var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29632;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29632","0","מתי אומרים נפק"מ לקידושי אשה ולנדרים?","11/08/13 22:47","ה אלול","תשע"ג","22:47","שיננא","אגב לומדי קטע זה:
סימן לשפלה שקמה נפקא מינה למקח וממכר השתא דאתית להכי כולהו נמי למקח וממכר

נזכרתי בשאלה שמטרידה אותי:
נדמה לי שפעם ראיתי באיזה מקום שאחרונים שואלים על משהו "למאי נפקא מינה" ואז מתרצים ד"נפקא מינה לקידושי אשה ולנדרים".

אם כך, לכאורה, לכל דבר בעולם יש נפקא מינה (לקידושי אשה ולנדרים) - אז אין משהו שהוא רק תיאורטי ללא השלכה הלכתית - אז למה לא מתרצים כך בכל מקום כאשר נשאלת השאלה למאי נפקא מינה (ולפעמים אף לא מוצאים נפק"מ)?","146","","3922","True","True","False","","1253","77.126.60.225","0","0","פסחים|נג ע"א",""),new Message("29635","29632","עוד קשה על אימרה זו","12/08/13 02:11","ו אלול","תשע"ג","02:11","דוד כוכב","ממסכת יומא דף ה ע"ב: "כיצד הלבישן? - כיצד הלבישן? מאי דהוה הוה! אלא: כיצד מלבישן לעתיד לבוא?".
הרי שדחו שאלה שאין בה נפקא מינה אמיתית.

וממסכת סנהדרין דף טו ע"ב: "איבעיא להו: שור סיני בכמה? מי גמר שעה מדורות, או לא?". וכתב תוספות מסכת סנהדרין דף טו ע"ב: "וא"ת ומאי קמיבעיא ליה משור סיני דמ"נ מינה מאי דהוה הוה וכן קשה בפ"ב דמסכת ע"ז (דף לד.) במה שימש משה כל ז' ימי המילואים ושמא מיבעי ליה למיסבר קראי כדאשכחן פ"ק דיומא (ד' ה. ושם) גבי כיצד הלבישן".","125","","3921","True","True","False","","214","164.138.120.149","0","29632","פסחים|נג ע"א",""),new Message("29638","29635","וכן קשה לי על קושיית "הלכתא למשיחא"","12/08/13 08:13","ו אלול","תשע"ג","08:13","שיננא","והרי זה לא רק "למשיחא" אלא יש נפק"מ כבר כעת לקידושי אשה ונדרים!","146","","3921","True","True","False","","249","84.229.213.85","0","29632","פסחים|נג ע"א",""),new Message("29640","29635","לענ"ד לא ניתן להשיב לר' שיננא מיומא משום","12/08/13 08:52","ו אלול","תשע"ג","08:52","יהודי_קדום","שעיקר שאלתו היא על לימוד הלכה מכאן ולהבא ואילו ביומא כפי ששואלת בתמיהה הגמרא שם: "כיצד הלבישן? " ובהמשך אומרת "מאי דהוה הוה! " (גם בסנהדרין) היינו: זה עניין לעבר ואין לנו ממנו נפ"מ שהרי היה בעבר כמקרה חד פעמי (שמשה הלביש את אהרן ובניו בימי המילואים) - וכן לא מסנהדרין שהביא.

נכון בוודאי שמה שהביא מראה "משהו שהוא רק תיאורטי ללא השלכה הלכתית" וכן מראה שלא "לכל דבר בעולם יש נפקא מינה".

משהו קשה לי בהבנה הוא מהדוגמאות .","233","","3921","True","True","False","","220","79.177.125.97","0","29632","פסחים|נג ע"א",""),new Message("29672","29640","ברור שנכשלתי בהבנת דברי הרב כוכב","14/08/13 08:24","ח אלול","תשע"ג","08:24","יהודי_קדום","המוסיף קושי נאה לשאלת ר' שיננא ולא בא לתרץ.","233","","3919","True","True","False","","217","79.177.125.97","0","29632","פסחים|נג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);