var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29498;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","32"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29498","0","לפסחים מג.","02/08/13 17:42","כו אב","תשע"ג","17:42","המכריע","מג.

א. שיהא בקי בהן. עי' רש"י. נ"ב כוונתו שכל השנה ידע שיש חלב ונפ"מ ליזהר עם בשר כדלהלן, ובפסח נפ"מ עוד מחמץ.

ב. מאן תנא. ברש"י, כותח ושכר. נ"ב וה"ה חומץ וזיתום כלהלן.

ג. שם. ותכשיטי נשים. נ"ב ה"ה זומן ועמילן וקולן כדלהלן.

ד. חמץ גמור ע"י תערובות. נ"ב עי' להלן מד. דמתבאר דלהאי מ"ד אפי' ליכא כלל כזית מהחמץ. וע"ע שם דכשיש כזית חמץ בכדי אכיל"פ כו"ע מודו.

ה. ועל עירובו בלאו. ברש"י מכל מחמצת. נ"ב לס"ד מתיבת מחמצת ולמסק' מתיבת כל.

ו. מחמת דבר אחר. נ"ב עי' פירושו לעיל בתוס' כח:

ז. ברש"י ד"ה כותח ושכר. בהנך תלתא איכא שערי. נ"ב היינו לרב יוסף, ולר"פ בזיתום, חיטי.

מג:

ח. מקצתו. עי רש"י. ונ"ב עי' להלן ברש"י בסוף העמ' דר"ל עם חצי זית מצה עמו ולא בתערובות, לזעירי, ולאביי אף בלא מצה כלל.","199","","3940","True","True","False","","849","212.76.109.12","0","0","פסחים|מג ע"א",""),new Message("29501","29498","ל-ד.","03/08/13 21:36","כז אב","תשע"ג","21:36","כדי","מה שכתב שלהלן דף מד. התבאר שלר"א חייב אפילו אין בו כזית, לא דק, והכי הול"ל שאין בו כזית בכדי אכילת פרס, שזהו העניין המפורש שם. ובאמת דעת הב"י בדברי הרמב"ם שאם אפילו כזית אין בו, אינו חייב אף לר' אליעזר.","249","","3939","True","True","False","","197","79.183.222.24","0","29498","פסחים|מג ע"א",""),new Message("29502","29501","הכוונה","04/08/13 00:05","כח אב","תשע"ג","00:05","המכריע","מהא דמבואר שם תחילת העמוד דלר"א נימא גם חמץ היתר מצטרף לאיסור, וזה בפחות מכזית חמץ, והמתרץ מסכים לקושיא זו. ואם כדבריכם של"כ כ' הב"י בד' הר"מ נקבל אבל לדידי יישאר צ"ב מזה. ואולי דברי הב"י אינם בחמץ?","199","","3938","True","True","False","","198","212.76.109.12","0","29498","פסחים|מג ע"א",""),new Message("29504","29502","אינו מוכרח כלל וכלל","04/08/13 16:28","כח אב","תשע"ג","16:28","כדי","ראשית, הלא אמר "אלא" שמורה בד"כ שחוזר בו מסברתו הקודמת.
שנית, אף למטוניה דמר, הלא למ"ד היתר מצטרף לאיסור, מכיוון שיש הצטרפות חשבינן כאילו יש כאן כזית איסור.","249","","3938","True","True","False","","245","79.179.190.22","0","29498","פסחים|מג ע"א",""),new Message("29505","29504","לא הבנתי","05/08/13 00:25","כט אב","תשע"ג","00:25","המכריע","אין שם אלא. כתוב שם אין הכי נמי.

אולי נחשב כזית, אני רק כתבתי שמשמע שם דאפילו אם אין כזית מהחמץ גופו ממש חייב לר"א.

אבל אולי פחד האלול כבר משבש מעט את צילות דעתי העניה.","199","","3937","True","True","False","","192","212.76.109.12","0","29498","פסחים|מג ע"א",""),new Message("29533","29505","מאללין אתון, ואללי לי","06/08/13 22:57","ל אב","תשע"ג","22:57","כדי","אני התכוונתי ל"אלא" שבאמצע העמוד בו מעמתים את דעת מ"ד דהיתר מצטרף לאיסור עם מ"ד כזית בכא"פ.

יושם לב - ישנם בעצם שני הסברים מדוע ר"א מחייב בתערובת חמץ: א. היתר מצטרף לאיסור. ב. משום דאיכא כזית בכדי אכ"פ. הברייתא בדף מג. רק הביאה את שיטת ר"א שחייב בתערובת חמץ ולא פורש שם הטעם. כבודו רצה להסיק מריש דף מד שאפילו אין בו כזית חייב, ור"ל כן בעיקר שיטת ר"א, ומזה רצה להצריך ביאור על ביאור הב"י בשיטת הרמב"ם. וע"ז כתבתי שאינו זקוק לבא'ר, שהרי אם נאמר שנחשב כזית ע"י סברת מצטרף, ממילא אין שום משמעות שגם להסבר השני יהיה חייב אף בדליכא כזית.","249","","3936","True","True","False","","289","109.64.203.102","0","29498","פסחים|מג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);