var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29689;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29689","0","בגמ' גנז ספר רפואות והודו לו","15/08/13 03:19","ט אלול","תשע"ג","03:19","ללמוד וללמד","החזו"א בס' אמונה ובטחון פ' ה' בתו"ד מפ' את דברי הגמ' במעשה דחזקי' דוקא בהיבט החיובי ואלו דבריו הק':

אבל חולי הוא עונש וראוי להתחזק בתשובה ובבקשת רחמים אלא שנתנה רשות להתרפא כי בני עליה מועטים. והנה דורו של חזקיהו שאמרו [בגמ'] סנהדרין צ"ד ב' בדקו מדן ועד ב"ש ולא מצאו ע"ה, מגבת ועד אנטיפרס ולא מצאו תינוק ותינוקת שלא היו בקיאין בהלכות טומאה וטהרה, ואמרו בגמ' שם כ' ב' שקר החן זה דורו של משה והבל היופי זה דורו של יהושע יראת ד' היא תתהלל זה דורו של חזקיהו, [ש]ראוי לעמוד במגדל עוז באמונה ובטחון ושלא להשתמש ברופאים. וכבר כתב הרמב"ן ]' בחקותי כי השרידים המזורזים ומקודשים בעבודת ד' אינם משמשים ברופאים אבל זו מדרגה של בני עליה כרשב"י וחבריו. עכלה"ק ועי"ש","361","","3914","True","True","False","","1115","70.208.79.53","0","0","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29691","29689","והרמב"ם חולק","15/08/13 08:19","ט אלול","תשע"ג","08:19","דוד כוכב","לדעת הרמב"ם אין חילוק בין השתדלות למזונות לבין השתדלות לרפואה. וכך פסק השו"ע.
ובפשטות, זו מחלוקת אמוראים, ראה עוד פה.","125","","3914","True","True","False","","149","164.138.120.149","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29718","29689","לא הבנתי את דברי החזון איש","18/08/13 12:07","יב אלול","תשע"ג","12:07","חילק","אם חולי בא כעונש, למה ואיך רפואה תועיל לרפא את החולי?
החזון איש כותב שבני עלייה לא משתמשים ברופאים, אך עדיין נשאלת השאלה לגבי רוב העולם שאינם בני עלייה שאמנם הותר להם להשתמש ברפואה, אך לפי שיטתו שחולי הוא תוצאה של חסרון רוחני, כיצד רפואה קונבנציונלית תשלים את אותו חיסרון? האם רק הותר להם אך הם יגעים לשווא? הרי עיננו הרואות במציאות שפעמים רבות רפואה מועילה (אם כי התועלת רחוקה מלהיות מקיפה וטוטלית).","404","","3911","True","True","False","","86","79.177.182.115","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29723","29689","אם החטא מחלי והתשובה מרפאת","19/08/13 10:17","יג אלול","תשע"ג","10:17","קותי","ספר רפואות למה?","217","","3910","True","True","False","","159","79.183.184.39","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29698","29691","אכן, במורה הנבוכים חלק שלישי פרק לז","15/08/13 22:13","ט אלול","תשע"ג","22:13","שילת","כתב הרמב"ם שספר הרפואות שגנז חזקיה היה ספר של מעשי כישוף או דברים הקרובים לכישוף.","405","","3914","True","True","False","","100","85.130.251.109","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29702","29691","עי"ש בחזו"א ויחכם לכם","16/08/13 06:01","י אלול","תשע"ג","06:01","ללמוד וללמד","החזו"א אכן מביא את דעת הרמב"ם וטוען על דברי הרמב"ם: שנראה שפירוש שקיבל הרמב"ם הוא מקובל איש מפי איש, אבל פירושו קשה וכו'. ועי"ש בלשונו הצחה, להוכיח מדברי חז"ל שלא כדעת הרמב"ם","361","","3913","True","True","False","","71","70.208.75.40","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29699","29698","וכן כתב בפירוש המשנה כאן.","15/08/13 23:50","ט אלול","תשע"ג","23:50","איתן","","123","","3914","False","True","False","","143","213.151.61.211","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29714","29702","גרר עצמות אביו","18/08/13 08:00","יב אלול","תשע"ג","08:00","המכריע","ראיתי בספר אמרי אמת (ליקוטים) הרמז בזה, שגרר וגירד מעצמו את עצמותיו של אביו, כלומר על פי המבואר במס' נדה שאת העצמות מקבלים מהאב, א"כ יש בעצמותיו שרש רע מאביו אחז הרשע, ואת זה עמל לעקור מקרבו ולהחזיר נפשו לטוב גמור.","199","","3911","True","True","False","","189","31.44.134.78","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29715","29714","א"נ","18/08/13 08:18","יב אלול","תשע"ג","08:18","דוד כוכב","י"ל שגרר לעצמו רק את הָעַצְמוּת הקדוֹשה הפנימית שבנשמת אביו, בהיותו ממשיכו, ואת יתר קליפתו זרק.

