var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29814;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29814","0","השוואת דוד לכהנים","25/08/13 13:35","יט אלול","תשע"ג","13:35","עלי","על דרך הדרש :
כידוע, מיכל 'תקפה' את דוד על הפשלת מעילו כלפי מעלה בעת ריקודו וכרכורו לפני ארון ה' כשהעלהו לציון, בניגוד לשאול אביה שהיה צנוע ביותר כראוי למלך ( שכן גם כשרוחץ במקוה רוחץ לבדו ).
ובדפים אלו שאנו לומדים ( אתמול ) למדנו שהכהנים הלכו עד ברכיהם בדם. ובשעה שהביאו עצים למערכה היו עושים כן - להפשיל בגדיהם מעלה, שאינה עבודה, אבל לא בעת העבודה משום 'מדו בד'.
יוצא שכרכורו של המלך לפני הארון נחשב אצלה כעבודת הכהנים, ששניהם צריכים לעבוד ולמלא תפקידם כשמדיהם עליהם במלוא אורכם וצניעותם.
ודוד השיבה שנחשב בעיניו כעבד לפני המלך ולא ככהן, לכן נהג כפי שנהג.
ועניין זה התרחש שלשה חודשים לאחר פרץ עוזה, בו טעה דוד לחשוב שאין מצוה שהכהנים ישאו את הארון אלא אפשר לשאתו בעגלה, ועתה שחזר בו לתקן את טעותו, הרי ברור שאם נשיאת הארון היא 'עבודה' ולא סתם נשיאה ואם כן בכהנים במדים דווקא ( וכשיטת הרמב"ם ) ולא בלויים או בזרים, צריך היה להבדיל בין מי שעובד ממש למי שרק רוקד שאינו עובד אלא רק כמסייע וכמו הלויים שמשוררים בכלי נגינה, שאין להם מדים.
האם אפשר שלכן הקפיד דוד לרקד לפני הארון בהפשילו מעילו, להבדיל בין הכהנים העובדים לשאר העם המסייעים להם בעבודתם, כמורה הוראה לעם ? ( צ"ע )","209","","3905","True","True","False","","855","194.114.146.227","0","0","פסחים|סו ע"א",""),new Message("29817","29814","דוד לא הפשיל מתוך כוונה","25/08/13 14:27","יט אלול","תשע"ג","14:27","דוד כוכב","ואין בריקוד משום עבודה.
אלא שככתוב: (שמואל ב ו, יד) וְדָוִד מְכַרְכֵּר בְּכָל עֹז לִפְנֵי ה', וְדָוִד חָגוּר אֵפוֹד בָּד. ומתוך כרכורו נתרומם אפודו החגור למתניו. ולטענת מיכל היה לו להצטנע בריקודו לבל יתרוממו בגדיו. ודוד סבר שכבוד התורה רב על כבוד המלכות.","125","","3905","True","True","False","","128","164.138.120.149","0","29814","פסחים|סו ע"א",""),new Message("29850","29814","נשיאת הארון בלווים, לא?","26/08/13 22:11","כ אלול","תשע"ג","22:11","ינון","בס"ד

למעט מעבר הירדן שבו הקב"ה ציווה במפורש את יהושע שכהנים יישאו את הארון, כל נשיאת הארון היא בלווים.

לא כך?","301","","3904","True","True","False","","202","213.57.106.104","0","29814","פסחים|סו ע"א",""),new Message("29826","29817","עיין בהגהות יעבץ","25/08/13 20:13","יט אלול","תשע"ג","20:13","המכריע","על הסוגיא הזו שאמר רב עיליש שנשיאת הפסח בתוך עורו הוא מעשה טייעות, שזה אכן נעשה בכוונה מתוך רצון להתבזות עבור המצווה וכמעשה דוד הנזכר.","199","","3905","True","True","False","","209","31.44.134.78","0","29814","פסחים|סו ע"א",""),new Message("29855","29826","הרי רבי עיליש חולק ואומר שלאחוריו","26/08/13 22:44","כ אלול","תשע"ג","22:44","קותי","זה דרך ביזיון לבשר הפסח שהוא עתיד לאוכלו לשם מצווה
והיה ראוי שינהגו כמו ביציאת מצרים

