var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29427;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","55"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","37"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29427","0","הערות לפסחים לח","29/07/13 08:35","כב אב","תשע"ג","08:35","המכריע","לח.

א. מצה של מעשר שני לר"מ אין יוצא. פירש"י אפי' לא דריש ר"מ אוני. עיקר ההערה היא על חכמים, דרב אסי ר"ל דמכשירין לצאת מצד בעלות המע"ש דלדידהו הוי ממון הדיוט, אבל אכתי תלוי אי דרשינן אוני.

ב. מצה מי כתיב מצתכם. ומסקינן דילפי' גז"ש מחלה ולפ"ז למסקנה בעינן לכם במצה. ועי' רא"ש. וידוע שמכאן יש שעוררו שבעה"ב צריך להקנות הכזית מצה להמסובין, ויש שלא חששו לזה מכמה טעמים ואכמ"ל.

ג. בעי ר' שמעון בן לקיש מהו שייצא בחלה של מע"ש. פשוט דכל האי סוגיא היא רק למ"ד מע"ש ממון הדיוט. (וידוע שיש מבוכה רבה מה היא ההכרעה למעשה אי מע"ש ממו"ג או ממו"ה ואכ"מ).

לח:

ד. ותיפוק ליה מלחם עוני מי שנאכל באנינות. לכאורה צריך להוסיף כאן כדברי רש"י לגבי רב יוסף, דהא אם לא נשחט הזבח עליו, שפיר נאכל באנינות, אלא לא עביד לה שימור לשם מצה הנאכלת באנינות.

ה. ותיפוק ליה דאינן נאכלות בכל מושבות. לכאורה גם בזה צריך לומר כנ"ל, דהא אי לא נשחט עליו נאכל בכל מושבות, אלא דלא עביד לה שימור לשם מצה הנאכלת בכל מושבות. ויל"ע בכ"ז.

ו. כל לשוק אימלוכי מימלך. לכ' רבה בזה לשיטתו. דאם מכוון גם לקדש וגם למצה שפי"ד וכדפירש"י לעיל, אבל לרב יוסף אי מכוון גם לקדש אין יוצא בה, אא"כ נימא יש ברירה, והרי קי"ל בדאורייתא א"ב. ויל"ע היטב אי יש לבאר כאן דהוי רק תנאי ולא ברירה ואכמ"ל.","199","","3945","True","True","False","","871","213.151.53.72","0","0","פסחים|לח ע"א",""),new Message("29429","29427","רק הערה ל-ג' שלך:","29/07/13 09:40","כב אב","תשע"ג","09:40","Almuaddib","ר"ש לקיש לשיטתו, דסבר שמעשרות, וכן הפרשת חלה בזמן הזה, מדרבנן (ראה יבמות פא).

אם כך, יכול שיאמר לך שאף לשיטת רבי מאיר, שמעשר שני ממון גבוה הוא, הואיל וחיובו כיום מדרבנן - וכו'.

ויש לציין כי הקדש פטור מחלה, ומכאן עולה שאלה בכלל לגבי חיוב חלה של מה שהוא ממון גבוה וצע"ג.","107","","3945","True","True","False","","155","84.229.16.204","0","29427","פסחים|לח ע"א",""),new Message("29432","29427","ל-ו.","29/07/13 12:52","כב אב","תשע"ג","12:52","דוד כוכב","נראה שאין עניין ברירה לכאן, כי ברירה היא כגון בעירוב שניתן לעשות אחד בלבד. אך בשמירה, כשם שניתן לשמור גם מפני לסטים וגם מפני חיות רעות, כך ניתן לשמור מחימוץ גם לצורך מצה וגם לצורך חלות תודה ורקיקי נזיר.
ודעת רב יוסף שאין אדם מכוין בחלות תודה ורקיקי נזיר דאי לא מזדבן איפוק בהו אנא.","125","","3945","True","True","False","","114","95.86.64.38","0","29427","פסחים|לח ע"א",""),new Message("29431","29429","אתה מבין את הסוגיא בזמן הזה?","29/07/13 12:43","כב אב","תשע"ג","12:43","המכריע","אני הבנתי שכל הנידון בזמן שהבית היה קיים. מעשר שני אמיתי מן התורה בירושלים בבניינה.

