var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29633;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29633","0","אז מה קורה עם רב אבהו?","12/08/13 00:55","ו אלול","תשע"ג","00:55","יחזקאל_ג","למדנו בדף מג ע"ב: אמר רבי אבהו אמר רבי יוחנן כל איסורין שבתורה אין היתר מצטרף לאיסור חוץ מאיסורי נזיר שהרי אמרה תורה משרת וזעירי אמר אף שאור בל תקטירו
בהמשך דף מד ע"ב ודף מה ע"א העמידה הגמרא את רב יוחנן כשיטת ר"ע:
ורבי יוחנן דאמר כרבי עקיבא הי רבי עקיבא..
אמר ליה רב אחא בריה דרב אויא לרב אשי מדרבנן נשמע לרבי עקיבא מי לא אמרי רבנן משרת ליתן טעם כעיקר מכאן אתה דן לכל איסורין שבתורה לרבי עקיבא נמי משרת להיתר מצטרף לאיסור מכאן אתה דן לכל איסורין שבתורה כולה אמר ליה משום דהוה נזיר וחטאת שני כתובין הבאין כאחד ואין מלמדין נזיר הא דאמרן חטאת מאי היא דתניא כל אשר יגע בבשרה יקדש וגו' יכול אפילו לא בלעה תלמוד לומר בבשרה (יקדש) עד שיבלע בבשר יקדש להיות כמוה שאם פסולה היא תיפסל ואם כשירה היא תאכל כחמור שבה.. ורבי עקיבא תרוייהו להיתר מצטרף לאיסור והוו להו שני כתובין הבאין כאחד וכל שני כתובין הבאין כאחד אין מלמדין

יוצא לפי ר"ע היתר מצטרף לאיסור בשני דברים: בנזיר וחטאת. ואיך העמידה הגמרא את רב יוחנן כר"ע שסובר שהיתר מצטרף לאיסור רק בנזיר???","403","","3917","True","True","False","","779","46.121.211.218","0","0","פסחים|מה ע"א",""),new Message("29636","29633","ברוך הבא ","12/08/13 02:29","ו אלול","תשע"ג","02:29","דוד כוכב","בחטאת לא מדובר באיסור שההיתר מצטרף אליו להשלים בו שיעור חיוב. לכן מדויק עדיין לנסח את המשפט: "כל איסורין שבתורה אין היתר מצטרף לאיסור חוץ מאיסורי נזיר".





כותרת ההודעה מורכבת מהאותיות - רב אבהו.
ומה עם הכף הפשוטה?
הכף (=היד) פשוטה לברכת ברוך הבא...
","125","","3917","True","True","False","","138","164.138.120.149","0","29633","פסחים|מה ע"א",""),new Message("29639","29633","ראה תס' ד"ה 'חוץ' המתרץ שאלתו כך:","12/08/13 08:21","ו אלול","תשע"ג","08:21","יהודי_קדום",""חוץ מאיסורי נזיר . אע''ג דחטאת נמי קאמר לקמן לרבי יוחנן היתר מצטרף לאיסור הכא לא חשיב חטאת דבקדשים לא קמיירי:"

התוס' אם כן אומרים שלרבי יוחנן באמת כל איסורין שבתורה אין היתר מצטרף לאיסור חוץ מאיסורי נזיר כפי שלמדנו מהגמרא ומרש"י הקדוש בדף מג: במילים אחרות רבי יוחנן לא מדבר בחטאת ( "דבקדשים לא קמיירי") אלא אומר כל איסורין שבתורה בחולין אין היתר מצטרף לאיסור חוץ מאיסור נזיר .

ברכות להצטרפותו ל- ","233","","3917","True","True","False","","151","79.177.125.97","0","29633","פסחים|מה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);