ויותר י"ל שבהיותו 'יורש כרעיה דאבוה' (מסכת עירובין דף ע ע"ב) גרר את עַצְמוּת אביו להביאו מטומאה לקדושה.","125","","3911","True","True","False","","148","164.138.120.149","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29717","29715","כל אלו דרושים, אך אין יוצא מפשטו","18/08/13 08:41","יב אלול","תשע"ג","08:41","Almuaddib","ואף התנאים הבינו את הדברים כפשוטם, כפי שנכתב במשנה - וכך גם כל מפרשי המשנה הבינו (ראה, למשל, רש"י - "גירר עצמות אביו משום כפרה, ולא קברו בדרגש ומיטה נאה ומפני קידוש השם, שיתגנה על רשעו ויוסרו הרשעים..."","107","","3911","True","True","False","","174","87.68.71.64","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29719","29718","ביאור דברי החזו"א הוא:","18/08/13 18:35","יב אלול","תשע"ג","18:35","ללמוד וללמד","שהרי עונש איננו מטרה אלא אמצעי לעורר את האדם לתשובה וזוהי מטרת החולי. וכך הם פני הדברים אצל בני עלי' כרשב"י וחבריו. [וז"ל שם: שראוי הי' לעמוד במגדל עוז באמונה ובטחון ושלא להשתמש ברופאים].אלא שלא כל אחד מסוגל לזאת. ע"כ הבורא ברחמיו על ברואיו ראה שבני עלי' מועטים ואין המטרה מושגת, עשה עם המון העם חסד ונתן להם בדיעבד להשתמש ברופאים, אבל ההזדמנות להתעורר בתשובה עדיין קיימת.","361","","3911","True","True","False","","62","70.208.71.152","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29720","29719","עדיין לא הורווח לי","18/08/13 19:10","יב אלול","תשע"ג","19:10","חילק","תשובתך היא רק בהניח שעונש הוא אך ורק "אמצעי לעורר את האדם", כלשונך. אולם מצאנו עוד מטרות אחרות של העונש. לדוגמא: בחלק מחילוקי הכפרה בסוף מסכת יומא מוזכר העונש גם בתור כפרה וניקוי (שהרי שם מדובר באדם שכבר עשה תשובה והשאלה היא במה יתכפר לו אותו עוון). ויש ייסורים שבאים על האדם על מנת להרבות שכרו. ויש על מנת לנסותו (כמו עם אברהם). וכן לעוד מטרות ותכליתות.
את העונש והייסורים שבאו לשם המטרות האלו, התשובה שהשבת לא תספק. אלא אם כן תאמר שבאמת רפואה לא אמורה להועיל אלא לעונש שבא לעורר את האדם.","404","","3911","True","True","False","","67","109.67.179.97","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29721","29720","ולטעמיך נמי","18/08/13 20:29","יב אלול","תשע"ג","20:29","ללמוד וללמד","עדיין אין העונש מטרה אלא אמצעי למטרה אחרת א"כ ברור שלכתחילה ראוי הי' לעמוד במגדל עוז באמונה ובטחון ושלא להשתמש ברופאים ובכך תושג המטרה אם סה כפרה ואם זה הרבות שכרו","361","","3911","True","True","False","","75","74.90.93.219","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29724","29723","ולכן גנז אותו חזקי' המלך","19/08/13 17:30","יג אלול","תשע"ג","17:30","ללמוד וללמד","","361","","3910","False","True","False","","45","74.90.93.219","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29725","29724","מלכתחילה מה היה ההגיון בספר כזה?","19/08/13 18:06","יג אלול","תשע"ג","18:06","קותי","","217","","3910","False","True","False","","156","79.183.184.39","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29726","29725","כי בני עלי' מועטים","19/08/13 18:09","יג אלול","תשע"ג","18:09","ללמוד וללמד","בשאר הדורות ולכן הי' צורך בספר ע"פ דעת החזו"א","361","","3910","True","True","False","","81","74.90.93.219","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29727","29726","למי היה מיועד הספר?","19/08/13 21:32","יג אלול","תשע"ג","21:32","קותי","לבני עליה? הרי אינם זקוקים לו
לשאינם בני עליה הרי תשובתם פגומה אז להם עשו כזה ספר?","217","","3910","True","True","False","","174","109.65.225.186","0","29689","פסחים|נו ע"א",""),new Message("29728","29727","אכן כן הרב קותי","20/08/13 06:39","יד אלול","תשע"ג","06:39","ללמוד וללמד","לפי דברי החזו"א משום שאמונתם לא היתה במדריגה השלימה ועי"ש בפ' ה' סעי' ה' בתו"ד מבואר היטיב","361","","3909","True","True","False","","75","70.208.66.38","0","29689","פסחים|נו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);