לגבי חלה מהקדש אכן פטור מהאי טעמא של סוגייתנו, כלומר מפני המיעוט עריסותיכם ולא עיסת גבוה. ולכן בדיוק מע"ש פטור למ"ד ממו"ג. ולא הבנתי טוב על מה נשארת בצע"ג.","199","","3945","True","True","False","","193","213.151.53.72","0","29427","פסחים|לח ע"א",""),new Message("29439","29431","הבה ננסה לברר מעט","29/07/13 19:22","כב אב","תשע"ג","19:22","Almuaddib","במסכת קידושין ראינו, כי המקדש אשה במעשר שני - אינה מקודשת, משום שממון גבוה הוא.

ולא חילק בין בפני הבית בין לאחר הבית.

וכן ראינו דברי רבי מאיר במסכת סוכה, בעניין אתרוג מעשר שני ביום טוב, וגם שם - לא חילק.

כלומר, לשיטת רבי מאיר זה ממון גבוה לגמרי, תמיד. לא ראינו בגמרא חלוקה בין בזמן הבית לבין בזמננו.

אבל לר"ש בן לקיש שיטה משלו בעניין מצוות לאחר הבית, וכפי שראינו במחלוקתו עם רבי יוחנן ביבמות פא., לשיטתו זה מדרבנן.

האם יתכן, שלשיטת שר"ש בן לקיש, רבי מאיר מבחין בין בפני הבית לבין לאחר הבית?

יתכן. אני לא בטוח בהשערה זו שהבאתי, אבל גם לא מצאתי עדיין פרכא לה.

הרמב"ם, אגב, פוסק כרבי מאיר וכרבי יוחנן במה שהובא כאן. מעשר שני הוא ממון גבוה לגמרי, ומצוות דאוריתא גם בזמן הזה.","107","","3945","True","True","False","","159","84.229.16.204","0","29427","פסחים|לח ע"א",""),new Message("29433","29432","* ל-ו.","29/07/13 13:36","כב אב","תשע"ג","13:36","המכריע","נא יעיין כבודו בדברי רש"י לעיל על רב יוסף, דומני שמשמעות דבריו ברורה, דלרב יוסף גם אם יכוון להדיא עבור שניהם לא יועיל ובזה הוא דפליג על רבה. וממילא כדי להכשיר לרב יוסף צריך שיכוון וייעד רק למצה, ולזאת לכאורה נצטרך לברירה, כלומר אם יוברר שאין קונה, אזי כוונתו למפרע רק למצה, אי לאו סברות אחרות באבחנות המבדילות בין ברירה לתנאי.","199","","3945","True","True","False","","193","213.151.53.72","0","29427","פסחים|לח ע"א",""),new Message("29442","29439","היא הנותנת","29/07/13 23:38","כב אב","תשע"ג","23:38","המכריע","הרי אתה מבאר בטוב טעם ודעת שלמ"ד ממו"ג הוא גם בזה"ז. ולכן קידושין ואתרוג להאי מ"ד אין לקדש ולצאת. ולכן אי היה ר"ל סובר ממו"ג לא היה על מה לדבר. אלא ס"ל ממו"ה ורק דן מצד שאינו בכל מושבות, ולכן הזכיר שנכנס לירושלים, כי כל עוד לא נכנס והוא בר פדייה ודאי יוצאין בו. ורק דן מצד הואיל או תרי הואיל אחרי שנכנס אי חשיב אינו בכל מושבות. וראה גם ברש"י לט: שהיכן שכתוב לירושלים בהקשר הזה ממש, הוא בזמן הבית.

דומני שבמס' קידושין יש נידון בתוס' לגבי ממו"ג היכן הוא, בעיר או מחוצה לה.

דומני שבדעת הרמב"ם יש סתירה ידועה שרמזתי לה אבל אכ"מ.","199","","3945","True","True","False","","188","213.151.53.72","0","29427","פסחים|לח ע"א",""),new Message("29451","29442","שכנעת אותי. חזרתי בי.","30/07/13 12:04","כג אב","תשע"ג","12:04","Almuaddib","","107","","3944","False","True","False","","111","84.229.16.204","0","29427","פסחים|לח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);