון דאסור מדרבנן הוי גם מה"ת מהב"ע משום לאו דלא תסור [והוי כטבל דאורייתא דאפי' אין לו של היתר לא נפיק בי' דאין עשה לפה"ד דוחה ל"ת דלאחר הדיבור] ולא נפיק בי' מיהו למ"ש התוס' בפ"ק דסוכה (ט') דמהב"ע רק מדרבנן א"כ מה"ת נפיק בי' ".

כלומר, שלמסקנה אכן מהתורה יוצא ידי חובה בטבל דרבנן ודומיו, ודין זה שאינו יוצא בטבל דרבנן, הוא עצמו רק מדרבנן, שחייבוהו לאכול שוב.
דומה לזה יש רבות בגיטין הפסולים רק מדרבנן, ושם נפקא מינה שאם נישאת לא תצא.","125","","3939","True","True","False","","148","95.86.64.38","0","29391","פסחים|לה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);