var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30033;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","58"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30033","0","שאלה במהלך הגמרא","02/09/13 20:06","כז אלול","תשע"ג","20:06","arie","הגמרא בסוף "אלו דברים" מביאה את תירוצו של רב אשי, שרב שלומד שלא בעי עקירה לא סובר כהברייתא שבחול ישרף מיד, אלא לומד כרבי ישמעאל בנו של ר"י בן ברוקה שסובר שצריך עיבור צורה ולא נשרף מיד.

הגמרא דוחה את תירוצו כי ממאי שטעמו הוא מכיון שאין צורך בעקירה, דילמא טעמו הוא שסובר כרבה בר אבוה שגם פסול בגופו בעי עיבור צורה.

ולאחר מכן הגמרא מכריחה את דבריה כי ר' ישמעאל מדבר גם על מקרה שנטמאו הבעלים, ושם חיבים לומר שבעי עקירה.

שאלתי היא, מדוע הגמרא בתחילתה דוחה את רב אשי עם תירוץ שהוא בעצם ספק, שאולי סובר כרבה בר אבוה, ורק אח"כ מבססת עם הכרח מדברי ר' ישמעאל, במקום לומר מיד שאין אפשרות לומר שרב סובר כך כי ר' ישמעאל דיבר גם על נטמאו הבעלים?



ועוד שאלה בענין "עיבור צורה", מרש"י ד"ה "תעובר צורתו" לא מובן אם הענין בעיבור צורה זה משום לא לשרוף קדשים שפסולם לא חמור בביזיון, או משום כדי שיעבור על בל תלין ואז יהיה בו פסול הגוף?

ולפי ההסברים הנ"ל מה באמת טעמו של רבה בר אבוה שגם בפסול הגוף בעי עיבור צורה?


תודה למשיבים","408","","3912","True","True","False","","736","79.179.167.19","0","0","פסחים|עג ע"ב",""),new Message("30036","30033","עיבור צורה","02/09/13 21:57","כז אלול","תשע"ג","21:57","איתן","לגבי השאלה השנייה -
במקום אחר נאמר שהעניין הוא לחכות עד שיהיה פסול גמור ורק אז לשרוף. כלומר כמו הצד הראשון שהעלית.
אני מקווה שאזכר או אמצא היכן זה ואעלה לכאן.","123","","3912","True","True","False","","217","212.76.96.122","0","30033","פסחים|עג ע"ב",""),new Message("30041","30033","בהקשר לשאלה השלישית","02/09/13 23:46","כז אלול","תשע"ג","23:46","arie","ראיתי שלקמן פב: הגמרא מבארת את דעת רבה בר אבוה","408","","3912","True","True","False","","67","79.179.167.19","0","30033","פסחים|עג ע"ב",""),new Message("30044","30033","על השאלות","03/09/13 02:12","כח אלול","תשע"ג","02:12","המכריע","על השאלה הראשונה. ממש כך הדרך הנכונה. מהקל אל הכבד. ראשית גם אם לא שמת לבך אל ההוכחה, מכל מקום מדוע הנחת שטעמו משום דל"ב עקירה, הרי יש דרך נוספת. ולא זו בלבד, אלא דרך זו אף מוכרחת.

עיבור צורה. שני הדברים נכונים יחדיו. בגלל ששריפת קדשים לא פסולים היא ביזיון, לכן יש להמתין שייפסלו בגופם שאז שריפתם איננה ביזיון.","199","","3911","True","True","False","","222","31.44.134.78","0","30033","פסחים|עג ע"ב",""),new Message("30057","30036","אולי התכוון לזה:","03/09/13 08:27","כח אלול","תשע"ג","08:27","יהודי_קדום","כאן","233","","3911","True","True","False","","114","109.65.119.44","0","30033","פסחים|עג ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);