פסיקתא זוטרתא (לקח טוב) שמות פרשת בא פרק יב סימן לד

על שכמם. וכי לא היו להם בהמות, הא כתיב וגם ערב רב עלה אתם וצאן ובקר (שמות יב לח), אלא על שכמם מרוב חיבתן שהיו מחבבין את המצות: ","217","","3904","True","True","False","","201","79.177.208.30","0","29814","פסחים|סו ע"א",""),new Message("29873","29826","האם יש עניין להתבזות בשביל מצווה?","27/08/13 19:28","כא אלול","תשע"ג","19:28","חילק","ישנה מעלה בכך שאדם מכניס את עצמו לכתחילה למצב בו יבוייש על ידי הבריות אם העילה לכך תהיה קיום מצווה? עד עכשיו חשבתי שהמעלה של בזיון עבור המצוות היא רק בדיעבד כאשר כבר נקלע למצב שאין ברירה אחרת.
אשמח לקבל את תשובתך, המכריע, בזה.","404","","3903","True","True","False","","78","79.176.202.58","0","29814","פסחים|סו ע"א",""),new Message("29859","29855","הצל"ח לא נוקט בשיטה של בזיון/חיבוב","27/08/13 00:30","כא אלול","תשע"ג","00:30","יהודי_קדום","מצוה אלא הלכתה לדינא קמ"ל שמותר להפשיט השה כולו : "...ורב עיליש קמ"ל דרבנן מתירים לגמרי, והא ודאי שדרך ישמעאלים להפשיט כדרך המפשיטין כל העור ולא רק עד החזה, ולכן אמר רב עיליש טייעות שההפשטה הזאת ונטילת הפסח ליתנו בעורו היה כדרך הסוחרים ושמותר להפשיט כולו..."
וכן בהמשך הצל"ח מביא דרב עיליש הכריע בזה שהרמב"ם פסק שהפשטת כל העור ולא רק עד צואר מותרת בשבת למרות היותה מלאכה גמורה ראייתו מכך שהרמב"ם "הקדים דין ההפשטה בהלכה י"ד ואח"כ בהל' ט"ז כתב כמעשהו בחול כך מעשהו בשבת" .","233","","3903","True","True","False","","173","109.67.61.202","0","29814","פסחים|סו ע"א",""),new Message("29865","29859","זה יפה אבל מניין שזאת דרך ישמעאלים?","27/08/13 08:24","כא אלול","תשע"ג","08:24","קותי","ואם זאת דרך ישמעאלים אנו צריכים ללמוד מזה?
למה שלא נלמד הקש מלא כמו שבתמיד מפשיטים אותו בשבת
גם פסח מפשיטים אותו בשבת אבל צלייתו שאינה בעולה אין עושים בשבת","217","","3903","True","True","False","","183","79.177.208.30","0","29814","פסחים|סו ע"א",""),new Message("29885","29873","יש משהו באמצע","28/08/13 01:00","כב אלול","תשע"ג","01:00","המכריע","כלומר בין התבזות בדיעבד לבין לחפש לעצמו התבזות.

למשל דוד בכרכרו ובפזזו לפני הארון, לא היה זה מצב שנקלע אליו בלית ברירה. הוא עשה זאת ביודעין ובמכוון, וכנראה זה לא היה כל חיוב. אבל מאידך גיסא הוא לא חיפש להתבזות. הוא חיפש לכבד את ארון הברית ואת מה שהוא מסמל, בלא להתחשב שכיבודו זה גורם להתבזותו הוא.

כנראה כך הבין היעבץ בענין נשיאת הפסח. הדרך הכי טובה עבור הפסח היה לשאתו בדרך זו, אלא שאין זה כבוד הנושא לשאת כדרך הישמעאלים, ועל זה הגמרא מציינת שלא נמנעו מכך ולא חיפשו טצדקאות, אלא שמחו בכך שנזדמן להם הזכות הנשגבה להתבזות עבור מצוה.

יהי חלקי עם מתי בדרך מצוה. וכמה שיבחו את אגריפס שמחל על כבודו מפני כבוד הכלה, ועל דרך זו הרבה.

שמעתי פעם בענין זה מעשה נורא ממקור ראשון ממרן בעל קהילות יעקב מה שאמר ליהודי יקר אחד אודות התבזות עבור מצוה, אבל חוששני שכבר סיפרתיו כאן בעבר, וגם שאולי יהא זה טירחה לחלק מהלומדים ואף לא לרוח חלק מחברי בית המדרש דכאן.","199","","3902","True","True","False","","362","31.44.134.78","0","29814","פסחים|סו ע"א",""),new Message("29890","29885","ואולי זאת המידה","28/08/13 05:33","כב אלול","תשע"ג","05:33","קותי","תלמוד בבלי מסכת ברכות דף יב עמוד א

כשהוא כורע - כורע בברוך וכשהוא זוקף - זוקף בשם","217","","3902","True","True","False","","188","79.177.208.30","0","29814","פסחים|סו ע"א",""),new Message("29983","29885","ישר כח! אני בכל אופן אשמח לשמוע...","01/09/13 20:27","כו אלול","תשע"ג","20:27","חילק","","404","","3898","False","True","False","","68","79.182.206.141","0","29814","פסחים|סו ע"א",""),new Message("29993","29983","הסיפור עם הסטייפלר זצ"ל","02/09/13 01:03","כז אלול","תשע"ג","01:03","המכריע","מסתמא לזה חילק התכוון.

יהודי ת"ח נכנס לסטייפלר להתייעץ היות שהוא רוצה להקים כולל באיזו עיר.

אמר לו הסטייפלר, אתה הרי לא שואל בגלל שיש שם מקום תורה אחר ואתה חושש להסגת גבול וכדומה. אתה שואל מפני שאתה חושש שזה לא יילך ואתה תתבזה, ואתה בעצם רוצה שאני אענה לך ברוח הקודש אם זה יצליח...

צר לי לאכזב אותך, אין לי רוח הקודש ולא אוכל להשיב לך על שאלתך האמיתית.

אבל בכל זאת יש לי מה לומר לך. אתה טועה בהצגת השאלה מעיקרא. אתה חושב שאם הכולל יצליח הרי הרווחת מאד. הרבית תורה בישראל (וקצת כבוד לעצמך...) ואם הוא ייכשל זה כולו הפסד.

אבל כאן אתה טועה. אתה ממה נפשך עומד להרוויח! אם הכולל יצליח, אכן הרווחת ריבוי גבולות הקדושה בעולם. ואם הכולל לא יצליח ואתה תתבזה - (כאן הרים הסטייפלר את קולו ושאג) הרי הרווחת בזיונות בעד מצוה!!!!","199","","3897","True","True","False","","234","31.44.134.78","0","29814","פסחים|סו ע"א",""),new Message("29997","29993","זה לא קצת סתירה","02/09/13 04:12","כז אלול","תשע"ג","04:12","דוד כוכב","לנאמר כאן?

מחילה, בלבלתי בין האב לבן.","125","","3897","True","True","False","","93","164.138.120.149","0","29814","פסחים|סו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);