var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29798;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29798","0","אשרי מי שבניו זכרים אוי לו מי שבניו נקבו","25/08/13 00:22","יט אלול","תשע"ג","00:22","הודו_כי_טוב","אשרי מי שבניו זכרים אוי לו מי שבניו נקבות

בניו נקבות?","207","","3904","True","True","False","","1194","46.117.14.249","0","0","פסחים|סה ע"א",""),new Message("29802","29798","בכלל 'בניו' - בניו ובנותיו","25/08/13 00:29","יט אלול","תשע"ג","00:29","דוד כוכב","לכן פירוש: "אוי לו מי שבניו נקבות" - או לו מי שבכלל כל 'בניו' יש רק נקבות.

אבל אמנם מחמת קושייתך כבר דרשו דרשנים - אוי לו מי שבניו חלושים כנקבות.","125","","3904","True","True","False","","219","164.138.120.149","0","29798","פסחים|סה ע"א",""),new Message("29866","29798","זה כמו צלפחד. בנותיו ירשו אותו","27/08/13 10:11","כא אלול","תשע"ג","10:11","קותי","והתפזר ממנו אצל משפחות אחרות
וזה כל העניין של ראשית אונו=הונו
קיום ממונו נגזר מקיומם של בנים זכרים","217","","3902","True","True","False","","188","79.177.208.30","0","29798","פסחים|סה ע"א",""),new Message("29806","29802","אין אלו דרשנים בעלמא","25/08/13 01:20","יט אלול","תשע"ג","01:20","המכריע","דומני שכן הוא בריטב"א סוף קידושין.","199","","3904","True","True","False","","240","31.44.134.78","0","29798","פסחים|סה ע"א",""),new Message("29854","29802","וגם אם "רק" דרשה היא זו","26/08/13 22:38","כ אלול","תשע"ג","22:38","ינון","בס"ד

עוד אפשר להוסיף ולומר על רקע התופעות שהתחדשו בימינו: אוי לו למי שבניו מתנהגים כנקבות, עושים עצמם כנקבות או נעשים ממש כנקבות רח"ל.

והיינו הך - אוי לו למי שבנותיו זכרים (כלומר- שמתנהגות כזכרים, עושות עצמן כזכרים או נעשות ממש כזכרים רח"ל). אמנם לא נאמר, אך מכלל זה אתה שומע זה.","301","","3903","True","True","False","","236","213.57.106.104","0","29798","פסחים|סה ע"א",""),new Message("29808","29806","בריטב"א לא מצאתי","25/08/13 01:28","יט אלול","תשע"ג","01:28","דוד כוכב","אלא בבית הבחירה למאירי מסכת קידושין דף פב ע"ב:
"ואף על פי שפשוטו של דבר כך הוא יש להוסיף בפירושו שבניו נקבות שהזכרים פחותים וחסירים ואשרי מי שבניו זכרים שנמצא בהם השלמות המכוון בהם על זה נאמר גיל יגיל אבי צדיק ויולד חכם ישמח בו אמן אמן".","125","","3904","True","True","False","","170","164.138.120.149","0","29798","פסחים|סה ע"א",""),new Message("29872","29806","אם אכן זו לא דרשה בעלמא, קשה","27/08/13 19:24","כא אלול","תשע"ג","19:24","חילק","לפי פירוש זה, כיצד ניתן להבין את הקשרה של הפתיחה: "אי אפשר לעולם בלא זכרים ובלא נקבות", הרי המשפט הבא של התנא אינו מדבר בשבח הבנים או הבנות כשלעצמן, ואם כן נראה שההקדמה תלושה מתוכן שבא אח"כ.","404","","3902","True","True","False","","87","79.176.202.58","0","29798","פסחים|סה ע"א",""),new Message("29876","29872","ביאור הדברים","27/08/13 21:09","כא אלול","תשע"ג","21:09","דוד כוכב","הרב המכריע לא טען שאין זה דרש אלא פשט. הוא רק טען שמהמילה 'דרשנים' יכול להשתמע שמדובר בחידוש של דרשנים מהדורות האחרונים, בעוד שביאור זה כבר נמצא בראשונים.","125","","3902","True","True","False","","121","164.138.120.149","0","29798","פסחים|סה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);