var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29828;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","54"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29828","0","רש"י לא מובן לי","25/08/13 23:21","יט אלול","תשע"ג","23:21","שאינו יודע לשאול","ברייתא:
בדד ישב לבדו ישב שלא יהו טמאין אחרים יושבין עמו
יכול יהו זבין וטמאי מתים משתלחין למחנה אחת
תלמוד לומר ולא יטמאו את מחניהם ליתן מחנה לזה ומחנה לזה
דברי רבי יהודה
ר''ש אומר אינו צריך ...

מהברייתא משמע שהמקור לכך שזבין וטמאי מתים לא משתלחין למחנה אחת לדעת ר' יהודה זה מכך שכתוב "ולא יטמאו את מחניהם"

רש"י:
יכול יהו זבין וטמאי מתים משתלחין למחנה אחת ת''ל ולא יטמאו את מחניהם תן מחנה לזה ומחנה לזה. מדלא כתיב מחנה משמע מחנה לכל אחד ואחד והתם תרתי מחנות כתיבי וישלחו מן המחנה מחוץ למחנה תשלחום והאי מחוץ למחנה דמצורע ליתן לו מחנה שלישית: אינו צריך. האי מחוץ למחנה ליתן לו מחנה שלישית להוציאו דכולהו מהתם נפקי דעל כרחך כולן חמורים זה מזה בטומאותיהן דאי כולהו שוו לענין מחנות לכתוב שילוח בקל ואנא ידענא כל שכן דחמור בעי שילוח ומדכתבינהו כולהו ש''מ שילוחו של זה לא כשילוחו של זה:

מרש"י משמע שהמקור לדין הנ"ל הוא (גם?) מכך שתרתי מחנות כתיבי וישלחו מן המחנה מחוץ למחנה תשלחום

[וכך גם לגבי המקור לשילוחו של המצורע - מרש"י משמע מקור אחר מאשר המובא בברייתא]

אשמח לביאור.","48","","3909","True","True","False","","839","84.229.28.221","0","0","פסחים|סז ע"א",""),new Message("29830","29828","אני הבנתי אחרת","26/08/13 01:56","כ אלול","תשע"ג","01:56","דוד כוכב","כדבריך, בברייתא אמרו שהמקור הוא מהכתוב "ולא יטמאו את מחניהם", אך לא כפי שכנראה הבנת שצריך להפריד ביניהם כדי שלא יטמאו זה את זה, אלא מלשון המילה מחניהם - בלשון רבים, כלומר "מחנה לזה ומחנה לזה".

וזהו שאומר רש"י: "מדלא כתיב מחנה משמע מחנה לכל אחד ואחד". מחניהם בלשון רבים ולא מחנה בלשון יחיד. ולא כפי שהבנת שרש"י עוסק בכפילות המילה מחנה: "וישלחו מן המחנה", "מחוץ למחנה תשלחום". אמנם ממשיך רש"י שמהמילה מחניהם מבואר שהמילה מחנה הכתובה לפני כן פעמיים, אין זה אותו מחנה עצמו המוזכר פעמיים, אלא אלו שני מחנות שונים.","125","","3908","True","True","False","","120","164.138.120.149","0","29828","פסחים|סז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);